EkonomiKur riskine karşı yurtdışı seferberliği

Kur riskine karşı yurtdışı seferberliği

07.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk perakendecisi, kur riskine karşı yurtdışında mağazalaşacak. Bu amaçla kasımda perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC’e Türk çıkarması yapılacak

Kur riskine karşı yurtdışı seferberliği

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı ve bu yıl 18-20 Kasım tarihleri arasında dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı olarak 21. kez Fransa Cannes’da düzenlenecek MAPIC 2015 öncesinde Türk perakende sektörünün liderleri bir araya geldi. Toplantıya Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, BMD Başkanı Sami Kariyo, Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, TMD Başkanı Füsun Kuran, Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Orka Holding Genel Koordinatörü Osman Arar, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez katıldı.

Haberin Devamı

İran fuarda yer alacak

Bu yılki konsepti “Dijitalin Perakende Sektörüne Etkisi” olarak belirlenen MAPIC 2015’te 74 ülke ve 100 şehir temsil edilirken, 700 standla 2 bin 400 perakendeci, 2 bin 300 geliştirici ve 340 yatırımcı şirket bir araya gelecek. 8 bin 400’ün üzerinde ziyaretçinin ağırlanması beklenen fuarda çarpıcı gelişmeler söz konusu. BM Güvenlik Konseyi’nin 5 daimi üyesi ve Almanya ile yürüttüğü müzakerelerde anlaşmaya varan İran, MAPIC 2015’e İran Mall ile katılıyor. Anlaşma sonucunda Türkiye dahil Batı ülkelerinin İran’a MAPIC sırasında büyük bir ilgi göstermesi bekleniyor.

Avi Alkaş, ticari gayrimenkul pazarının dünyadaki en önemli araçlarından MAPIC’te, bu yıl çok daha büyük bir katılım olacağını vurgulayarak, “MAPIC 2015’in uluslararası iş bağlantılarının sağlanmasında çok güçlü bir zemin oluşturulacağına inancım tam” dedi.

Haberin Devamı

Global projeler katılıyor

Süleyman Orakçıoğlu ise, MAPIC’i perakende sektöründen uluslararası yatırımcıların ve profesyonellerin katıldığı en önemli buluşma noktası olarak nitelendirdi. Orakçıoğlu, “Alışveriş merkezi yatırımcılarının global projelerle katıldıkları ve gayrimenkul sektörünün en önemli olduğu kadar en büyük bu buluşma platformunda görünür olmak çok şeyler kazandırabilir” dedi.

TÜRK MARKASI ŞAHLANIR
BMD Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, gelecek 10 yılda herkesin Türk markalarının büyük yürüyüşüne tanıklık edeceğini vurgulayarak, “Bu sırada yeni işbirlikleri kurmak ve yeni hedef pazar araştırmaları yapmak için MAPIC’e katılım önemli. Perakendenin kur riskinden kaçınmasının yolu yurtdışında mağazalaşmak” dedi.
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, MAPIC’i Türk perakendesinin yurtdışı açılımı için verimli kullanılması gereken bir platform sözleriyle nitelendirdi.
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, BMD üyesi markaların 90 ülkede 3 binden fazla sayıda mağazası bulunduğunu söyleyerek, yeni hedef pazar olarak İran’ı belirlediklerini açıkladı. TMD Yönetim Kurulu Başkanı Füsun Kuran, MAPIC sayesinde dünyadaki tüm perakende bağlantılı gayrimenkul yatırımlarını takip edebildiklerine dikkat çekti.
Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez, satış ağlarını uluslararası pazarda daha da genişletmek güçlendirmek, tanıtmak ve yeni işbirlikleri sağlamak amacıyla MAPIC’e katılacaklarının altını çizdi.
Çin’de 100 corner açacak
Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Türkiye’nin dünya moda perakendesindeki imajının hızla yükseldiğini söyleyerek, Kiğılı olarak yurtdışında yeni yatırımlara hazırlandıklarını belirtti. Kiğılı, “Çin’de altı ay içinde 100 corner açacağız” dedi.
Kiğılı olarak MAPIC’e katılmayı global hedefleri açısından önemsediklerine dikkat çeken Abdullah Kiğılı, şöyle konuştu: “Yurtdışında Türk malından Türk markasına geçiş yapıp yayılarak farklı ülkelere ve şehirlere Türk bayrağını dikmek, Türk malını rekabetçi ortamda sunmak ve dünyayla rekabet etmek istiyoruz. Yurtdışında 28 mağaza ve 9 satış noktasıyla 5 yıl gibi kısa bir sürede ilerledik.”
Mudo yurtdışına açılıyor
Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, Mudo’nun yurtdışı hedeflerine ve MAPIC’in bu hedefe ulaşmadaki önemine dikkat çekti. 50 yılı aşkın geçmişleri, 120’den fazla mağaza ve operasyon güçleriyle Türkiye’de yarattıkları başarıyı yurtdışına taşıyacaklarını vurgulayan Taviloğlu, şöyle devam etti: “Diğer ülkelerde de mağazalar ve cornerler ile büyümeye devam etmek istiyoruz.”