18.12.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2014’ün CarrefourSA açısından bir sıçrama yılı olacağını söyledi. Yönetimi devraldıkları günden bugüne kadar geçen süreçte şirketin performansının iyileştirilmesi hedefiyle çalıştıklarını belirten Dinçer, “CarrefourSA olarak hedefimiz pazarda liderlik pozisyonuna ulaşmak. 2014’te de bunun ilk işaretlerini göreceğiz. Hem net satışlarda hem de market açılışlarında ciddi atılımlar göreceğiz” dedi.
110 milyon lira yatırımla 100 market açacaklarını kaydeden Dinçer, şu bilgileri verdi: “1.000 kişiye daha istihdam sağlayacağız. 3 yıl içinde şirketi Sabancı standartlarında bir performansa çekebileceğimizi öngörüyoruz. Hem büyüme olarak hem sermaye verimliliği hem de karlılık olarak. Bu planlarımız doğrultusunda, 2016 sonu itibarıyla 1.000 markete ulaşmayı ve net satışlarımızı 2 katına çıkararak 5 milyar liraya ulaştırmayı hedefliyoruz.”
2014 beklentileri...
Sabancı Holding olarak perakendeyi portföylerindeki ana iş kollarından ve büyüme alanlarından birisi olarak gördüklerini belirten Haluk Dinçer, yaklaşık 300 milyar dolar büyüklüğe sahip perakende sektörünün, son on yıldır yakaladığı istikrarlı büyüme trendiyle Türkiye ekonomisine güç sağlayan ana dinamolardan biri haline geldiğini kaydetti.
Dinçer, “Sektör olarak, 2013 yılını yüzde 12-13 gibi bir büyümeyle yine çift haneli büyüme rakamlarıyla tamamlayacağımızı öngörüyoruz. 2014 yılı beklentilerimiz ise 2013 yılı ile paralel. 2014 yılında sektör enflasyon dahil yüzde 12-13 arasında bir büyümeye ulaşacaktır” diye konuştu.
Büyüme stratejisi
CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane ise, Sabancı Grubu’nun perakendedeki gücünü CarrefourSA’nın büyüme stratejisine yansıtacaklarını belirterek, “CarrefourSA olarak Sabancı Holding’in perakende alanındaki desteğiyle birlikte 2014 yılından itibaren market konsepti, insan kaynakları alanlarında yatırımlar gerçekleştirerek büyük bir değişime imza atacağız” dedi.
Teknolojik altyapı alanında da CarrefourSA’yı geleceğe taşıyacak çalışmalara başladıklarını açıklayan Mehmet Nane, şunları söyledi:
“Mevcut IT yapımızı, yerelleşmiş, bilimsel perakendeciliği ve hızlı iş kararları alabilmeyi destekleyen esnek bir altyapıya dönüştüreceğiz. Bu projemizin adını ‘Temel Reis’ koyduk. Hedefimiz, altyapı anlamında tedarikçilerimiz ile ve şirket içinde tam entegre olmak. 2014 yılı CarrefourSA için dönüşüm yılı olacak.”
8 BİN YENİ İSTİHDAM SAĞLAYACAK
Metrekare bazında daha ufak formatlarda çalışarak 150- 400 metrekare arasında değişen perakende noktalarını hayata geçireceklerini söyleyen Mehmet Nane, şöyle devam etti: “100 adet marketi hizmete alacağız. Buralarda taze gıda ürünlerinin yanı sıra markalı ve günlük tüketime yönelik ürünler yer alacak. ‘Tarladan rafa’ uygulamasıyla en taze gıdayı sunuyor olacağız. İnsan kaynakları alanında uygulamaya başlayacağımız yeni politikamız doğrultusunda 2016 yılı itibarıyla çalışan sayımızı 8 bin yeni istihdamla toplamda 15 bin kişiye ulaştırarak dev bir aile olacağız.”
‘Ortaklar arasında büyük bir uyum var’
Haluk Dinçer, DiaSA’nın satışına ilişkin olarak, “DiaSA’da biz, rekabet konumunda olmadığımızı anladık ve tercihimizi CarrefourSA’dan yana kullandık” dedi. 2014 yılı perakende sektörü için öncelikleri arasında satınalma bulunmadığını aktaran Dinçer, CarrefourSA’da Sabancı Holding’in yönetimde çoğunluğa geçmesinden bu yana, ortaklar arasında büyük bir uyumluluk bulunduğuna belirtti. CarrefourSA’da halka açıklık oranını kısa vadede artırmak gibi bir düşünce bulunmadığını aktaran Dinçer, “Şu anda CarrefourSA’da halka açıklık oranı yüzde 2-3’ler oranında şu anda, ama bunun artırılması yönünde net bir adım yok” dedi.