Betül Yasemin Keskin / Milliyet.com.tr - Pandemi döneminde işlerimizin de evlere taşındığı yeni bir çalışma şekline adapte olduk. Bu süre içerisinde evimiz hem yaşam alanımız hem de iş yerimiz haline geldi. Çalışırken doğayla iç içe stresi azaltan bir çalışma şekli sunan 'Karavan Ofis' tasarlanmış en güzel projelerden biri. AloTech Kurucu Ortağı Cenk Soyak, 'Karavan Ofis'in detaylarını anlattı.
KARAVANLAR HER İHTİYACI KARŞILIYOR
Cenk Soyak, “Karavan ofis fikrinin çıkış noktası, pandemi nedeniyle evlere kapanmak durumunda kalmamız oldu. Pandeminin başından beri uzaktan çalışıyoruz ve bu sistemi kalıcı hâle de getirdik. Ancak uzaktan çalışmanın, sürekli evin içinde çalışmak haline dönüşmesini istemedik" dedi.
Fikrin pandemi öncesinde ortaya çıktığını ve doğada olmayı çok sevdiğini söyleyen Soyak, "Pandemi sürecindeki özgürleşme isteği de bunları çağrıştırdı ve karavan ofis fikri de böyle çıktı. Bunun üzerine hemen araştırmaya başladık ve kolaylıkla uygulayabileceğimizi gördük. Çünkü günümüzde karavanlar son derece modern ve kullanışlı bir yapıya sahip. Dinlenme alanından çalışma ortamına kadar her ihtiyacı karşılıyor, istediğiniz yere götürebiliyorsunuz. Yani gerçek anlamda bir uzaktan çalışma deneyimi yaşatıyorlar" açıklamasında bulundu.
HEM ÇALIŞMAK HEM DE SEYAHAT ETMEK MÜMKÜN
Peki, karavan ofislere nerelerde rastlayabiliriz? Cenk Soyak, "Şu anda biri Etiler’de diğeri ise Maltepe sahil karavan parkında olmak üzere iki karavan ofisimiz bulunuyor. Yeşilliklerin içinde ve çalışanlarımızın her türlü ihtiyacını karşılayabilecekleri lokasyonlar oldukları için buraları tercih etti” detayını paylaştı.
İsteyenlerin ekip halinde veya bireysel olarak AloTech karavanlarından çalışabildiğini hatta karavan ile ekip olarak seyahate çıkmanın bile mümkün olduğunu söyleyen Soyak, karavanla seyahatin tüm çalışanlar tarafından ilgi gördüğüne değindi.
BOL GB'LI İNTERNET DESTEĞİ SAYESİNDE SIKINTI YAŞANMIYOR
Karavan ofisler normal ofislere göre daha mı uygun maliyetli? Cenk Soyak, "Karavan ofisler çalışanlarımızın hem farklı bir ortamda çalışabilmesi hem de onlara yazın tatile gidebilme, ekip olarak etkinlik yapabilme gibi ek faydalar sunmak amacıyla hayata geçirdiğimiz bir proje. Bu nedenle projeyi hayata geçirirken uygun maliyetli olup olmaması kısmını hiç değerlendirmedik" diye konuştu.
Karavan ofislere gerekli internetin sağlandığını söyleyen Soyak, "Çalışanlarımızın diledikleri yerden çalışmalarını desteklemek adına telefon hatlarına ek bol GB’lı internet desteği sağlıyoruz. Böylece karavanda veya diledikleri yerde buluttan kopmadan diledikleri gibi çalışabiliyorlar" dedi.
'ÇALIŞANLARIN İSTEKLERİNE ODAKLANDIK'
Özellikle pandemi döneminde artan kaygıları göz önünde bulundurarak böyle bir çalışma fikrinin herkes için uygun ve mutluluk verici olduğu kesin. Cenk Soyak, "Dünya genelinde yapılan araştırmalar pandemi ile çalışanların mutsuzluğunun arttığını gösteriyor. Bir yanda sağlık endişeleri, diğer yanda ekonomik belirsizlikler nedeniyle işsiz kalma korkusu, uzaktan çalışma ile birlikte değişen mesai kavramı gibi pek çok faktör bu durumu tetikliyor. Biz AloTech olarak bu konuya çok dikkat ettik ve çalışanlarımızın hem mutluluğunu ve bağlılığını hem de verimini artırmaya odaklandık" şeklinde konuştu.
Bu nedenle aldıkları tüm kararlarda da mutlaka çalışanlarına danıştığını ve onların fikirlerini, taleplerini dinlediklerini ileten Soyak, çalışanlarının da kendisiyle hemfikir olduğuna değindi. Aldıkları kararın verimli olduğunu bu süre içinde gözlemlediklerine değinen Soyak, kasım sonu itibarıyla 126 olan çalışan sayılarının yıl sonu itibarıyla 150’ye çıkarmayı hedeflediklerini iletti. Çalışanlarının hem karavandan hem de uzaktan çalışmaktan büyük keyif aldığını söyleyen Soyak, "Bir çalışanımız karavanda çalışma deneyimini şöyle anlattı:
'Hem çalışmak hem de dinlenmek için bir lokasyona bağlı olmamak güzel bir deneyim. Adeta evimizi sırtımızda taşıyarak istediğimiz yere kamufle olup tadını çıkarabiliyoruz.' Bizim yapmak istediğimiz de tam olarak buydu. O nedenle bu tür geri bildirimler bizi çok mutlu ediyor" detayını paylaştı.
'YURT DIŞINDAN GELEN BAŞVURULARDA CİDDİ ARTIŞ VAR'
"Pandemi öncesinde tüm çalışanlarımızın İstanbul’da olması gerekiyordu" diyen sözlerini şöyle sürdürdü: "Uzaktan çalışmaya geçmemizle birlikte Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki şehirlere hem de yurt dışına taşınmaya başladılar. Bir buçuk senedir İstanbul’a hiç uğramayan çalışanlarımız var. Bunun yanı sıra şehir dışından ve yurt dışından aldığımız başvuru sayısı da ciddi ölçüde arttı."
DİLEDİKLERİ YERDEN ÇALIŞABİLİYORLAR
Türkiye’nin 7 bölgesinde 30 ilde çalışanlarının olduğunu, yurt dışında ise ABD, Fas, İngiltere, Nijerya ve Venezuela’da olmak üzere çalışanların olduğunu ileten Cenk Soyak, "Biz uzaktan çalışmaya geçmemize rağmen İstanbul’daki ofisi kapatmadık.
Hatta ofisin bir bölümünü müzik sistemi, sahne ve oyun konsolları ile sosyal bir platforma dönüştürdük. Ayrıca çalışanlarımızın evleri dışında çalışabileceği alanların sayısını da artırdık. Şu anda çalışanlarımız İstanbul’daki ofisten, iki karavanımızdan ve İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Mersin olmak üzere toplam beş şehirde bulunan paylaşımlı ofislerden diledikleri zaman yararlanabiliyor" dedi.