Ekonomi17 aydır gaz kesmedi!

17 aydır gaz kesmedi!

13.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Opel, ihtiyaç duyduğu dizel/otomatik kombinasyonlu modelleri sayesinde 17 aydır hız kesmeden büyüyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, bu yıl 65 bin adetlik satışa ulaşacaklarına inandıklarını söyledi...

17 aydır gaz kesmedi

Yelpazesindeki kritik ve popüler modellerinde 1.6 litre dizel ve otomatik seçeneği sunmaya başlayan Opel, 2015 Ocak ayından bu yana düzenli olarak büyümesini sürdürüyor. Son olarak 5 bin 754 adetlik satışla mayısta binek otomobil pazarında yaklaşık yüzde 8’lik pazar payına ulaşan Opel, böylelikle en çok satan otomobil markaları sıralamasında 3’üncülüğe ulaştı.

Haberin Devamı

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, ilk beş ayda yaklaşık 19 bin adetlik satış gerçekleştirdiklerini vurgularken, “Öngörülerimize uygun şekilde, bu satışların yüzde 50’sinden fazlasını Astra ile (9 bin 823 adet) gerçekleştirdik. 2015 yılı ocak ayından bu yana gerçekleşen satışları dikkate aldığımızda, Opel’in sürekli ve düzenli bir şekilde, toplam pazar payı ve binek araç pazar payını artırdığını görüyoruz. Bu başarı, doğru ürün gamını sunmamızın bir yansıması” dedi.

Bu sürekli gelişen satış performansının, Opel olarak önümüzdeki aylarda pazardaki yerlerini daha da güçlendireceklerinin açık göstergesi olduğunu kaydeden Keklik, “Yakaladığımız ivme ile tam gaz ilerleyerek 2016 sonunda 65 bin 600 toplam satış hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

17 aydır gaz kesmedi
Doğru kombinasyon

Opel’in yükselen satış grafiğine en fazla katkıyı, yoğun talep gören 1.6 lt dizel motor ve otomatik vites kutusu seçeneğine sahip modeller olduğunun altını çizen Keklik, 2016’nın ilk 5 ayında satılan Opel araçların yüzde 42’sinin 1.6 lt dizel ve otomatik versiyonlardan oluştuğuna da dikkati çekti. Bunun, 2016’da yüzde 50’ye ulaşacağını belirten Keklik, şöyle devam etti:

“İlk olarak Zafira Tourer ve Meriva modellerinde sunmaya başladığımız yeni nesil 1.6 lt dizel motorumuz, şimdi Mokka, Astra Hatchback, Astra Sedan, Astra Sports Tourer ve Insignia ile Opel’in neredeyse tüm ürün gamına yayılmış durumda. Önümüzdeki dönemde yeni ürün ve motor-şanzımanlara sahip modellerimizi de getireceğiz. Sadece motor ve şanzıman için yaklaşık 750 milyon euro yatırım yapıldı. Bunun sonucunda 2018’e kadar 17 yeni motoru piyasaya sunacağız.”

Genç ürün gamı avantajı

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, gençleşen ürün yelpazesinin de, markanın pazarda elini güçlendiren unsurlardan birisi olduğunu vurguladı. 2014’te Opel’in müşterilerine sunduğu otomobillerin ortalama yaşının 4.7 olduğunu hatırlatan Keklik, “2016 yılı sonunda ise bu değer 2.9 olacak. Tarihimizin en iddialı ürün atılımını gerçekleştiriyoruz. 2016-2020 yılları arasında pazara 29 yeni otomobil sunacağız. Bunların arasında Insignia’nın yanına gelecek yeni bir amiral gemisi ve elektrikli otomobil Ampera-e de bulunuyor” dedi.

Haberin Devamı

Ürün yelpazesine bir de SUV eklemek için 250 milyon euro yatırım yapılacağını anlatan Keklik, “Bu araç da 2020 yılına kadar piyasaya sunulacak. Opel olarak ülkemizde olduğu kadar Avrupa genelinde de önemli bir yükseliş trendi gösteriyoruz. Mayıs ayında yüzde 12 artışla toplam 100 binin üzerine satış gerçekleştirdik. İlk 5 ayda ise satışlarımız 38 bin 500 adet arttı. Böylece Opel, 2015’te elde ettiği toplam satış artışını, 2016’nın daha ilk 5 ayında yakaladı” diye konuştu.

17 aydır gaz kesmedi
Markasının ‘hit’ modeli olacak

Japon lüks otomobil markası olan ve Nissan çatısı altında bulunan Infiniti’nin kompakt sınıftaki ilk modeli Q30, Türkiye’de satışa sunuldu. 139 bin 850 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Q30 için, bu yıl 150 adet, gelecek yıl ise 500 adetlik satış hedefi konuldu. Böylece Q30’un, Infiniti’nin Türkiye’de “en çok satılan modeli” olması hedefleniyor.

Infiniti’nin kendisine özgü cesur, karakterli ve sportif tasarım diliyle şekillendirilen Q30, son dönemde bir hayli yükselişte olan lüks kompakt sınıfta “oynamaya” geldi. Markanın küresel büyüme planının önemli parçası olan Q30, şehirli aktif yaşamı benimsemiş kullanıcıları hedefliyor.

