EkonomiSkoda Türkiye’de rekorları sevdi...

Skoda Türkiye’de rekorları sevdi...

22.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de “30 yıllık rekoru”nu kıran Skoda, markanın küresel pazarları arasında da 19. sıradan 7’nciliğe yükseldi. Marka, aralarında SUV’un da bulunduğu yeniliklerle büyümeyi sürdürecek

Skoda Türkiye’de rekorları sevdi...

Birkaç yıldan bu yana yaklaşık her 6 ayda bir sunduğu yeni model ve versiyonlarla dikkat çeken Skoda, geçen yıl satışlarını yüzde 50’nin üzerinde artırarak Türkiye’de “son 30 yılın rekoru”nu kırmayı başardı. Böylelikle Skoda’nın tüm dünyadaki pazarları arasında Türkiye, 19. sıradan 7’inciliğe yükselirken, pek çok ülkeyi de geride bıraktı.

Haberin Devamı

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, geçen binek otomobil pazarından iki kat fazla büyüdüklerini hatırlatırken, “Yaklaşık yüzde 52 büyüme kaydettik ve 22 bin 107 satış rakamına ulaştık. Bu sayede Skoda, Türkiye’de varlık gösterdiği son 30 yılda en yüksek binek araç satış adedine ulaştı” ifadesini kullandı.

2010’dan bu yana yüzde 250’lik büyüdüklerini vurgulayan Senyücel, “2010’da 6 bin düzeyindeki satışlarımız, 22 binlere geldi. Hedeflerimiz tam da buydu. Markanın küresel pazarları arasında da 19’uncu sıradan, 7’nciliğe yükseldik. Avrupa’nın hemen hemen bütün ekonomilerini geride bıraktık” diye konuştu.

Büyümeye devam

Skoda’nın en çok satıldığı pazarlar arasında Çin, 281 bin 700 adetle ilk sırada bulunurken, bu ülkeyi 158 bin 700’le Almanya izledi. Türkiye’nin üzerinde yer alan diğer ülkelerse sırasıyla Rusya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Polonya. Senyücel, Türkiye’nin aynı zamanda Skoda pazarları arasında yeni bayi konseptine en hızlı geçiş yapan ülke olduğunu da sözlerine ekledi. 2015’te pazar paylarının yüzde 3.05’e yükseldiğini de hatırlatan Senyücel, 2016 yılında da kesintisiz büyümeyi hedefiyle daralan pazar koşullarına rağmen yüzde 10-20 arasında büyüme öngörüleri bulunduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

SUV da katılacak

Bu büyümede, yeni Fabia ve Superb modellerinin “tam yıl” satılacak olmasının yanı sıra filo satışlarında sürekli artan performanslarının rol oynayacağını belirten Senyücel, bunun yanında yeni açacakları bayilerin de etkili olacağını, daha çok müşteriye ulaşma imkanı bulacaklarını söyledi.

Senyücel, “Tamamen yenilenen bayii teşkilatımızın yanı sıra, olmadığımız illerde açılanlarla birlikte 2016 sonunda 32 şehirde 43 noktaya çıkacağız” dedi.

MilliyetCenevre’de konsept, Paris Otomobil Fuarı’nda da üretime hazır olarak tanıtılacak 7 kişilik SUV modelin de marka imajına olumlu yansıyacağını anlatan Senyücel, aracın 2017 başlarında Türkiye’ye gelebileceğini, önümüdeki yıl yeni nesil Yeti’nin de satışa sunulacağını söyledi. Senyücel, Octavia ve Superb ile hedef kitlelerinin belli ölçüde genişlediğine dikkati çekerken, 7 kişilik SUV’la da geniş ailelere ve yerden yüksek araç isteyenlere hitap edeceklerini dile getirdi.

Haberin Devamı

‘Tatminkar’ pazar

Tolga Senyücel, bu yıl bir miktar düşüşe rağmen bütün sektör açısından tatminkar bir pazar hacminin oluşacağını belirterek, “Faiz oranları tüketici kredilerine ve talebe etki ediyor. Araç kredileri de artış eğiliminde. Ayrıca satın alma gücünün artmadığı ortamda kurların yükselmesi, fiyatları da artırdı” dedi. Buna karşılık otomotivde fiyatların, kurlardaki yükseliş oranında artmadığını vurgulayan Senyücel, herkesin bu konuda fedakarlık gösterdiğini dile getirdi.

Bireysel kiralama oto pazarına da yansıyacak!

MilliyetUzun dönemli stratejisini “bireysel uzun dönem araç kiralama” üzerine yapılandıran DRD’nin Genel Müdürü İlkay Ersoy bireysel uzun dönem kiralamanın, otomotiv pazarına da olumlu yansıyacağını belirtti.

Uzun dönem bireysel kiralama için geçen yıl 945 milyon TL yatırımla araç filosunu 26 bine yükselten DRD, bu yıl da 1.3 milyar TL’lik yatırım yapıp 32 bin adetlere çıkacak.

Haberin Devamı

Türkiye’de bireylere ait 7.5 milyon binek araç bulunduğunu, bunların 5 milyonluk bölümünün 10 yaş altı araçlardan oluştuğuna dikkat çeken Ersoy, bireylere yönelik 2 yıl ve 3 yıl gibi sürelerle gerçekleştirecekleri kiralamayla, Türkiye’de de yeni bir pazarın gelişimine öncülük edeceklerini kaydetti. Ersoy, “Bireylere yönelik uzun dönem kiralamanın sağlayacağı ivmeyle otomotiv sektörünün, psikolojik 1 milyon adetlik araç satış sınırını kısa sürede aşacağına inanıyoruz” dedi.

