07.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
“Türkiye bizim için çok önemli bir pazar” diyen Bolland, “350 milyon dolarlık alımı Türkiye’den yapıyoruz. Bölgesel satın alma ofisimiz İstanbul. Dolayısıyla Türkiye bizim için global anlamda çok çok önemli” dedi.
İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Marc Bolland, Türkiye’ye bakışlarını pazara ilişkin görüşlerini şöyle açıkladı:
“Güney Avrupa’dan, Türkiye’den, Çin’den, Hindistan’dan, SriLanka ve Bangladeş’ten satın alma yapıyoruz. Ama ana kaynağımız Türkiye. çünkü Türkiye’nin geri dönüş hızı, üretim kalitesi ve tedarik zinciri çok çok iyi.
Tasarım ve stil açısından Türk tekstili çok iyi bir konumda. Çoğu zaman Türkiye pazarından ilham alıyoruz. Türkiye kanal olarak da çok önemli. Dünya genelinde ise 47 farklı ülkede Avrupa, Orta Doğu ve Asya olmak üzere 410’un üzerinde mağazada varız. Fiba ile ortaklığımız Türkiye’nin yanısıra Ukrayna (13 mağaza) ve Rusya’da (37 mağaza) devam ediyor. Biz büyürken Fiba’nın da bizimle olması en büyük arzumuz.”
‘Yeni mağaza açacağız’
Türkiye pazarının çok kuvvetli olduğunu söyleyen Bollanda, “İngiltere pazarı daha farklı, çok istikrarlı, iniş ve çıkışlara yer yok. Pazar aynı seviyede” dedi. Globalde e-ticarette büyümek istediklerini söyleyen Marks&Spencer’ın Global CEO’su Marc Bolland, şöyle konuştu:
“Caddelerin yerini AVM’lerin alması ile sektörü giderek genişliyor. Eskiden Paris sadece lüks cadde mağazaları ile doluydu, şimdi AVM’ler açılıyor. İstanbul’da da lokasyon belirlerken AVM dağılımına göre karar veriyoruz. Çok yakın lokasyonları tercih etmiyoruz. Şimdiden sayı veremiyorum ama İstanbul’da AVM’ler açılmaya devam ettikçe, bizim de mağaza sayımız artmaya devam edecek.