EkonomiElektrik şov!

Elektrik şov!

30.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yılın en önemli otomotiv etkinliklerinden biri olan Paris Motor Show, basın günüyle kapılarını açtı. Fuarda elektrikli ve SUV modeller bariz çoğunluğa sahipken, pek çok markanın katılmayışı, kendisini hissettirdi...

Elektrik şov

Dünyanın ve Avrupa’nın en önemli otomotiv etkinlikleri arasında yer alan, basın günüyle dün kapılarını açan Paris Motor Show, bu yıl “elektriğe çarpılmış” durumdaydı. Nitekim bu fuarda sergilenen 80 civarındaki yeni modelin 30’a yakını elektrikli ve hibrit araçlar.

İki yılda bir düzenlenen Paris Motor Show, pek çok önemli markanın katılmayacağını açıklaması nedeniyle bir miktar sönük başladı.

Bentley, Rolls-Royce, Ford, Volvo, Lamborghini, Mazda ve Aston Martin’in yerleri, bu yıl “boş” kaldı. Kimisi fuarda yeterince ilgi çekmeyeceğini düşünüp, kendisine bağımsız tanıtım etkinlikleri düzenlerken, kimisi de Paris fuarını küçük bulduğunu, hatta yer fiyatlarının çok pahalı olduğunu savundu. Nitekim mekrekare fiyatlarının 175 euro civarında olduğu belirtiliyor. Fuara giriş ise 16 euro.

Bununla birlikte Fransız kabinesinin iki bakanı, cumartesi günü halka açılışı birlikte yaparak, fuara destek olacak.
Özellikle son dönemde yaşanan “dizel emisyon krizi” de, fuarın çehresini değiştirmiş. Alman ve Fransız markalarında “elektrikli” yarışı tam gaz giderken, kendilerine rakip olarak seçtikleri Amerikalı elektrikli otomobil üreticisi Tesla, onların “burunlarının dibinde” bir standda yerini aldı.

2025 hazırlığı tam gaz

BMW, Volkswagen, Mercedes gibi üreticiler, elektrikli otomobilleriyle adeta sükse yaparken, bunların yanına hibritleri de eklemeyi ihmal etmedi. VW ile Mercedes, BMW’nin “i” markasına rakip olarak birer bağımsız “elektrikli araç markası” yaratma planlarını da Paris’te açıklarken, Volkswagen biraz daha ileri gidip, 2020’den sonra “kendiliğinden teslimat yapabilen akıllı araç” deneyimi yaşatma vaadinde bulundu. Zira dizelden ağzı yanan VW, “devrim niteliğinde” dediği yeniliği “I.D” modelini gururla tanıttı. 600 km’ye yakın menzili olacağı belirtilen aracın, akıllı sürüşe ve “sürücüsüz taksi”ye de uygun olacağı belirtiliyor.

2025 yılına kadar 10 yeni araç tanıtacağını açıklayan Mercedes de, elektrikli bir SUV konsept getirdi. “Generation EQ” adlı konsept Mercedes’in yeni markasına da adını veriyor. Mercedes, “EQ” adını tüm elektriklilerde kullanacak.

Yerli hibrit
VW grubuna bağlı Porsche, Tesla’ya rakip olacak bir elektrikli-hibrit versiyonu Paris’te tanıtırken, Mercedes, Mitsubishi, Citroen gibi markaların birer hatta birden fazla hibrit yenilikleri sergilendi. Fuarın tek “Türk Malı” hibrit yeniliği ise, Adapazarı’nda üretimine başlanan C-HR’nin hibrit versiyonu oldu.
Mitsubishi’nin “GT-PHEV Concept” modeli de, markanın en son hibrit teknolojisinin sergilendiği araç oldu. Araçta bir benzinli motor ve “üç adet” de elektrik motoru bulunuyor. Bu da aracın 4x4 olmasından kaynaklanıyor.

Renault artık bu yoldan gidecek!

