EkonomiBankaların müşteri yarışı

Bankaların müşteri yarışı

02.03.2008 - 14:13 | Son Güncellenme:

Bankalar yeni müşteri kazan-mak için kıyasıya yarışıyor. Kampanya hediyeleri lüks otomobillere kadar ulaştı

Bankaların müşteri yarışı

Bankalar, yeni müşteriler kazanmak ve işlem hacimlerini artırmak için çeşitli kampanyalar düzenlerken, bonus, puan, parapuan, uçuş milinden otomobile kadar uzanan çeşitli armağan ve promosyonlar vaat ediyor.
         Son dönemde bankaların düzenlediği kampanyalar arasında, Garanti Bankasının, cep şubesinden veya internet şubesinden işlem yapanlar arasında 2008 model Audi A5 için çekiliş yapacağı kampanya da bulunuyor.
         Kampanya kapsamında, Garanti’nin 1 Şubat 2008-31 Mart 2008 tarihleri arasında Garanti Bankası internet şubesinden ve/veya cep telefonundan wap.garanti.com.tr adresine girerek hisse senedi alımı, satımı ve/veya internet şubesinden Vadeli İşlemler ve Opsiyon Borsasında (VOB) işlem yapan kişiler yaptıkları her 1000 YTL tutarındaki işlem hacmi için 1 çekiliş hakkı kazanacak. 14 Nisan 2008’de yapılacak çekiliş sonucunda, 1 adet 2008 model Audi A5 araba verilecek.

Haberin Devamı

CHIPPARA

         Bankaların büyük rekabet içinde olduğu konut kredilerinde Akbank, "masrafsız konut kredisi" hizmeti ile müşterilerin aldığı konut kredisinde "dosya komisyonu ve hizmet bedeli ödemesine son vermeyi" taahhüt ediyor.
         Akbank’ın 1 Şubat-31 Mart 2008 tarihleri arasında yürüttüğü kampanyada da, internet veya 444 25 25 telefon şubesinden tek işlemde 5 bin YTL ve üzeri hisse senedi işlemi gerçekleştiren her 40. kişi 40 YTL chip para kazanacak.
         Ayrıca 15 Mart 2008 tarihine kadar geçerli olacak kampanyada da, Axess ile Digitürk’e 12 ay üye olanlara üyeliğinin ilk 2 ayı hediye ediliyor.

50 YTL BONUS

         Türk Ekonomi Bankası (TEB), bankanın bir şubesinde çalışan güvenlik görevlisinin önerisiyle hayata geçirilen "molalı kredi" ile kredi ödeme süresi boyunca gecikme faizi ödemeden kredi ödemelerine her yıl 2 ay ara verme kolaylığı sağlıyor.
         Denizbank da, "FitKredi" ile isteyenin ilk taksidini 6 ay öteleyebileceği, gelirine ve hayat tarzına göre 66 aya kadar ödeme planını kendisinın yapabileceği kredi ürünü sunuyor. Kredi, düşük taksit ödeyerek başlayabilme, taksit tutarını, taksit gününü belirleyebilme, balon ödeme yapabilme, ana parayı vade sonunda ödeyebilme, ayrıca 1 Şubat-15 Mart 2008 tarihleri arasında "50 YTL bonus kazan" kampanyası ile aylık minimum 100 YTL/USD/EUR katkı payı ödemesiyle yeni bireysel emeklilik sözleşmesi yaptıranlara 50 YTL’lik bonus kazanma olanağı veriyor.

Haberin Devamı

UÇUŞ MİLİ

         HSBC Advantage de, Pegasus Havayolları ile beraber oluşturduğu uçuş ve alışveriş kartı Pegasus Kart ile de müşterilere başlangıçta hediye olarak 20 YTL’lik uçuş mili verirken, Advantage kartın bütün özelliklerini taşıyan kart sahiplerine alışverişlerde nakit puana ilave olarak uçuş puanı da kazandırıyor.
         Banka, 11 Şubat-31 Mart 2008 tarihleri arasında "yarınlarım emeklilik planı" ya da "ev hanımları yarınlarım emeklilik planı" ile ödemelerin HSBC Advantage kredi kartı ile yapılması halinde 300 YTL’ye kadarki harcamaları karşılıyor.

"AUDI KAMPANYASI İLE HACİM VE ADETTE YÜZDE 25’LİK ARTIŞ"

Haberin Devamı

         Garanti Bankası Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Barbaros Uygun, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Garanti’nin yürüttüğü Audi kampanyasının çok dikkat çekici bir kampanya olduğunu belirterek, bu tür kampanyalar ile mevcut müşterilerden daha fazla derinlik sağlamanın ve yeni müşteri kazanmanın hedeflendiğini ifade etti.
         Audi kampanyasının başladığı günden bu yana işlem hacminde, işlem yapan müşteri adedinde ve pazar payında başarılı bir artış trendi olduğunu vurgulayan Uygun, "Dört haftalık sürede işlem hacminde ve işlem adedinde yaklaşık yüzde 25’lik bir artış sağlanmıştır. Bu, oldukça yüksek bir rakam. Türkiye’de bu alandaki yüzde 25 oranındaki artış, agresif hedefleri bulunan bir bankada aşağı yukarı 8 aylık bir hedeftir" diye konuştu.
         Kampanyalar ile bire bir mesajların yanı sıra, kitlesel veya dikkat çekici mesajların da sunulan ürün ve hizmetleri daha dikkat çekici hale getirerek rekabette öne geçmeyi sağlayabildiğini vurgulayan Uygun, "Eğer başarılı bir kampanya dizayn ederseniz, dikkat çeken, fayda sağlayan ve sağladığı fayda ön planda olan bir kampanyayı doğru hedef kitleye ulaşacak doğru mecralarda tanıtabilirseniz averaj bir trendde yakaladığınız ivmenin en az yüzde 50 daha üstünü yakalama şansınız var"
 dedi.

Haberin Devamı

"REKABETİN ETKİSİYLE KAMPANYALARA DUYARLILIK VAR"

         Akbank Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Başkanı Cem Muratoğlu ise, tüm bireysel bankacılık ürünlerinde rekabetin de etkisiyle müşterilerin kampanyalara karşı duyarlı olduklarını söyledi.
         Kredi kartlarının yanı sıra, ihtiyaç ve konut kredilerindeki kampanyaların da revaçta olmaya başladığının altını çizen Muratoğlu, kampanyaların normal fiyatlamaların dışında bir takım avantajları sunmasından dolayı tüketicilerin tercihlerini etkilediğini ifade etti.
         Muratoğlu, "Önemli olan kampanyaların dinamiğinin, sunulan avantajın gerçekten işe yarar oluşu... Yoksa her kampanya sonuç getirecek diye bir şey söylenemez. İyi hesaplanamamışsa, müşterinin değer vereceği konu doğru düşünülmemişse o kampanyalardan çok fazla verim alınamıyor. Ayrıca kampanyanın az olduğu dönemde yapılması halinde, duyarlılığı ve etkisi daha çok olur" diye konuştu.