08.02.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Geçen ay uçuşun ortasında patlayan Boeing 737 MAX 9 Alaska Havayolları jetinin panelini sabitleyen cıvatalardan dördü kayıptı. NTSB’nin ön raporunda Boeing çalışanlarının geçen ekim ayında uçağın tesliminden önce Washington Eyaletindeki Renton fabrikasında yapılan bir denetim sırasında bu yerlerden dört cıvatayı çıkardığını gösteren yazılı belgeler ve fotoğraflar topladı. Uçağın kabinindeki beş hasarlı perçinin değiştirilmesi için çekilen fotoğraflarla, perçinler değiştirildikten sonra çekilen diğer fotoğraflar karşılaştırıldı ve cıvatalardan en az üçünün yeniden takılmadığı tespit edildi.
Raporda, kapı tapasını yerinde tutan cıvataları kimin çıkardığı belirtilmiyor. Ancak güvenlik kurulu, onarıldıktan sonra panel uçağa yeniden yerleştirilirken tüm cıvataların yerine takılmadığını söyledi. Kapı tapalarının, bu uçağın modelinde yeterince acil çıkış olduğu için kapı olarak kullanılmaması için takıldığı ifade edildi. 5 Ocak’ta Alaska Havayolları MAX 9 uçağı Portland, Oregon’dan Kaliforniya’daki Ontario’ya gitmek üzere havalandıktan sonra panel uçuşun ortasında patladı.