12.09.2008 - 00:16 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Saleh, “İyi bir noktada olmak için para kaybetmeye gerek yok, bizim işimiz ilk günden para kazanmak değil. Mağaza illaki açılır, beklemekte yarar var” dedi.
GJC Türkiye Genel Müdürü Bilgehan Karakuy ise, “İyi bir noktada mağaza açmak için 32-35 bin dolar vermek gerekiyor. New York’un ünlü 5’inci caddesinde bile bu rakam 50 bin dolar” diye konuştu.
Merkezi Avusturalya’da bulunan GJC’nin ciro bazında bakıldığında yurt dışı pazarlarda ABD’nin ardından ikinci sırada olduğuna değinen Saleh, ilk kez geldiği Türkiye’de gerek kendi gerek rakip mağazaları gezdiğini ifade ederek, “Türkiye pazarına 8 yıl önce girdik. Pazarın daha da büyüyeceğini düşünüyoruz” dedi.
35’i İstanbul’da olmak üzere 70 mağazaya sahip olan GJC, yıl sonunda 76 noktaya ulaşmayı hedefliyor.
Günlük 1 milyon kupa
Geçen yıl 750 milyon dolar ciro elde eden GJC’nin bu yıl 1 milyar dolar ciro hedeflediğine değinen Saleh, şirketin yapısı ve hedefleri hakkında şunları söyledi:
“1000 mağazayla dünyanın en büyük ikinci kahve zinciriyiz. Gelecek yıl 20 yeni ülkede daha yer alacağız. Her gün 1 milyon kupa kahve satıyoruz. Şu an piyasada 20 bin kahve mağazası var. Sayının 5-6 yıl içinde 150 bine ulaşmasını ön görüyoruz.”
Türkiye GJC’lerde yılda 60 ton paket kahve tüketildiğini söyleyen Saleh, “Dünya genelinde faaliyet gösterdiğimiz 32 ülkeye kahveler Sidney’deki kahve kavurma ve paketleme tesisinden geliyor. Rotterdam’daki yeni tesis yatırımımız gelecek yıl haziran ayında tamamlanacak. Buradan 17 ülkeye kahve ithalatı yapacağız. Bu sayede navlun gibi pek çok fiyata etken eden durumda azalacak” diye konuştu.