Ekonomiİranlı ve Rus turistler ciroyu yüzde 25 artırdı

İranlı ve Rus turistler ciroyu yüzde 25 artırdı

05.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

İtalyan Stefanel’in Türkiye Genel Müdürü Kuran, İranlı ve Rus turistlerin son iki yılda alışveriş hacimlerini ikiye katladıklarına dikkat çekerek, bu durumdan tüm perakendecilerin son derece mutlu olduğunu ifade etti

İranlı ve Rus turistler ciroyu yüzde 25 artırdı

Tunus ve Mısır’daki gelişmelerin ardından neredeyse tüm Ortadoğu coğrafyasında yaşanan gelişmeler ve yaz mevsiminin başlangıcında Rus turistlerin sahte içkiyle zehirlenmeleri ve hatta hayatlarını kaybetmeleri Türkiye’de alışveriş tutkusunu engel olmuşa benzemiyor. Bunu, hem kredi kartıyla yapılan alışveriş harcamalarından doğan istatistikler hem de ünlü markaların Türkiye temsilcileri ortaya koyuyor.
Geçtiğimiz günlerde Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, bu yıl ilk altı ayda kredi kartıyla yapılan harcamaların 2.3 milyar dolar olduğunu ifade etmiş, daha da önemlisi mayıs ve haziran aylarında yabancı kartlarla yapılan alışveriş tutarının 1 milyar dolara ulaştığını açıklamıştı. Canko, ardından da harcamadaki bu ciddi yükselmede en önemli etkenlerden biri olarak, Arap turistlerin sayısındaki önemli artışı göstermişti.

‘Son iki yıldır ikiye katladılar’
Üstelik, Ortadoğulu lüks kategorisinde de oldukça yoğun alışveriş harcamaları yapıyor. Bunu, lüksün Türkiye’deki en önemli temsilcilerinden biri olarak nitelendirilen Stefanel’in Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel Kuran söylüyor. Kuran, son yıllarda turistlerin alışveriş harcamalarında ciddi artışlar olduğunu, ancak son iki yıllık süreç içinde rakamın çok büyük oranda ilerlediğini de kendi mağazalarından gözlemlemiş.
Söz konusu süreçte alışveriş harcamalarının ikiye katlandığınının altını çizen Kuran, bu yüksek oranlı artışta önce İranlı, sonra da Rus turistleri iki ana unsur olarak gösteriyor ve ekliyor: “Bu durumdan tüm perakendeciler çok memnun. Stefanel mağazaları özelinde İranlı ve Rus turistler yüzde 25 civarında ciro artışı meydana getirdi. Ocak ve haziran ayları arasında yüzde 13 turist artışı olduğunu söyleyebilirim.”
Kuran, bu büyük oranlı artışın ciroda 2011 sonuna net yansımasını ise yüzde 20 olarak tahmin ediyor.

50’nci yıl değişimi
Diğer yandan, Kuran ve temsil ettiği grup olan Stefanel için 2011 son derece özel bir yıl. Çünkü, bu yıl onlar, 50’nci yaşını kutluyor. Sadece kutlamakla kalmadıklarının altını çizen Kuran, bu sürecin bir yansıması olarak ‘değişim’in altını çizerek şöyle devam ediyor: “Kutlamalarımızı yaptıktan sonra büyük bir değişimin içine girdik.?Bunun meyvelerini de toplamaya başladık. Bu arada Türkiy, hâlen dünyadaki ikinci büyük dış pazar olmayı sürdürüyor.”


Haberin Devamı

SONBAHARDA DİĞER MARKALAR İÇİN DE ÇALIŞACAK

Fusun Çevikel Kuran, 17 Ocak 2011’den bu yana Tescilli Markalar Derneği’nin (TMD) Başkanlığı’nı üstlenmiş durumda. Bu nedenle gündeminde Stefanel kadar bu çatı altındaki 34 isim de var. Ancak, TMD için daha yoğun çalışmaya Eylül 2011 itibariyle başlamayı planlıyor. Sonbahar itibariyle öncelikle üye sayılarında ciddi bir artış yapmayı planladığını söylüyor. Sonra da faaliyet programlarının oldukça yoğunlaşacağını... Bu dönemde yoğunlaşacakları çalışmalar perakende derneklerinin federasyonlaşma sürecine TMD’nin dahil olup olmayacağından ilki bu yıl yapılan İstanbul Shopping Fest’in 2012 çalışmaları için görüşmelere kadar uzun bir listeyi içeriyor.
Kuran, Türk perakendeciliğinin son derece önemli bir yol kat ettiğini düşünüyor. Bu sürecin hem AVM hem de yeni markalar yaratma sürecinde doğru fizibiliteler yapılması halinde de devam edeceğine inanıyor.

