28.09.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk
Tüketicinin alışveriş tercihlerini etkileyen en önemli unsurlardan birisi de müzik. Dünyada birçok marka mağazalarında hem alışveriş artırmak hem de imajı ile müşteri kitlesine uygun müzik yayını yapıyor. Bu ihtiyaçtan yola çıkan Gül Gürer, ortakları Moris Alhale ve Serkan Polat ile kurduğu SMG Multimedya şirketiyle AVM, restoran ve zincir mağazalar gibi alanlarda çalınan müzikleri kurumsal kimliğin bir parçası haline getiriyor. Daha şimdiden Türkiye genelindeki 74 alışveriş merkeziyle (AVM), 200’e yakın perakende markası müziğini Gürer’e emanet etmiş.
Özel içerik...
Her kuruma özel müzik içeriği hazırladıklarını söyleyen Gürer, “Markanın imajına uygun olarak güne, saate ve döneme özgü güncel müzik yayını ve anons hizmeti veriyoruz” diyor. Hedef müşteri kitlesine göre yapılan müzik yayınlarının değiştiğini kaydeden Gürer, şöyle devam ediyor: “İstanbul, İzmir, Ankara,Eskişehir gibi özellikle gençlerin bulunduğu lokasyonlarda daha ritmli, hızlı parçalara,dans müziklerine yer veriyoruz. Turistlerin bulunduğu havaalanları veya sık gidilen yerlere enstrümantal veya etnik Türk ezgilerinin bulunduğu müzikler yayınlıyoruz. Genel olarak tüm Türkiye’de en çok kullandığımız yayınlar midtempo popüler müzikler, hızlı dans şarkıları, latin müzikler ve dinlemesi kolay easy listening şarkılar.”
Kiğılı’dan Akasya’ya onlarca şirket...
SMG’nin çalıştığı bazı markalar ve AVM’ler şöyle:
- Boyner- YKM
- Camper
- Kiğılı
- Derimod
- Akasya Acıbadem
- Forum İstanbul
- Samsun Piazza AVM
- Marmara Forum
- Forum Ankara
- Forum Gaziantep
- Forum Aydın
- Forum Bornova
- Forum Çamlık
- Forum Kapadokya
- Forum Kayseri
- Forum Mersin
- Forum Trabzon
- Diyarbakır Ceylan Karavil Park AVM
Yayını susturmak için...
Yaşadıkları ilginç anılardan da örnek veren Gül Gürer, şunları söyledi: “Mesela Soma faciası gibi olaylan yaşandığında AVM’ler ve markalar bizden müziğin kapatılmasını istiyor. Hatta ilginçtir bir perakende zinciri bizimle Soma faciasından sonra çalışmaya başladı. Şöyle ki, maden kazasından sonra şirket sahibi tüm mağazalarında müziğin kapatılmasını istemiş. Yaygın bir zincir olduğundan her mağaza bunu gerçekleştirmemiş. Bunun üzerine o bölgedeki müşteriler merkeze şikayette bulunmuşlar. Üst üste şikayet gelince şirketin patronu hemen arayıp, bizimle çalışmak istediğini söyledi. Çünkü biz tek merkezden yayın yaptığımız için müziği de hemen kapatabiliyoruz. Bu şöyle ilginç, markalar ve AVM’ler müzik yayını yapmamız için bizimle işbirliği yapıyor. Oysa bu kez müziği kapatmamız için işbirliği yaptık. Mesela bir AVM de, Withney Houston öldüğü gün bizden tüm gün onun şarkılarını çalmamızı istemişti. Bunlar gibi ilginç deneyimlerimiz oluyor.” Yasal müzik yayının önemine de dikkat çeken Gürer, şu bilgileri verdi: “Halka açık ticari alanlarda çalınan müzikler için firmaların, Müyap, Mesam, MSG ve Müyorbir müzik meslek birliklerine ödemesi gereken telif hakları, her dönem sıcak bir tartışma konusu. İşte burada devreye SMG’nin kurduğu sistem giriyor. Bu sistemin en önemli özelliği, kendi yazılımımız üzerinden güvenli ve tek merkezden yönetilen dijital yayınlar...”
‘Günün değişik saatlerinde farklı parçalar seçilmeli’
Günün değişik saatlerinde farklı müzikler seçilmesi gerektiğini söyleyen Moris Alhale ise, şu bilgileri verdi: “Müziğin aynı zamanda AVM içindeki trafik akışı ve satışlar üzerinde de etkileri var. Yavaş tempolu müzikler, yüksek tempolu müziklere kıyasla müşterileri AVM içinde daha uzun süre tutar. Öte yandan, müziğin sesi müşterileri ne huzursuz edecek derecede yüksek, ne de onları etkilemeyecek derecede düşük düzeyde olmamalı. Yayınlanan müzik ‘fon müziği’ izlenimi uyandırmalı. Bu noktada ticari alan içerisindeki merkezi yayın sisteminin de kaliteli olmasına dikkat edilmeli ve günün değişik saatlerinde farklı müzikler seçilmeli.”