EkonomiAynı marka ve ürün fiyat farkı yüzde 32

Aynı marka ve ürün fiyat farkı yüzde 32

02.02.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye Ziraat Odaları Birliği, Ankara’da temel tüketim maddeleri arasından seçilen 6 ürünün aynı marka ve miktarlarının 6 farklı marketteki fiyatlarına yönelik çalışma yaptı.

Aynı marka ve ürün fiyat farkı yüzde 32

Aynı ürün ve gramajın fiyatında yüzde 32’ye kadar farklar kaydedildi. Fiyat farkı tespitleri sütte yüzde 32, beyaz peynirde yüzde 27, zeytinyağında yüzde 24.7, kuru fasulyede yüzde 18.4, şekerde yüzde 17.9, kırmızı mercimekte yüzde 17.2 oldu.

Haberin Devamı

‘TAVAN FİYAT OLMALI’

TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, “Tüketiciler yüksek fiyattan ürün sattığını tespit ettikleri marketlerden alışveriş yapmaktan kaçınmalıdır. Tüketicilerin marketler arasındaki değişen fiyatları göz önünde bulundurmaları ve alışverişlerinde fiyat araştırması yapmaları önemlidir. Yaşanan yüksek fiyat farkının önüne geçmek amacıyla tavan fiyat uygulaması bir an önce hayata geçirilmeli” dedi.

PORTAKALLAR KESİLİYOR

Bayraktar, ocak ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 404.2 ile portakalda görüldüğünü açıkladı. Markette 42 ürünün 29’unda fiyat artışı, 13’ünde fiyat azalışı görüldü. Ocak ayında markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 34.7 ile yeşil fasulye oldu. Narenciye üreticilerinin sorunlarının devam ettiğini belirten Bayraktar, “Bazı üreticiler ağaçlarını kesiyor. Pazar bulamayan üretici işçilik maliyetlerini karşılayamıyor, ürünlerini toplatamıyor” dedi.

Yazarlar