Haberin Devamı

2012’DE MAĞAZA SAYISI 45’E YÜKSELİYOR

Önemli markalardan biri olarak kabul edilen Stefanel, Türkiye pazarına 2000’de iki mağazayla girmişti. Stefanel Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel, Türkiye pazarına adım atarken bütün sorumluluğu 24 yaşında genç bir kadına verince herkes, onun deyişiyle, deli olduğunu düşünmüştü. 24 yaşındaki kadın ise Füsun Çevikel Kuran’dan başkası değildi. Ancak, Stefanel’in kararındaki doğruluk Kuran’ın Türkiye’yi üst üste iki yıl boyunca en hızlı büyüyen ülke yapmasıyla ortaya çıktı. Şu anda Türkiye’de tam 40 noktaya ulaşan Kuran’ın gelecek yıl kurmayı düşündüğü beş yeni mağaza daha var.


Büyük kentlerin 42 stratejik noktasına ‘court’ ile giriyor

Ar Yıldız, 63 yıl önce İstanbul Tahtakale’de bir handa başlayan öyküsünü zamanla Çorlu ve Sefaköy’deki iki ayrı tesise taşıyarak üretim adına güçlü adımlar atarken, konsept mağazacılıkta da özel çalışmalar yapmaya başladı. En son adımlarıyla markalaşma atağını güçlü bir şekilde devam ettirdiğini ortaya koyan Ar Yıldız’ın Genel Müdürü Yalım Yönter, ‘Ar Yıldız Court’ ismini verdikleri konsept mağazalarla perakende sektörüne adım attıklarını kaydetti. Bu alandaki hedeflerini, 2012 sonuna kadar 81 ilde toplam 42 adet Ar Yıldız Court mağazasına ulaşmak şeklinde ifade eden Yönter, şöyle devam etti:
“Franchise sistemiyle ilki hizmete giren ve büyük kentlerin stratejik noktalarda sayısını artırmayı planladığımız mağazalarımızda sağlam ve doğru adımlarla ilerleyeceğiz. Modern tasarımı ve kaliteyi çok yönlü ve konsept bir yaşam tarzı şeklinde sunacağımız mağazalarda bizim için bu açıdan sayıdan çok işlev önem kazanıyor.”
22 ülkeye ihracat
Ayrıca, 81 ilde 550’nin üzerindeki bayiyle de çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Yalım Yönter, yurtdışı çalışmalarına dikkat çekti. Şu anda 22 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini açıklayan Yönter, yurtdışında mağazalaşmak için henüz erken olduğunu, birkaç yıl içinde bu noktaya ulaşmayı planladıklarını ifade ederek, “Ancak, Almanya’da bir satış ağı oluşturmak yönünde girişimlerimiz var. 10 yıllık süre içinde bir dünya markası olmayı hedefliyoruz” dedi.
Yönter, bu yıl ciroda yüzde 20 büyüme planladıklarını belirterek, bunun yüzde 55’inin ihracattan oluşacağını söyledi.



Haberin Devamı

AR YILDIZ NASIL YÜKSELDİ?

Haberin Devamı

- 1948’de İstanbul Tahtakale’de üretime geçti.
- 1960’ların başında paslanmaz çelik üretimine ilk olarak Bayrampaşa tesislerinde geçti.
- 1980’de Sefaköy’de toplam 7 bin 500 metrekare alanda üretmeye başladı. Üretim hattına tencere ve çaydanlığı da kattı.
- 1997’de Çorlu’da 71 bin metrekare üzerine 36 bin metrekare kapalı alanda tesisin temellerini attı. Ancak, tesis, ekonomik krizler nedeniyle bitirilemedi.
- Kilit Şirketler Grubu, Galeri Kristal isimli firmasıyla Ar Yıldız’a ortak oldu. Ve ardından, Çorlu tesisi üretime geçti.
- 2009’da yüzde 63 büyüdü. Büyüme, 2010’da da sürdü. Aynı dönemde Ar Yıldız, Kilit Şirketler Grubu’na doğrudan katıldı.
- Konsept mağazalaşma alanında Ar Yıldız Court markasını yarattı.
- Ürün yelpazesinde bugün çatal kaşık bıçak takımlarından çelik çaydanlık ve çay setlerine 5 bin 200 farklı çeşit bulunuyor.