Milliyet‘Çift renkle’ daha çekici

Toyota’nın minik temsilcisi Yaris, şimdi çift renkli versiyonlarıyla yollarda. 2016 model yılının ilk yeniliği olarak sunulan “X-Trend” opsiyonu, Yaris ve Yaris Hybrid’i daha çekici yapacak.

Yaris ve Yaris Hybrid X-Trend versiyonların, siyah metalik tavan, siyah metalik yan aynalar, ön farlara kadar uzanan siyah metalik şerit detaylarıyla fark yaratıyor. Üç dış renk seçeneğiyle sunulan araçta,”İnci beyazı”, “Barselona kırmızısı” ve “sofistike platinyum metalik” seçenekleri var. X-Trend versiyonu, Yaris’in tüm motor seçenekleriyle alınabiliyor.

MilliyetCrafter’da VIP konforu

Haberin Devamı

Volkswagen Ticari Araç’ın turizm ve özel yolcu taşımacılığına yönelik Crafter Premium versiyonu, 150 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

İç mekanında tamamen deri kaplı siyah ve gri renk seçeneklerine sahip genişletilmiş koltukları bulunan Crafter Premium’un her bir koltuğu, USB girişi, içecek ve telefon koyma yeri gibi standart unsurlarla donatılmış. “9+1 Masalı”, “9+1 Bagajlı”, “10+1 Masalı” ve “10+1 Bagajlı” olarak dört farklı şeçenekle satılan Crafter Premium’da, Alcantara iç kaplama ve ahşap görünümlü yer kaplaması da mevcut.

400 bin adede koşuyor

Yeni yatırım ve modellerin meyvelerini toplayan Tofaş, gelecek haftadan itibaren üçüncü vardiyayı geçmeye başlıyor. Bu yıl yatırımlarının 400 milyon euro’luk bölümünü gerçekleştirecek Tofaş’ta, üretim de 400 bin adede yaklaşacak.

Geçtiğimiz yıl Egea Sedan’ın da devreye girmesiyle iki vardiyada toplam 278 bin adetlik üretim gerçekleştiren Tofaş, önümüzdeki haftadan itibaren üçüncü vardiyaya da geçiyor. Tofaş, üçüncü vardiya ile birlikte bu yıl içinde Egea’nın Hatchback ve Stationwagon versiyonlarını da devreye alırken, yılı 370 bin adetlik üretimle kapatmayı hedefliyor. Bu yıl gerçekleştireceği 400 milyon euro’luk bölümle son üç yılda yatırım miktarını 1.1 milyar euro’ya taşıyacak olan Tofaş, yeni modeller konusunda da hareketli bir yıl geçirmeyi öngörüyor.

Milliyet

15 bin sipariş

Geçen yıl çift vardiyaya göre hesaplanan kapasite kullanımında yüzde 104’lük seviyeye ulaştıklarını, 278 bin adetlik araç ürettiklerini hatırlatan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, ihracatlarının yüzde 22 artışla 174 bine, iç pazardaki satışlarının da 114 bine ulaştığını hatırlattı.

Egea model ailesinin, bu yıl üretim ve ihracat adetlerini farklı bir boyuta taşıyacağını belirten Eroldu, “Önümüzdeki hafta üç vardiyaya geçiyoruz. 2.5 ayda da tam kapasiteye geçebiliriz. Yıl sonunda üretimimizin 360-370 bin seviyesinde olmasını öngörüyoruz. Toplam ihracatımızın 250-260 bin adede erişmesini bekliyoruz. Egea model ailesi için toplamda 100 bin adetlik ihracat hedefimiz mevcut” dedi. Henüz Avrupa pazarlarında çok yeni olmasına rağmen, Egea sedanın Türkiye pazarı da dahil, EMEA bölgesinden 15 bin adetlik sipariş aldığını vurgulayan Eroldu, “Bu rakamlar, bugüne kadar sedanlara sıcak bakmayan Avrupalı tüketicilerin bakış açısının değişmekte olduğunu da gösteriyor. Görünen o ki Avrupa, Egea ile sedan pazarını büyütecek” diye konuştu.

Eroldu, Egea için Fildişi Sahilleri’nden Dubai’ye, Nijerya’ya kadar ihracat planlarında şimdilik 44 ülke bulunduğunu da hatırlattı.

Benzinli otomatik versiyonu piyasada

Egea’nın 6 ileri tam otomatik şanzımana ve 1.6 litre benzinli motora sahip versiyonu da satdışa sunuldu. Halen Fiat 500X’te kullanılan 110 HP’lik motor, Egea Sedan’ı 0’dan 100 km/s hıza 11.2 saniyede çıkarıyor.

Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 6.3 lt yakıt tüketen benzinli-otomatik Egea sedan, “Urban” ve “Lounge” donanım paketleriyle sunuluyor. Urban versiyonu 60 bin 900 TL’den, Lounge ise 64 bin 900 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatlarına sahip.

Milliyet

KEŞFETYENİ
Ünlü oyuncudan bebek sürprizi! Aşerdiği şeyleri paylaştı
Ünlü oyuncudan bebek sürprizi! Aşerdiği şeyleri paylaştı

Cadde | 21.04.2025 - 07:18

3 aylık hamile olduğu öğrenilen ünlü isim, aşerdiği atıştırmalıkları takipçileriyle paylaştı.

Yazarlar