16.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Tech Köşe
Türkiye’de televizyon satışları yükselişini sürdürürken, sektör 2018 yılını 2.6 milyon adetle kapatmaya hazırlanıyor. Kurlardaki artış nedeniyle dolar bazında pazar küçülse de Türk kullanıcısı yeni teknolojilere sahip televizyondan vazgeçmiyor. Büyük ekran talebi ise giderek artıyor.
Samsung Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Gürsoy’la sektörü, yeni teknolojileri ve kendi faaliyetlerini konuştuk. Gürsoy, televizyonda kendileri için iyi bir yılı geride bıraktıklarını söylüyor. Gürsoy, “Pazar payını artırdığımız ve üst segmentte ciddi pay artışı olan bir yıl bitiyor. Büyük ekrana da yönelim var. Şu anda Türkiye’de satılan toplam TV’lerin yüzde 33’ü, 49-50 inç arasında. Yüzde 21’i, 55-60 inç. 65 inç ve üzeri yüzde 8’e çıkmış. Biz büyük inç’te çok iyiyiz. Bu bizim için avantaj. 55 inç’in üzerinde pazar payımız yüde 45. Daha yukarıda 65 inç’in üzerinde ise artık pazar payımız yüzde 60’larda” dedi.
8K teknolojisi yolda
Ekranlar büyüdükçe salonda görselliğin ön plana çıktığını da kaydeden Gürsoy, “Siyah ekran istenmiyor. Biz QLED teknolojisiyle salonda arka duvarla aynı görseli ya da istediğiniz görseli sunuyoruz. Artık siyah ekrana son. Tablo gibi olan modelimiz de var. The Frame TV, çerçeve modeliyle günlük yaşam alanınızı sanata dönüştürüyoruz. Bu modeller duvarda gerçek bir çerçeve ya da tablo gibi görünüyor. TV’de, ekranı yağlı boya tablolardan kişisel fotoğraf kitaplığına kadar sanat eserleri gösteren bir çerçeveye dönüştüren ‘Sanat Modu’ özelliği var. QLED TV’lerimiz ise görüntü kalitesiyle ön planda” dedi.
Gürsoy, TV’deki yeni teknolojinin 8K olduğunu da anımsatıyor ve ekliyor: “4K’dan sonraki teknoloji. 8K teknolojisi şu andaki 4K çözünürlükten 4 kat daha fazla piksel sunarak büyük ekranlarda daha yoğun, daha iyi bir TV deneyimi sunacak. 8K TV’leri 2019 yılının mart ayında Türkiye pazarına sunuyor olacağız.” Türk halkı yeni teknolojilere kolay adapte oluyor. Gürsoy, Türkiye’de çok fazla 4K yayın olmamasına karşın satılan televizyonların yarısının 4K özelliğine sahip olduğunu aktarıyor. 8K’da da içerik olmasa da talep göreceğini, yeni teknolojiye ilk sahip olmak isteyen bir kitlenin bulunduğunu vurguluyor. Türkiye’de TV değiştirme süresi bir hayli düştü. Geçmişte 7-8 yıl olan TV yenileme süresi 3-4 yıla kadar gerilemiş.
Merkezimiz Türkiye’ye güveniyor
Peki, Samsung’un merkezi Türkiye’ye nasıl bakıyor. Mert Gürsoy, bu konuda şunları söylüyor: “Global bir firma ve dünyada pek çok ülkede ekonomik iniş çıkışlarda çok deneyimli. Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) pazarında Türkiye en büyük pazarı. Biz bu yıl Türkiye’de sermaye artırdık. Türkiye’de yatırımlarımıza devam edeceğiz. Tüm yeni teknolojileri dünyayla aynı anda pazara sunuyoruz.”
Samsung Türkiye’ye olan güvenini göstermek için yıllık yapacağı MENA toplantısını gelecek yıl İstanbul’da düzenleme kararı da almış. 7-9 Mart tarihleri arasındaki etkinliğe, Samsung’un dünya başkanı da gelecek.
‘Kart taksidi eski haline dönsün’
Diğer bir konu ise bu yıl pek çok üründe KDV indirimleri ve taksit artırımları gördük. Beyaz eşya, cep telefonu derken bu uygulamaların hiçbiri TV’ye gelmedi. Bu konuda da Mert Gürsoy, “Televizyon şu anki ticari şartlar altında en dezavantajlı olanı. Aksine de taksit sayısı düştü. Biz de bunu tüketici kredileriyle kapatmaya çalışıyoruz. 2019 yılında biz de TV’de kredi kartına taksit sayısının artırılmasını talep ediyoruz. Eskiden 6 taksitti, hiç değilse bu seviyeye çıkmasını bekliyoruz” diyor.
Bu dönemde en çok sorulan soru. TV’de zam oldu mu? Mert Gürsoy, TV’de en pahalı bölümün panel olduğunu bunu bütün firmaların yurtdışından aldığını bu nedenle çok olmasa da bir zam yaptıklarını anlatıyor.