22.08.2012 - 17:21 | Son Güncellenme:
AA
GfK Temax tarafından açıklanan 2012 yılının ikinci çeyrek bültenine göre, bu yılın ikinci çeyreğinde tüketici teknolojisi ürünleri pazarı yükselen trendini korumaya devam etti.
Buna göre, bu yılın ikinci çeyreğinde toplam pazar bir önceki yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 13,7 oranında büyüdü ve 6,2 milyar lira ciro değerinde ulaştı. Bu çeyrekte, özel günler ve ana ürün gruplarında yapılan fiyat indirimleri pazarın büyümesi destekleyen faktörler oldu.
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı 2012 yılının ilk yarısını da geçen yıla göre yüzde 14 artışla 12,1 milyar lira değer elde ederek sonlandırdı.
2012 yılının ikinci çeyreğinde, 1,07 milyar lira ciro büyüklüğü yaratan tüketici elektroniği sektörü, geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 25,8 büyüme göstererek pazar içerisinde en yüksek büyüme oranına sahip olan sektör oldu. Yarı yıl değerlendirmesine göre sektörün büyümesi yine yüzde 25,8 olarak gerçekleşti ve sektörün toplam cirosu da ilk yarıda 2,1 milyar lira büyüklüğe ulaştı. Sektörde, panel televizyonlar ve ev sinema/ses sistemleri pozitif büyüme kaydeden segmentler oldu.
2012 yılının ikinci çeyreğinde, toplam telekom ürünleri sektörü de geçen yıla kıyasla yüzde 23 oranında artış ile 1,8 milyar lira ciro değerine ulaştı. İlk altı aylık dönemde, geçen yılın aynı dönemine göre büyüme yüzde 20 olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte, 2011 yılının son çeyreğinde özel tüketim vergisine yapılan artıştın telekom pazarı satışlarında meydana getirdiği negatif etki kayboldu ve sektör önceki çeyreklere kıyasla daha iyi bir performans gösterdi. Satışlardaki artışın arkasındaki en önemli sebeplerden birisi de modern kanal tarafından belirli dönemlerde gerçekleştirilen özel fiyat indirim kampanyaları oldu.
Küçük ev aletleri sektörü de ikinci çeyrekte yüzde 21,8 oranında pozitif bir eğilim göstererek 649 milyon lira ciroya ulaştı. Bu çeyrekte, Anneler ve Babalar Günü satışlara katkı sağladı ve çoğu ürün grubu tarafından çift haneli pozitif büyüme sağlandı. Süpürgeler ve ütüler sektör büyümesine en yüksek katkı sağlayan ürün grupları oldu.
Görüntüleme sektörü de 2012 yılı ikinci çeyreğinde 122 milyon lira ciro değerine ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre cirosunu yüzde 9 oranında artırdı. Ofis ekipmanları ve sarf malzemeleri sektörü de toplamda pozitif bir çeyrek geçirdi ve 2012 yılı ikinci çeyreğini bir önceki yıla kıyasla yüzde 6 büyüme ile 105 milyon lira pazar değeri elde ederek kapattı.
Büyük beyaz eşya ve bilgi teknolojileri sektörleri
2012 yılının ikinci çeyreğinde, tüketiciler büyük beyaz eşya sektöründe toplamda 1,6 milyar lira harcadı. Çeyreksel kıyaslamalara göre sektör sadece yüzde 3 oranında büyüme gösterirken, sektörde son dönemlerde, üretici ve tüketiciler tarafından daha fazla odaklanılan enerji verimliği, önemli bir rol oynamaya devam etti. Bu yılın ikinci çeyreğinde evlilik sezonun başlaması da sektör üzerinde önemli bir etki yaratırken, fırınlar dışında bütün büyük beyaz eşya ürünleri pozitif büyüme elde etti.
Bilgi teknolojileri sektörü de 2012’nin ikinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine kıyasla cirosal olarak yüzde 3 oranında bir yükseliş göstererek, 963 milyon lira pazar değeri kaydetti, ilk yarı yıl toplamında ise 2,03 milyar liralık büyüklüğe ulaştı. Tabletler, bu çeyrekte de devam eden büyümesi ve geçen yılın aynı dönemine kıyasla 5 katına varan cirosal büyüklük ile sektörün diğer kategorilerindeki küçülmeyi telafi ederken, sektörün bu çeyreği pozitif yönde bitirmesine en büyük katkıyı sağladı. Tüketicilerin tercihlerinin tablet bilgisayarlardan yana olmasından negatif etkilenen netbook ise hızla küçülmeye devam etti.