EkonomiSUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

30.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Çek üretici Skoda’nın ikinci SUV modeli Karoq, 2018’in ilk çeyreğinde Türkiye’de olacak. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Senyücel, satışlarının yüzde 25’inin SUV olacağını kaydetti

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Türkiye’de satışa sunulduğundan bu yana büyük beğeni toplayan Kodiaq ile SUV atağını başlatan Skoda, kompakt boyutlara sahip Karoq ile bir adım daha ileriye taşımaya hazırlanıyor. 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren Türkiye’de satışa sunulması planlanan Karoq, markayı SUV sınıfının iddialı temsilcilerinden biri haline getirecek.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Karoq’un, markanın SUV atağı planlarında önemli bir yere sahip olduğunu belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “2018 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışına başlayacağımız Karoq ile kompakt SUV segmentinde önemli oyuncular arasında yer almayı hedefliyoruz” diye konuştu. Kodiaq ve Karoq ile Türkiye’nin en popüler segmentlerinden birinde söz sahibi olacaklarını anlatan Senyücel, “Karoq’u, öncelikle 1.0 lt (115 PS) ve silindir kapama teknolojisine sahip 1.5 lt (150 PS) benzinlilerin yanı sıra 1.6 lt (115 PS) motor seçeneğiyle getireceğiz. Özellikle 1.6 lt dizel motorlu versiyonun, satışlarımızda önemli bir yer tutacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Yüzde 25 SUV

SUV sınıfının, Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de pazar payını sürekli yükselttiğinin altını çizen Senyücel, “Skoda markası olarak iki iddialı modelle bu segmentte yer alacak olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Türkiye’de de geçtiğimiz yıllara oranla kompakt SUV segmenti yüzde 23.5’lik artış gösterdi. İlk 9 ayda satılan SUV araçlar, pazarın yüzde 16’sını oluşturuyor. Bunun gelecek yıllarda daha fazla artmasını bekliyor, Karoq ile segmentten önemli bir pay elde etmeyi amaçlıyoruz” dedi. Senyücel, 2018’de SUV modellerin, satışlarının yüzde 20’sini oluşturacağını kaydederken, yeterli araç bulabilmeleri durumunda bu oranın yüzde 25’e kadar çıkmasını beklediklerini de sözlerine ekledi.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

‘İlk’leri barındırıyor

Markanın yeni SUV tasarım diline uygun şekillendirilen Karoq, iç mekan genişliği, şehir içinde rahat kullanımı, sürüş destek sistemleri ve Skoda için “ilk” sayılabilecek” dijital gösterge paneli seçeneği gibi önemli unsurları bünyesinde barındırıyor. Karoq, öncelikle 1.0 lt (115 PS) ve silindir kapama teknolojisine sahip 1.5 lt (150 PS) benzinlinin yanı sıra 1.6 lt (115 PS) motor seçenekleriyle satışa çıkacak. 1.5 lt motor seçeneğinde 2018 yılının ikinci yarısında 4x4 çekiş özelliği ve DSG otomatik şanzıman seçeneği sunulacak.

Rakiplerinden daha geniş iç mekan ve bagaj kapasitesiyle dikkati çeken Karoq, “VarioFlex” sistemli arka koltukları, bagaj kapağının “eller serbest” açılabilmesine olanak sağlayan “sanal pedal” gibi şık fikirleri bünyesinde barındırıyor. Sayıları 20’ye yaklaşan güvenlik ve konfor donanımı da, Karoq’un üstünlükleri arasında.

Markanın SUV tasarım dilinin temsilcisi olan Karoq, Kodiaq gibi keskin ve dinamik hatlarıa sahip. Style donanım seviyesinde sunulan full-LED teknolojili farlar, ışık şiddetini otomatik ayarlayan “Işık Asistanı” özelliğiyle de donatılabiliyor. Sistem, silecekler çalıştığında farları otomatik açıyor. İsteğe bağlı LED ambiyans ışıkları, farklı atmosfer yaratırken, sürücünün dikkatinin dağılmasını önlemek için direksiyon tarafındaki bulunan aydınlatmalar, araç hareket edince kendiliğinden sönebiliyor.

Dijital gösterge paneli ise, bir Skoda modeli için ilk. Bu sayede sürücü, 4 farklı seçenekten birini tercih edebiliyor. Karoq, ısıtmalı direksiyon simidi, ısıtmalı arka koltukla da alınabilecek.

