Ekonomi'3 senede televizyonu küçük ekranlara geçireceğiz'

'3 senede televizyonu küçük ekranlara geçireceğiz'

25.03.2016 - 17:07 | Son Güncellenme:

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 'Turkcell olarak, önümüzdeki 3 sene içerisinde en önemli hedeflerimizden biri Türkiye'nin bir numaralı küçük ekran televizyon operatörü haline gelmek ve büyük ekran televizyon yayıncılığını küçük ekranlara geçirmek' dedi

3 senede televizyonu küçük ekranlara geçireceğiz

Terzioğlu, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde moderatörlüğünü Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı'nın üstlendiği "Yarının Rekabetçi Sektörleri" oturumunda yaptığı konuşmada, sağladıkları hizmetin verimlilik aracı olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye'de postanelerden 10 bin noktadan başlayan iletişimin zamanla haneleri, mobil teknolojisiyle de insanları birbirine bağladığına işaret eden Terzioğlu, "5 gün sonra 4,5G lansmanı var. Türkiye'de biz bu 10 bin tane noktayı bağlamaktan 10 milyon haneyi bağlamaya, 100 milyon insan ve haneyi bağlamaya ve önümüzdeki dönemde de 1 milyar insan, hane ve nesneyi bağlamaya geçeceğiz. Dolayısıyla içinde bulunduğumuz sektörün bütün sektörlere bir yansıması var" diye konuştu.

Terzioğlu, Türkiye'nin telekom operatörü yönetmek ve işletmek için en zor pazarlardan biri olduğunu dile getirdi. Türkiye pazarının kendileri için zorluklarına değinen Terzioğlu, şöyle devam etti:

"Bu pazar öyle bir pazar ki dünyanın en çok vergilendirilen pazarı. Cirodan alınan vergi Türkiye'de telekomünikasyon sektöründe yüzde 58. Operasyonel giderlerimize baktığınızda yine değişik isimler altında neredeyse yüzde 8'e yakın bir ilave vergi daha var ve Türkiye'nin en çok yatırım yapan sektörü. Cirosunun her yıl yüzde 20'sini yatırıma ayırıyor. Bütün bunlara rağmen hiçbir yatırım indirimden faydalanmayan bir sektörden bahsediyoruz. Bütün bunlara rağmen Turkcell 22 yıldır müthiş başarılı olmuştur. Bugüne kadar mobil teknolojilerle sabit teknolojileri bağlayan teknolojilere yatırım yaptık. Turkcell olarak, önümüzdeki 3 sene içerisinde en önemli hedeflerimizden biri Türkiye'nin bir numaralı küçük ekran televizyon operatörü haline gelmek ve büyük ekran televizyon yayıncılığını küçük ekranlara geçirmek. Bu platformlarda sadece eğlence değil eğitim, sağlık her türlü hizmetle alakalı içeriği de sağlayabilmek."

Haberin Devamı

'BUGÜN KALICI ÜSTÜNLÜK KALMADI'

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ise rekabetçi ve büyüme potansiyeli olan sektörlere yöneldiklerini anlattı.

Holdinglerinin 10 sene öncekiyle bugünkü portföylerine bakıldığında ciddi farklılıklar görüleceğine dikkati çeken Dinçer, şunları kaydetti:

"Farklıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak diye bir vizyonumuz var. Bugünkü dönemde artık kalıcı üstünlük de pek kalmadı. Esasında Sabancı'da her bir şirket otonom yönetiliyor. Çok güçlü ortaklıklarımız, şirketlerimizin güçlü finansal yapıları, değerleri güçlü insan kaynakları var. Teknolojiye ve dijital altyapıya yıllardan beri yatırım yapıyoruz. Ayrıca profesyonel mükemmeliyet, verimlilik kültürümüz var. Bu bütün şirketlerde çok belirgindir. Müşteri odaklı çalışma kültürümüz var, bu da son derece belirgindir. Son dönemde gündemde olan inovasyon konusu... Şirketlerin her biri kendi lider takımı tarafından yönetiliyor. Holding daha çok onlara yönlendirme yapıyor, stratejik planlarını gözden geçiriyor."