Haberin Devamı

Özgür ve maceracı ruhlar için keşfetti

Kiğılı, son koleksiyonu ‘keşif’ ile macera severler için önemli bir alışveriş duraklarından biri olacak gibi görünüyor. İnsanoğlunun doğa ile ilişkisi, yeniden doğaya dönüşü; bir kâşif gibi onu daha iyi tanımlayacak ve değerli kılacak bir keşfin içine girmesi fikrinden yola çıkılarak geliştirilen koleksiyon, özgür ve maceracı ruhlara sesleniyor. Toprak tonları ve yeşil farklı tonlarının harmanlandığı koleksiyonda spor ceketler, bermudalar, pantolonlar, t-shirt ve gömlekler öne çıkan ürünler arasında. Diğer yandan marka, Turkcell kullanıcılarına özel olarak geliştirdiği yüzde 60 yaz indirimine de devam ediyor.



Çikolata kokusu ayağa düştü

Yenilikçi tavır ayaklara ineli çok olmuştu, ancak Fransa ve İtalya’da pek çok ünlü ismin tercihi olan Djeep ayakkabılar, çikolata kokulu kauçuk tabanıyla kendini daha da özelleştirmiş durumda. El yapımı ayakkabılar, pek çok kişinin bildiği gibi aslında Türkiye’de meslekte üçüncü kuşağın temsilcisi Oğuzhan Genç tarafından geliştirildi. Yürüdükçe çikolata kokusu yayan ayakkabılar için Havea Brasilliensis isimli tropik ağacın özsuyundan elde edilen doğal kauçuk kullanılıyor. Bu arada Djeep ayakkabılar, 20 Ağustos tarihine kadar 215 lira yerine 185 liralık etiketle satılacak.


İndirimde yüzde 70’lik iddiayla kadınsı yürüyüş

1977’de Türkiye’de yaratılan ve zaman içinde moda severlerin yanı sıra sanat çevrelerinin de ilgi odağı haline gelen Elle, bugünlerde yüzde 70 indirim başlattı. Markanın indirimi maskülen Oxford’lar, gerçek üstücü ressam Salvador Dali’nin tüm dünyaya yadığı İspanyol espadriller, flamenko ve platform modeller için de geçerli. Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da mağazalara sahip olan marka, üretimi ise İstanbul Hadımköy’deki 6 bin metrekarelik fabrikada sürüyor.

Metro’nun altı mağaza hedefinde Mersin durağı

Metro Toptancı Market, 15,5 milyon euro yatırım değeri olan 20. mağazasını Mersin’de açtı. Aynı zamanda yılın ikinci mağaza açılışı olan Mersin adımıyla 250 kişiye daha iş imkânı sağlanmış oldu. 21 bin metrekarelik mağazada 30 binden fazla ürün sunuluyor.
Genel Müdür Kubilay Özerkan, Metro’nun Türkiye’ye olan inancının artarak sürdüğünü belirterek, “2011’de altı mağaza açacağız demiştik. İkincisini açtık. Dört mağaza daha açacağız” dedi.

Uyum, kentin üç yeni noktasına daha girdi

Uyum Gıda, İstanbul’daki mağaza büyümesini sürdürüyor. Üsküdar-Bağlarbaşı, Büyükçekmece-Rose Marin ve Tuzla-Dumankaya Adres mağazalarıyla birlikte sayıyı 42’ye çıkaran marka, böylece hizmet verdiği alanı ise 28 bin metrekareye taşımış oldu. ‘Site mağazacılığı’ konseptiyle piyasadan farklılaşma yolunu seçen Uyum, bu yeni atağıyla 74 kişiye daha iş olanağı sağladı. Yapılan açıklamaya göre, markadan her ay 1 milyon 300 bin tüketici alışveriş yapıyor.