28.07.2010 - 15:38 | Son Güncellenme:
TTnet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, Ipsos KMG ile gerçekleştirdikleri “PC ve İnternet Penetrasyon Çalışması”nda toplam hane nüfusunun yalnızca yüzde 41’nin bilgisayar sahibi olduğunu, yüzde 32’sinin de internet bağlantısına sahip olduğunu gösterdiğini söyledi.
Yılmaz, TTnet’in yeni uygulamaları ve internet kullanımına ilişkin Ipsos KMG ile gerçekleştirdikleri “PC ve İnternet Penetrasyon Çalışması”na ilişkin düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Şu anda 6 milyon aboneye sahip olduklarını ifade etti.
TTNET’in, sabit genişbant erişim teknolojilerinden DSL bazında yüzü aşkın ülkeden 317 internet servis sağlayıcının değerlendirildiği listede, abone sayısı sahipliğinde 2010 birinci çeyrek itibariyle 10. sıraya yükseldiğini belirten Yılmaz, son olarak hayata geçirdikleri aylık 1 lira sabit, günlük de 2 lira ödenerek sahip olunan “Günlük İnternet Paketi”yle de Türkiye’nin nabzını ölçerek biçimlendirdiklerini dile getirdi.
Ipsos KMG ile birlikte 38 ilde 24 bin 800 hane ve iş yeri ile yüz yüze görüşülerek “PC ve İnternet Penetrasyon Çalışması” adını verdikleri bir araştırma yaptıklarını anlatan Yılmaz, Türkiye’de toplam hane nüfusunun yalnızca yüzde 41’nin bilgisayar sahibi olduğunu, yüzde 32’sinin de internet bağlantısına sahip olduğunu kaydetti.
Yılmaz, Türkiye’de 1,7 milyon hanede bilgisayar bulunduğunu, ancak internet bağlantısı bulunmadığını dile getirerek, 2,6 milyon hanede de bilgisayar ve internetin olmadığını, ancak en az 1 tane bilgisayar kullanıcısı bulunduğunu söyledi.
Kişilerin bütçeleri doğrultusunda internetten yararlanabilmelerinin önünü açtıklarının altını çizen Yılmaz, bununla beraber ayda 27 lira taksitle sahip olunabilecek bilgisayar kampanyası da gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Yılmaz, Günlük İnternet Paketi ile internet penetrasyonu açısından kentsel ve kırsal kesim arasındaki uçurumu da azaltmayı hedeflediklerini ifade ederek, “İnternet bağlantısına engeller arasında finansal sebepler birinci sırada yer alıyor. Günlük İnternet Paketimiz, hiç internet bağlantısı olmayanlara ekonomik güçleri çerçevesinde internete bağlanma olanağı sunması açısından önemli. Ama biz, gerekçesi finansal olsun olmasın, internetle henüz tanışmamış ya da yeterince yararlanamamış önemli sayıdaki insanımızı dünyaya bağlayacak bir çözüm sunmuş oluyoruz. Bunu da Günlük İnternet Paketimiz ile yapıyoruz. Tahmin ediyorum yıl sonuna geldiğimizde artık tek fatura ile bütün iletişim ihtiyaçlarının tek elden karşılandığı bir şirket Türkiye’de var olacak. Bu da TTNET olacak” şeklinde konuştu.
İNTERNET, SOHBET VE SOSYAL AĞLARI İÇİN YÜZDE 77,8 ORANINDA KULLANILIYOR
Tahsin Yılmaz, araştırma sonuçlarına ilişkin şu bilgileri verdi:
“Bu çalışma tüm hane halkının yüzde 65’ini ve tüm şirketlerin yüzde 95’ini kapsıyor. Aldığımız bilgiler Türkiye’de 18 milyon 50 bin civarında hane olduğu yönünde... Toplam hanelerde 7,4 milyon bilgisayar, iş yerlerinde ise 1,1 milyon bilgisayar görünüyor. İnternet bağlantısı olan hane sayısı 5,7 milyon, iş yeri sayısı ise 1 milyon. 2,6 milyon hanede bilgisayarı olmamasına rağmen interneti kullanan insan var. 8 milyon hanede ne internet bağlantısı var ne de bilgisayar var... Kentsel ve yarı kentsel alanlarda toplam 11 milyon hane, gerisi de kırsal alanı gösteriyor. Kentlerde bilgisayar penetrasyon oranı yüzde 53, ama kırsal alanlarda yüzde 19. İnternet bağlantısı bakımından incelediğimizde kentlerde ve yarı kentsel bölgelerde yüzde 40, kırsal alanlarda yüzde 17...”
İnternet erişimi ve bilgisayar sahipliği konusunda Türkiye’de bölgeler arasındaki farkların ciddi boyutta olduğunu vurgulayan Yılmaz, “Türk insanı interneti nasıl kullanıyor? Evinde internet bağlantısı olan kullanıcılar interneti sohbet ve sosyal ağları için yüzde 77,8 oranında, araştırma için yüzde 54,5, e-posta kontrolü için yüzde 38,1 ev ödevi-okul projeleri için yüzde 13,6, e-devlet işlemleri için 4,6, gazete okuma için yüzde 36,2, oyun oynama için yüzde 33,6, film indirme için yüzde 18,6, internet bankacılığı için yüzde 9, yemek tarifi araştırması için yüzde 5,7 oranında kullanıyor” diye konuştu.
Yılmaz, internet bağlantısı sahipliğini engelleyen sebeplere bakıldığında “çok pahalı” diyenlerin oranının yüzde 45 olduğunu belirterek, bunu izleyen nedenlerin yüzde 37 oranıyla “ihtiyaç duyulmaması”, yüzde 30 oranıyla “bilgisayar sahibi olmama”, yüzde 9 oranıyla “çocukların internete bağlanmasını istememe” şeklinde sıralandığını bildirdi.
Önümüzdeki dönemde “wifi” adının daha çok duyulacağını dile getiren Yılmaz, IP TV için de izin başvurusu yaptıklarını, izin çıkar çıkmaz bu servisi uygulamaya koymaya başlayacaklarını bildirdi.