Sahiplerini ‘çekiliş’ belirleyecek

Subaru, 2017 Tokyo Otomobil Fuarı’nda “VIZIV Performance Concept” adlı yeni bir performans konseptini sergilerken, sınırlı sayıda üreteceği ve arz talebi aştığı taktirde çekilişle sahiplerinin belirleneceği “WRX STI S208 Special Edition” ve özel rengini yine çekilişle satışa çıkardığı “BRZ STI Sport” modelleriyle yer aldı.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

WRX STI S208 Special Edition, markanın motorsporları bölümü “Subaru Tecnica International” (STI) tarafından geliştirilen ve sadece 450 adet üretilecek yeni bir versiyon. WRX STI temelinden geliştirilen S208 Special Edition, motor, süspansiyon ve tasarım anlamında özel detaylara sahip. 329 PS gücünde ve 432 Nm maksimum tork sunan otomobilde, STI logolu 19 inçlik BBS jantlar, Recaro koltuklar ve bu versiyona özel iki renk seçeneği gibi unsurlar bulunuyor.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

BRZ STI Sport ise, performans, kalite algısı ve lüks detaylarla bezenmiş. BRZ STI Sport, özgün ön tampon ve siyah detaylarıyla standart modellerden farklılaşıyor. Deri-alkantara koltuklar, parlak kokpit ve direksiyon detayları da bu modele özel. Sadece 100 adet üretilecek özel gri renkli BRZ STI Sport’ların tamamı çekilişle satılacak. Aracın motoru manuel şanzımanda 207, otomatik şanzımandaysa 200 PS üretiyor.

Porsche’nin ‘sadeleştirilmiş’ hali

Alman süper spor otomobil üreticisi Porsche, 1968’de piyasaya sunduğu “911 T” modelini 911 Carrera T ile yeniden canlandırdı. Porsche’nin “Touring” modellerini tanımlamak için kullandığı “T” harfiyle adlandırılan 911 Carrera T, 20 mm alçaltılmış spor şasi, ağırlığa göre optimize edilmiş SportChrono Paketi, kırmızı sembollere sahip daha kısa vites kolu ve merkezi Sport-Tex kaplamalı koltuklar gibi 911 Carrera’dan farklı birçok özelliğe sahip.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Çift turbo beslemeli, 3.0 lt, 6 silindirli motoru 370 HP güç üreten Carrera T, kısa vites aralıklarına sahip manuel şanzımanı ve mekanik diferansiyel kilitleriyle, daha fazla sürüş zevki sunuyor. 911 Carrera T, 0’dan 100 km/s hıza 4.5 saniyede, 200 km/s’ye de yalnızca 15.1 saniyede ulaşıyor. Carrera T’de isteğe bağlı alınabilen “Porsche Doppelkupplung” (PDK) otomatik şanzımansa, 0-100 km/s hızlanma süresini 4.2 saniyeye düşürüyor. Her iki şanzımanda da azami hız 290 km/s’nin üzerinde.

Dışta, özellikle yanlarda “911 Carrera T” yazısı cdikkat çekerken, iç mekanda da daha sportif ve minimalist görünüm elde edilmiş. Yeni Carrera T ilk kez tam spor koltuk seçeneği sunarken, deri kaplamalı GT sports direksiyon üzerinde standart olarak yer alan mod düğmeleri, sürücünün farklı sürüş programları arasında geçiş yapmasına olanak sağlıyor. Kırmızı sembollere sahip, kısaltılmış vites kolu da yalnızca 911 Carrera T’ye has özelliklerden biri.

En ekonomik Fiat Fiorino

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Fiat Professional ailesinin küçük üyesi Fiorino, bu yıl üretimdeki 10. yaşını kutlarken, yepyeni bir motor seçeneğine de kavuştu. 1.4 lt’lik 77 HP gücündeki benzinli motor ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla kombine edilen Fiorino, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 6.9 litre yakıt tüketiyor. Benzinli Fiorino, ekonomik başlangıç fiyatıyla da ulaşılabilir olmayı hedefliyor. “Pop”, “Safeline” ve “Premio” donanım seçenekleriyle tercih edilebilen Fiorino, EBD destekli ABS, ESP, ASR, Yokuş Kalkış Desteği, sürücü, yolcu, ön ve yan hava yastıkları, klima, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yol bilgisayarı, 5 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, ısıtmalı ön koltuklar, fonksiyonel deri direksiyon simidi ve vites topuzu gibi özelliklerle zengin bir standart donanım listesine sahip. Fiyatı 43 bin 900 TL’den başlıyor.

Ford’tan zoru seven Cargo

Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, daha fazla yük ve ağır koşullar için geliştirdiği “6x4 çekici” versiyonunu tanıttı. Maksimum performans için çift diskli debriyaj ve 60 tona kadar artırılmış katar ağırlığa sahip araç, tanker çekici ve damper çekici kullanımları ile de en zorlu şantiye koşullarında dahi hizmet sunuyor.

SUV’da sınıfına ağırlığını koyacak

Ağır ve zorlu şantiye koşullarına yönelik, kum, çakıl, kaya gibi yükleri taşımada yarı römork damperli kamyon olarak kullanılabilecek yeni Ford Trucks 6x4 3542T Çekici, ek olarak yollarda alçak şasi yarı römork (Lowbed cekici) ile proje taşımacılığında ve tanker taşımacılığında da rol alacak. Takviyeli bir şasiye sahip yeni 6x4 cekici, 12.7 lt, 420 BG’lik Ecotorq motorla donatılmış. Ağır yük taşımacılığında yüksek performans için çift debriyajlı üretilen aracın, yataklı ve yataksız kabin seçenekleri var.