Paris’in bir başka konsept otomobili, yine fuarın “yerlisi” üreticilerden biri olan Renault’dan geldi. Renault’nun bir önceki tasarım dilini simgeleyen 2010 yılındaki “DeZir” konseptinin yolundan giden “Trezor” da, markanın bundan sonraki tasarımına ışık tutuyor. Trezor’un, Renault tasarım tarihinde yepyeni bir sayfa açacağına dikkat çekilirken, araç, tamamen açılan tavanıyla dikkati çekiyor. Adının ortasındaki “Z” harfi ise onun tamamen elektrikli Z.E. olmasından kaynaklanıyor.

Hızlı, öfkeli ve hibrit

İtalyan süper spor otomobil üretici Ferrari, Paris Motor Show’da sınırlı sayıda ürettiği LaFerrari’nin yeni versiyonu Spider’ı tanıttı. Yine 200 adetle, “sınırlı” sayıda üreteceği LaFerrari Aperta Convertible’ın fiyatının, yaklaşık 2.2 milyon dolar civarında olacağı belirtiliyor. Elektrikli modellerin yoğunlukta olduğu fuarda büyük ilgi toplayan LaFerrari Spider, Ferrari’nin aynı zamanda “70. yılına” ithaf edilmiş ve hibrit teknolojiye sahip. İtalyan üretici, fuarda aynı zamanda onun 10’da biri fiyata sahip turbo motorlu “GTC4LussoT”yi de tanıttı.

‘Yerli’ yerinde bir fuar oldu
Bu yılki Paris Motor Show, tam anlamıyla Türkiye’de üretilen yerlilerin resmi geçidine sahne oluyor. Türkiye’de otomobil üretimi yapan neredeyse tüm üreticiler, yenilikleriyle Paris’e damga vurdu. Türkiye’de üretilen minik i10, “makyajlı” versiyonuyla Paris’te ilk kez kendisini gösterirken, ağabeyi i20 de, yarış versiyonuyla ona eşlik etti. Yenilenen i10, farklı tamponlarıyla dikkat çekiyor.
Toyota’nın C-HR modeli markanın standını neredeyse “tamamen” kaplarken, Oyak Renault’nun Türkiye’de üretimine başladığı yeni nesil Megane Sedan da, ilk kez Fransızlara buradan “Bonjour” (Merhaba) dedi. Megane Sedan’a, makyajlanan Clio HB ve Sport Tourer eşlik etti.
Honda Türkiye’nin geçtiğimiz günlerde üretimine başladığı yeni nesil Civic Sedan da yeni nesil Civic HB modeliyle Paris’te sahne aldı. Araç büyük ilgi çekerken, ekimde Türkiye’de piyasaya çıkması bekleniyor. Fiat standını da Egea olarak tanıdığımız Tipo’nun kaplaması dikkat çekti. Tipo, Sedan, HB ve Station Wagon versiyonlarıyla, yani tam kadro oradaydı.

Sayılı konseptlerden biri...

Ev sahibi üreticilerden Citroen’in fuara getirdiği 4.85 m uzunluğunda, 2 m genişliğinde ve 1.37 m yüksekliğindeki Cxperience, Paris Motor Show’un sayılı konsupt otomobillerinden biri olarak ilgi çekti. Markanın gelecekte üreteceği üst sınıf lüks modelleri hakkında bir fikir vermesi amacıyla getirilen konseptin iç mekanı ise, Limon Sarısı ve el işi havası taşıyan döşemeleri, ceviz ağacından kaplamalarıyla dikkat çekiyor. Hibrit teknolojili araçta 200 HP’lik benzinli motorun yanı sıra 80 kW’lik elektrikli bir motora da sahip.

Hyundai i30’da Avrupa havası

Avrupalı müşterilerin beklentilerine göre Avrupa’da üretilen Hyundai i30, üçüncü nesliyle Paris’te dünya kamuoyunun önüne çıktı. Avrupa zevklerine ve Avrupalı rakiplerine uygun tasarlanan yeni i30, aynı zamanda daha düşük hacimli turbo benzinli motorları, geliştirilmiş multimedya ve güvenlik özellikleriyle de öne çıkıyor. Yeni i30’da 1.0 lt ve 1.4 lt’lik iki yeni nesil turbo benzinli motor ve bir adet 1.6 lt turbo dizel seçenek mevcut.