06.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Kumaş teknolojileri de artık inovasyondan payını alıyor. Ütü gerektirmeyen, esneyen gömlek ve pantolonlar, zor kırışan, teri dışarı atan tişörtler bunlar arasında. Boyner Holding iştiraki olan BR Mağazacılık altındaki Altınyıldız Classics, kumaş ve erkek giyim alanında inovasyonlarla tanınan bir firma. BR Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi Enis Habif, sektörün geldiği noktada inovasyon ve yeniliğin çok önemli olduğunu belirterek, bu bağlamda kendilerinin de koleksiyonları dışında sürekli geliştirdikleri teknolojik, hikayesi olan ürünleri bulunduğunu söyledi.
Teknolojik takımlar
‘Non-Iron-Ütü İstemeyen’ gömlek ve pantolonlarıyla müşterilerine kolaylık sağladıklarnı dile getiren Habif, “Müşterilerimizi ütü derdinden kurtardık. 360° adını verdiğimiz esneyen pantolonlarımızla müşterilerimizin günlük hayatlarını daha konforlu ve rahat hale getirdik. Sıcak yaz aylarında teri dışarı atarak vücudun daha rahat soğumasını sağlayan, zor kırışan ve kolay ütülenen ‘Dry Touch’ polo tişört grubumuz da var. Yıllardır nano takımlar geliştiriyoruz. Su ve leke itici özelliğe sahip nano takımlarımızla lekelere, izlere son verdik. ‘Cordura’ takım elbisemizle sağlamlıkta farklılık yaptık. ‘Travel Line’ ile kırışmama özelliğini getirdik” dedi.Habif, bu ürünlerin dışında birçok teknolojik kumaş üzerinde de Ar-Ge ekiplerinin çalışmalarının sürdüğünü aktardı Enis Habif, başka yenilikleri de olacağını ifade derek, Sanayi 4.0 kadar Perakende 4.0’ın da artık günümüzün gerçeği olduğunu vurguladı. Habif, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yenilikçi ve inovatif ürünlerimizin yanı sıra müşteri deneyimine ve omnichannel dönüşümümüze yönelik ciddi çalışmalar ve yatırımlar yapıyoruz. Önümüzdeki dönemde, marka çatısı altındaki tüm satış kanallarında stoğun sınırlarını kaldıracağız. Mobil aplikasyonumuzu kullanıma sunacağız. Marka yüzümüz Burak Özçivit’le iş ortaklığımızı 2020’de de devm ettireceğiz.”
Yurtdışı hamlesi
2018 yılı içinde yurtdışına açılma kararı aldıklarını da anımsatan Habif, bu yıl sonuna kadar 25 mağaza açma hedeflerini koruduklarını belirtti. Enis Habif, “Hedefimiz üç yıl içerisinde 100 mağazaya ulaşarak her kıtada var olabilmek. Yurtdışında büyüme hamlemizi Türki Cumhuriyetler ve Balkanlardan başlattık. Avrupa, Rusya ve Kuzey Afrika ile devam edeceğiz. Üç yıl içinde yurtdışında ciro hedefimiz ise 15 milyon euro” açıklamasını yaptı.
Ciro hedefi 750 milyon TL
Enis Habif, Türkiye’de ise bu yıl yüzde 22 oranında büyüyerek yılı 750 milyon TL’lik ciroyla kapatmak istediklerini kaydetti. Altınyıldız Classics olarak 2019’da enflasyonla mücadeleye tüm güçleriyle destek verdiklerini de belirten Habif, “Gerek kur, gerek girdi maliyetlerindeki artışa karşın fiyatlarımızda artış yapmamaya özen gösterdik. Ancak girdi maliyetlerinin doğrudan dövize endeksli olduğu ürünlerde fiyat artışlarımızı en az seviyede tuttuk. Her zaman olduğu gibi müşterilerimize en kaliteli ürünü en uygun fiyat politikasıyla vermeye devam ediyoruz” dedi.
Türk erkekleri giyimde cesur
Enis Habif, Türk erkeklerinin giyim tarzını ise şöyle değerlendirdi: “Erkek modası sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada sürekli yenilenen ve gelişen bir yapıya sahip. Tarzına önem veren, stil sahibi Türk erkekleri de bu gelişmeleri yakından takip ediyor, özellikle renk ve desen konusunda yenilikçi ve cesur davranmaktan kaçınmıyorlar. İleri teknoloji her alanı olduğu gibi bu sektörü de etkisi altına aldı.
Türk erkekleri de artık stil ve teknolojiyi buluşturan, kumaşı ve formuyla sonsuz rahatlık sunan parçalara yatırım yapıyor. Stil konusunda gündüzden geceye, ofisten hafta sonuna kadar her ortama uyum sağlayan çok yönlü parçalar öne çıkıyor.”