19.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Kadife Şahin - Finans sohbetleri
Türkiye’nin 9 Avrupa ülkesini kapsayan Tasarruf Açığı araştırmasında GSYİH’ye oranla en yüksek açığa sahip ülke olarak çıktığını belirten Tulloch şöyle konuştu: “Türkiye’de bireylerin tasarruflarını artırmamız gerekiyor. Otomatik Katılım, tasarruf açığını azaltma ve bireysel tasarrufları artırmada çok önemli bir fırsat. Maalesef sistemde kalma oranı beklenen seviyede değil. AvivaSA olarak olası çözüm önerilerimizi yasal mercilerle paylaşıyoruz.”
- Ekonominin nasıl bir gelişme göstermesini bekliyorsunuz?
Kısa dönemde cari işlem açığı, dış borçlanma ve kur değer kaybına bağlı olarak ekonomide zorluklarla karşılaşılsa da, Türkiye’nin güçlü temelleri sayesinde orta ve uzun vadede büyüme potansiyelini oldukça yüksek görüyorum. Sigorta sektörünün, uzun dönemli tasarrufları artırmada ve Türkiye ekonomisinin kilit sorunlarından biri olan cari işlem açığını düşürmede önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Diğer ülkelerle karşılaştırıldığında tasarruf oranı hala çok düşük olsa da, büyüme için dikkate değer bir potansiyel var. Tasarruf ve büyümeyi daha da hızlandırmak için uluslararası iyi uygulamalardan yararlanan ekonomik program ve reformlar da yardımcı olabilir.
- Türkiye’deki hedefiniz nedir?
Hedefimiz, Türkiye’nin bir numaralı sigorta şirketi olmak. Bireysel emeklilik fon büyüklüğünde sahip olduğumuz yüzde 19,5’lik pazar payı ve 2 milyondan fazla müşterimizle, 2015 yılından bu yana sektör lideriyiz. Bireysel emeklilikte liderliğimizi devam ettirmeyi, hayat sigortası pazarında ise pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz.
‘En büyük etken dijital’
- Sigorta sektöründe küresel ölçekte neler oluyor?
En önemli trend dijitalin rolü. Sigorta sektörünü de etkileyen, sürücüsüz araçlardan birbirleriyle bağlantılı, akıllı evlere kadar pek çok gelişme var. Diğer trend ise müşteriye kendileriyle ilişkilendirebilecekleri sigorta ürünleri sunmamıza yardımcı olan ‘verinin kullanımı.’ Sigorta şirketleri onlarca yıldır veriyi kullanıyor ama günümüzde bilginin erişilebilirliği, sigorta işlemlerini bir üst seviyeye taşıyor. Teknoloji ayrıca müşterilerimizle her an ve her yerde etkileşime geçmemizi de kolaylaştırıyor.
Türkiye’de dijital sigortacılığı yönlendirecek bir konuma sahibiz. Türkiye, sigortanın geleceğini yönlendirecek, dijitali çok etkin kullanan, genç bir müşteri kitlesine sahip. AvivaSA’da, dijital sigorta şirketi olmak için büyük bir hevesimiz var. Bununla, sektördeki inovasyona önderlik etmekten bahsediyorum.