20.03.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
PERAKENDE - EYLEM TÜRK
Desa’nın kuruluş yıldönümü olan 1972 tarihine ithafen ‘Nineteenseventytwo’ adıyla özel bir çanta koleksiyonu hazırladıklarını söyleyen Desa Deri Genel Müdürü Burak Çelet, “Moda dünyasının en önemli etkinlikleri arasında sayılan Milano Moda Haftası’nda, Türkiye’yi temsil ettik. Desa, olarak Milano’nun en görkemli saraylarından biri olan Palazzo Serbelloni’de moda dünyasının önemli isimlerini ağırladığımız bir davet verdik” dedi.
Avrupa’da pek çok ülkede önemli department store’larda (çok katlı büyük mağazalar) satış yaptıklarını belirten Çelet, Desa olarak markalı ihracatlarını nasıl artıracakları konusunda çalışma yaptıklarını anlattı. Çelet, şu bilgileri verdi: “Geçen yıl Almanya’da ofis ve showroom açtık. Ayrıca iki fuara katıldık. Bu ülkede 40’ın üzerinde noktada ürünlerimiz satılıyor. İtalya’da ise şu anda 30’un üzerinde noktadayız. Ayrıca ABD ve Kanada pazarlarına giriş yaptık. Bu pazarlarda önemli zincirlerle görüşme halindeyiz.”
Seçimlerden sonra
Lüks marka olma yolunda hızlı adımlarla ilerlediklerini dile getiren Çelet, “40’a yakın lüks butikte moda severlerle buluştuk. Desa 1972 Koleksiyonu ile yurtdışında marka olma hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerliyor” dedi.
Desa olarak 2014 yılında yüzde 19.5 oranında büyüdüklerini kaydeden Çelet, “Ancak maliyet artışı, kurdaki oynaklık devam ediyor. Pazarda çok ciddi bir rekabet var ve perakendede hayat giderek zorlaşıyor” dedi.
Sektör açısından seçimlerden sonra olumlu bir döneme girileceğine inandığını belirten Çelet, “Dünyada genel olarak bir yavaşlama var. Lüks tüketimde ciddi bir yavaşlama var. Özellikle Avrupa’ya Çin ve Rusya’dan gelen turist sayısı azaldı. Bu da lüks pazarı olumsuz etkiledi. Buna karşın Japonya ve ABD’deki lüks tüketimde büyüme var” dedi.
Japonya pazarında...
Japonya’nın lüksün en çok tüketildiği pazar olduğunu dile getiren Çelet, bu ülkenin önde gelen mağazalar zinciri Takashiyama’dan teklif aldıklarını ifade eden Burak Çelet, “Onlar için özel koleksiyon hazırladık. Bizden beş mağazaları için alım yapacaklar. Yakında Japon pazarında da ürünlerimizi satışa sunacağız” dedi. Çelet, “Önemli pazarlarda kendimize en iyi noktalarda yer bulmak istiyoruz. Yurtdışında iki hedefimiz var. Birincisi ‘Nineteenseventytwo’ ile üst segmente satış yapıp marka olmak. İkinci hedef ise ulaşılabilir fiyata markalı ticaret yapmak” diye konuştu.
Yurtiçinde 80 mağazası var
Yurtiçinde 80 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Burak Çelet, “Samsonite markasıyla da 40 mağazamız var. Desa olarak toplam 213.7 milyon TL ciroya ulaştık” dedi.arada toplam cirolarının yüzde 45’inin iç piyasa, yüzde 55’inin ise ihracat gelirlerinden oluştuğunhu ifade eden Çelet, şöyle devam etti: “Türkiye’nin deri ihracatında önde gelen ilk üç ülke arasında Rusya, İtalya, Almanya yer alırken; Desa’nın ihracatındaki ilk üç ülke içinde İtalya, İngiltere, Fransa bulunuyor. Desa, mevcut profilini güçlendirerek uluslararası prestijli bir marka olarak yoluna devam ediyor. Beş yıllık vizyonumuz içinde başta İngiltere olmak üzere önemli moda merkezlerinde yer almak istiyoruz.
İran mutfaklarına ‘robot’ üretiyor...
İran’ın en önde gelen holdinglerinden Pars Khazar ile ortaklıklarının devam ettiğini söyleyen Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Akın, “2001 yılından beri İran’da bu grupla ortağı olduğumuz Nur Tousheh adında bir firmamız var. İran’ın Saveh şehrinde mutfak robotu, et kıyma makinesi ve ütü üretimi yapıyoruz” dedi.
