18.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ - TECH KÖŞE
Eskinin teypleri, müzik çalarları, kasetleri, CD’leri ve son dönemin MP3 çalarları… Hepsi müzikte dijitalleşmeye karşı yarışı kaybediyor. Web siteleri ve mobil uygulamalar üzerinden dinlenebilen müzik servislerinin kullanıcı sayıları giderek artıyor. Online müzik alanında hizmet veren pek çok platform var. Bu platformlarda ücretsiz ya da küçük ücretlerle istediğiniz sanatçıları ve parçaları dinlemeniz mümkün. Aplikasyonları olan bu servisler, mobilden de müzik dinlemeyi artırıyor. Araştırmalara göre, Türk müzik sektörünün büyüklüğü 250 milyon dolar. Gelecek dört yılda 8 milyon dolar civarında büyümesi bekleniyor
Mobilden dinleme arttı
SPOTIFY: İsveçli müzik veri akışı servisi. Dünya çapında 60 milyon kullanıcısı var. Bunların 15 milyonu ücretli aboneler. Türkiye’de de çok hızlı büyüyor. Yaklaşık 22 milyon parça ve ücretsiz reklam destekli sürümüyle müzik dinleme deneyimine yeni boyut kazandırdı.
Spotify Türkiye Ülke Direktörü Ergül Çivi, her geçen gün insanların internetten daha fazla müzik dinlediğini söyledi.
Mobil müziğin de çok hızlı yol kat ettiğini belirten Çivi, “Kullanıcılarımızın yüzde 54’ü, müziği tablet ve diğer mobil cihazlardan dinliyor. Masaüstü bilgisayar kullanımı da yüzde 46 oranında” dedi.
Türk kullanıcılar Spotify’da daha çok pop müziği dinlemeyi seviyor. Sıla’nın Vaziyetler’i en çok dinlenen şarkı. Aylık üyelik ücreti 9.99 TL.
Yerli müzik tercihi ön planda
TURKCELL MÜZİK: Turkcell de Fizzy platformuyla müzik alanında yer alıyor. Turkcell Müzik olarak adlandırılan hizmet akıllı telefonlardan müzik dinlemeyi kolaylaştırıyor. Turkcell müzik yetkilileri, ağırlıklı mobil uygulama üzerinden müzik dinlendiğini belirtiyor. Bu platformda dinleyicilerin yüzde 81’i yerli müzik tercih ediyor. Yerli müzikte en baskın kategori pop müzik. En çok dinlenen şarkılar Türkçe’de Gülben Ergen ve Oğuzhan Koç-Aşkla Aynı Değil. İkinci sırada Emrah Karaduman ve Demet Akalın-İntikam yer alıyor. Yabancıda ise Britney Spears ve Iggy Azalea’dan Pretty Girls. Ardından Cranberries’ten Ode To My Family var.
30 milyon şarkılık katalog
DEEZER: 182 ülkede 30 milyon şarkılık kataloğa erişim imkanı veren dijital müzik servisi. Birden fazla platformda hizmet veren bir müzik veri akışı sitesi. Kullanıcıların çevrimiçi ve çevrimdışı olarak çeşitli cihazlarda müzik dinlemelerini sağlıyor. Mobil uygulama, masaüstü bilgisayar ve web üzerinden kullanmak mümkün.
Fransız merkezli online müzik servisi, 2013 yılında Türkiye pazarına girdi. Türkçe içeriğini de her geçen gün artırıyor. Ücretsiz olarak kullanılabildiği gibi küçük rakamlarla ücretli hizmetinden de yararlanılabiliyor.
Kendi listenizi oluşturun
TTNET MÜZİK: Binlerce şarkıya internet üzerinden erişim sağlıyor. Ücretsiz kullanılabiliyor. Üyelikle şarkıların bilgisayara indirilip kaydedilmesi mümkün.
Standart ve gold şeklinde iki seçeneği var. İlk altı aylık üyelik ücreti 4.99 TL’den başlıyor. Günde 30 şarkı dinleme, radyo servisinden sınırsız yararlanma, kendi listenizi oluşturma, paylaşma, diğer kullanıcıların listelerini görüntüleyebilme imkanı veriyor.
Platformda en çok indirilen parça Gülşen’in Bangır Bangır’ı oldu. Onu, Gülben Ergen’in Aşkla Aynı Değil’i takip ediyor.
YENİ ÜRÜN
Grafik kartına ihtiyacı yok
Casper, Intel Iris Graphics teknolojisine sahip dizüstü bilgisayarı Nirvana C500’ü satışa sunuyor. Core İ5-5287U işlemcisi bulunan bilgisayar, 15.6 inç’lik ekransa ve 2.5 cm inceliğe sahip.
Nirvana C500, yeni nesil işlemcisi sayesinde önceki nesil Core işlemcilere göre video işlemede yüzde 50, 3D oyunlarda yüzde 22 daha yüksek performans sunuyor. Daha az enerji tüketip, daha az ısınıyor ve kullanıcısına 1.5 saate kadar daha fazla kullanım imkanı tanıyor. 6-8 GB DDR3 bellek ve 500 GB-1 TB SATA hafıza seçeneklerine sahip. 2.2 kg ağırlığındaki dizüstü bilgisayarın, dört USB girişi var. C500, film izleme, 3D oyun oynama ve video-fotoğraf düzenleme deneyimini artırma hedefiyle geldi. KDV dahil fiyatı 1849 TL.
YENİ UYGULAMA
Hesabı ‘cep’ten ödüyor
Akıllı telefon uygulaması ‘HesapAl’, restorana gitmeden önden sipariş verme özelliğiyle çalışanların öğlen tatilini uzatmayı hedefliyor. Ücretsiz akıllı telefonlara yüklenebilen uygulama restoranlarda bulunan QR kodu okutarak menüye ulaşıp, garson yardımı olmadan sipariş verme fırsatı sağlıyor.
Yemek sonunda Mastercard tarafından sağlanan mobil ödeme fonksiyonu sayesinde kredi kartı ile ödeme yapılabilen uygulama 40 noktada kullanılıyor.
HesapAl CEO’su Emre Yılmaz, “Uygulamamız seçkin restoranların eklenmesiyle her geçen gün büyümeye devam ediyor. Uygulamanın kullanıldığı mekanlardan aldığımız olumlu geri bildirimler ne kadar doğru bir iş yaptığımızın göstergesi” dedi.
YENİ GİRİŞİM
Etohum’la Amerika’ya
ABD - Türkiye arasındaki potansiyel iş fırsatlarını ortaya çıkarmak ve Türkiye’nin yaratıcı girişimlerini dünyaya tanıtmak amacıyla düzenlenen Etohum San Francisco hızlandırma programının üçüncüsü, 17 Haziran’da Galvanize hızlandırıcısında yapılacak. Dünyanın önde gelen yatırımcıları tarafından Etohum’un eleme süreçlerinden geçerek seçilen 15 girişim, her iki ülkede faaliyet gösteren girişimcileri ekosistemin güçlü oyuncuları ile buluşturan toplantıda büyüme aşamasındaki en önemli adımlarından birini atacaklar.
Etohum San Francisco Toplantısı’na katılma hakkı kazanan girişimcilere iki hafta boyunca ofis kullanımı, mentorluk alma ve dünyanın yüksek teknoloji merkezi Silikon Vadisi’ndeki önemli yatırımcılara sunum yapma imkanı tanınacak. İki haftalık eğitimin sonunda ise, Silikon Vadisi’nin en önemli yatırımcılılarıyla tanışma fırsatı yakalanacak.