16.11.2008 - 13:41 | Son Güncellenme:
Asfalt ve beton yollara alternatif olarak gerçekleştirilen ve büyük miktarlarda ülkemizde bulunan borun yollarda çimento ile birlikte kullanılmasını öngören proje çalışmalarında bir aşama daha kaydedildi.
Bor Enstitüsü tarafından yürütülen çalışmalar sonrasında "milli bir ürün olarak" nitelendirilen borlu çimentonun TSE tarafından standardının tanımlanmasının ardından, sıra borlu çimentonun kullanılacağı alanlarla ilgili yapılacak çalışmalara geldi.
Bir süre önce borlu çimentonun barajlarda kullanılması ile ilgili olarak Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen laboratuvar tahlillerinin olumlu çıkmasının ardından, borlu çimento kullanımına Karayolları Genel Müdürlüğü vize verdi.
Borlu çimentonun gerek baraj ve santral yapımında gerekse ilk etapta pilot bölge olarak seçilecek devlet ve il yollarında kullanılmasına dönük çalışmalar, ilgili kuruluşlar arasında yapılacak ortak çalışma ile yürütülecek.
Bor Enstitüsü tarafından finanse edilen, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünden kolemanit temin edilen, Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliğiyle birlikte geliştirilen, Oyak Beton ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından uygulaması yapılan ve Türkiye için "özgün milli ürün" olarak nitelendirilen borlu çimento için, bir süre önce TSE tarafından tarifler, bileşim, özellikler ve uygunluk kriterleri ile standardı da tamamlanmıştı.