Mutfak robotunda İran’da pazar lideri olduklarını belirten Akın, “Burada son zamanlarda ütü üretimine yoğunlaştık. Çünkü Pars Khazar İran’da ilk ve tek ütü üreticisi. 2010 yılında Pars Khazar Rasht şehrindeki ütü fabrikasını kapatıp üretimi tamamen Nur Tousheh’e aldı. Şu an 100 bin adet ütü üretiyoruz. Bu firmamız 6 milyon dolar ciroya ulaştı” diye konuştu.
2 milyon ürün
Arnica olarak elektrik süpürgesi, gıda-içecek hazırlama ve ütü kategorilerinde toplam 125 kalem ürünleri bulunduğunu kaydeden Akın, yıllık 2 milyon ürün satışı gerçekleştirdiklerini anlattı.
Arnica’nın Senur A.Ş.’nin markası olduğunu belirten Akın, şu bilgileri verdi: “Senur, 1962 yılında Hasan Akın tarafından kurulmuş, küçük elektrikli ev aletlerinde ilklere imza atmış üretici bir firma. Bu ilkler arasında Türkiye’nin ilk mutfak robotu, ilk halı yıkama makinesi, ilk ev tipi et kıyma makinesi üretimlerini sayabiliriz. Şu anda Avcılar’da, Beylikdüzü’nde ve Tarsus’ta 3 tesiste toplam 58 bin metrekare kapalı alanda 500 kişi ile üretim yapıyoruz.”
‘Su filtresi olan süpürge revaçta’
Son yıllarda su filtreli süpürgelerin revaçta olduğunu söyleyen Serhan Akın, “Alerjisi veya astımı olanlar bu süpürgeleri tercih ediyor. Suyla uğraşmak istemeyenler ise siklonik süpürgelerle yöneldi. Bu pazarın da büyüyeceğini öngörüyorum. Gıda hazırlamada ise mutfak robotunun yerini el blender setleri aldı” dedi.
180 milyon TL ciro hedefliyor
Bu yıl 180 milyon TL ciro hedeflediklerini, şu anda 28 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Serhan Akın “Yurtdışında kendi markamız olan Arnica ve Lura’nın yanı sıra beraber çalıştığımız dünyaca ünlü markalar da bulunuyor” dedi. İç pazarda süpürge grubunda çok güçlü olduklarını anlatan Akın, “Pazar payımız yüzde 11” dedi.
Src Yapı, Avrupa’ya duşakabin satıyor
Src Yapı, Avrupa’nın en büyük online alışveriş sitesi ile anlaştı. Dünyanın 40 ülkesine jakuzi, küvet ve duş sistemleri satan şirket markası Hydrocabin’in, Avrupa’daki tanıtımına devam ediyor. Src Yapı Başkanı Abdurrahman Sürücü, “Hydrocabin’i, Avusturya’dan Bulgaristan’a, Polonya’dan İngiltere’ye bir çok Avrupa ülkesine gönderdik” dedi.
40 ülkeye doğal taş ihraç ediyor...
Armani Casa, Dubai Jumeriah, Palmiye Adaları gibi dünyada prestijli projelere doğaltaş sağlayan Temmer Mermer, Etiler Showroom’unda hem Türkiye’den hem de dünyadan onlarca doğaltaş örneklerini tasarımla birlikte sunuyor. Afyon’da, 42 bin metrekarelik fabrikasında üretim yapan firma 40 ayrı ülkeye mermer ihraç ediyor.
KISA KISA
Güzellik ödülü
‘Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri’ düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Watsons Türkiye Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu’nun ev sahipliğindeki geceye iş ve cemiyet hayatından ünlü isimler katıldı.
Vahşi doğa
Vahşi doğa teması, kıyafet ve aksesuarlardan sonra Twigy terliklerinde de hayat buldu. Leopar desenli tasarımlar, Twigy ile pelüş botların yanı sıra klasik terliklerle de evlere girecek.
İstanbul hazinesi
İstanbul bu kez de mücevherlerle hayat buluyor. PERA 1453 erkek koleksiyonunda, İstanbul’un farklı eserleri ve tarihi dokunuşu, mücevherler ile birleşiyor.
Kil maskesi
Murad, Clarifying Mask adlı arındırıcı kil maskesini piyasaya sundu. Ürün aknenin neden olduğu kızarıklık görünümü hafifletmeyi amaçlıyor.
Yeni seri
Yves Rocher Bitkisel Kozmetik Laboratuvarları, yepyeni bir makyaj serisi çıkarttı. Seride yer alan likit fondötenin, içeriğinde soya ve mineral pigment bulunuyor.
Uzun süreli koruma
Vileda, Magical adlı ürünüyle yüzeylerde kirlerin oluşumunun önüne geçerek evlerin temiz kalma süresini uzatıyor. Ürün, su lekelerine karşı günlerce koruma sağlıyor.