EkonomiBaymak’tan yüzde 10 büyüme hedefi

Baymak’tan yüzde 10 büyüme hedefi

21.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Baymak Genel Müdürü Ender Çolak, 46 yıllık bir marka olduklarını anımsatarak, ısıtma sistemleri, su grubu, güneş sistemleri, iklimlendirme sistemleri ve yardımcı ekipmanlar kategorilerinde 22 farklı ürün grubu bulunduğunu söyledi.

Baymak’tan yüzde  10 büyüme hedefi


2013 yılında Hollandalı BDR Therma’nın grup şirketi olduklarını belirten Çolak, BDR Thermea’nın toplam cirosunun yaklaşık yüzde 8’ini oluşturduklarını kaydetti. Ender Çolak, bu satın almayla birlikte son 2 yılda yıllık cirolarını yüzde 5 artırmayı, ihracat yaptıkları ülke sayısını ise 50’den 70’e çıkarmayı başardıklarını aktardı.
Çolak, geçen yıl sektörde birçok üründe daralma olduğu halde pazar paylarını artırmayı başardıklarına da işaret ederek, şunları söyledi: “Genel olarak satışlarımız yüzde 8 oranında arttı. Büyümemizi teknolojiye ve bayilerimize yaptığımız yatırıma borçluyuz. Son 2 yılda 20 milyon TL’lik yatırım yaparak ürün grubumuza 10 yeni ürün ekledik. Kombide pazar payımızı yüzde 11’den 12’ye çıkardık.”
Satışlar iyi başladı
Ender Çolak, 2015’in ilk 4 ayındaki satışlarında ise kombide yüzde 5 büyüdüklerini aktardı. Çolak, “Yoğuşmalı kazan satışlarımız yine ilk 4 ayda geçen yıla göre yüzde 31 büyüdü. Klimada ise yüzde 75 büyüdük. 2.5 milyar dolar olan sektörde bu yıl yüzde 10 büyümeyi hedefliyoruz” dedi.