Haberin Devamı

17 aydır gaz kesmedi
Üç motor seçeneği

Yeni Q30, Türkiye pazarına 3 farklı motor ve 7 farklı donanım paketiyle sunuluyor. Infiniti Q30’un benzinli motor seçeneklerini 1.6 lt (156 HP) ve 2.0 lt (211 HP) oluştururken, dizel motor seçeneğiyse 1.5 lt (109 HP). Tamamı turbo beslemeli olan motorlarda 7 kademeli çift kavramalı otomatik şanzıman (7 DCT) da standart. Aynı şekilde Q30’un 2.0 lt motorlu versiyonunda 4 tekerlekten çekiş sistemi de standart sunuluyor.

Q30’un 1.6 lt motorlusunda 4, 1.5 lt dizelindeyse 3 farklı donanım paketi bulunurken, 2.0 lt motor seçeneği, tek paketle satılıyor. Tüm Infiniti Q30 modellerinde panoramik cam tavan ve tavan rayları standart yer alıyor. “Sport” paketli Q30, spor ön ızgara, spor ön tampon, spor arka tampon ve difüzör, gövde rengi yan pervazlar, koyu krom egzoz kaplamaları, 19 inç hafif alaşım jantlarla daha dinamik bir tasarım sunuyor.

Haberin Devamı

Goodyear’dan yeni bir ürün daha

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, en yeni üyesi “Eagle F1 Asymmetric 3”ü Türkiye pazarına sundu. Islak ve kuru zeminde sağladığı daha kısa fren mesafesiyle sürücülere çok daha güvenli ve konforlu sürüş fırsatı sunan yeni yaz lastiği Eagle F1 Asymmetric 3, özellikle lüks araç üreticileri tarafından tercih ediliyor.

Goodyear Türkiye Genel Müdürü Pietro Saletta, son 5 yılda Türkiye’deki ultra yüksek performans lastik satışılarının yüzde 200 gibi ciddi büyüme yaşandığını belirtti. Yeni Eagle F1 Asymmetric 3’ün, Ultra Yüksek Performans (UYP) lastik sınıfına iddialı bir giriş yaptığını söyleyen Saletta, “Bağımsız test kuruluşu TÜV SÜD tarafından yapılan testlerde, özellikle ıslak zeminde aldığı başarılı sonuçlarla üstünlüğünü kanıtladı” dedi.

Eagle F1 Asymmetric 3, frenleme mesafesini kısaltıp, yol tutuşu artırırken, yeni güçlendirilmiş lastik yapısı sayesinde, bir yandan daha kontrollü sürüş sağlıyor, diğer yandan da lastik aşınmasını ve yakıt tüketimini en aza indiriyor.

Bursalı Clio’ya hafif makyaj

Büyük bölümü Bursa’daki Oyak-Rneault fabrikalarında üretilerek ihraç edilen ve Renault markasının en çok satan modeli durumundaki Clio, 20. yaşına girerken “hafif” bir makyaj operasyonu geçirdi. Yenilenen Clio, yılın9 son çeyreğinde Türkiye’de de satılmaya başlanacak.

17 aydır gaz kesmedi

4. nesil Clio, markanın 2012’de ortaya çıkan yeni tasarım kimliğini bünyesinde barındıran ilk Renault modeliydi. Makyaj operasyonu sırasında bazı versiyonlarına “C şekilli” gündüz sürüş farlarını da içeren “full-LED” aydınlatma eklenirken, aracın ön ızgarası da farklılaştırıldı. Ayrıca ön tamponların tasarımı da yenilendi. Arkadaysa daha fazla sağlamlık hissi vermesi bakımından tamponun etek kısmı çizgileri yeniden tasarlandı.

Yenilenen Clio’ya 4 yeni renk seçeneği (Intense Kırmızı, Titanyum Grisi, İnci Beyazı ve Demir Mavisi) eklenirken, yeni jant ve jant kapağı seçenekleri de olacak. İç mekanda malzeme kalitesi daha da iyi hale getirilirken, yeni döşeme ve malzeme seçenekleri eklendi.

Seçenekler zenginleşti

6 ileri manuel kutusuyla eşleştirilen daha güçlü ve yakıt açısında verimli 1.5 dCi 110 dizel motor, yenilik seçenekler arasında. Ayrıca yine 6 ileri manuel vites kutusuyla benzinli “TCe 120” motor da yelpazeyi zenginleştiriyor.

Bununla birlikte Clio’ya “Lüks” bird versiyon ekleniyor. “Initiale Paris”, özel metalik gri renk, Nappa deri kaplı direksiyon simidi ve vites kolu, özel kapı panelleri, panel döşemesi ve siyah ya da siyah/beyaz tercih edilebilecek deri koltuklar bu versiyonun özellikleri arasında. “Initiale Paris” versiyonunda ayrıca Bose premium audio, LED Pure Vision farlar ve C-şekilli gündüz sürüş ışıkları, geri görüş kamerasıyla beraber R-LINK Evolution multimedya sistemi, Easy Park Assist standart. Bu versiyon, iki farklı benzinli motor (90 BG veya 120 BG) ve iki dizel motor (90 BG veya 110 BG) seçeneğiyle sunulacak. Versiyona bağlı olarak EDC çift kavramalı otomatik vites kutusu ile de alınabilecek.

Smart nihayet Türkiye’de

Özellikle kalabalık kent içi trafiğinde ideal kullanım sunan Smart’ın yeni nesil “fortwo” ve “fortwo cabrio”nun yanı sıra 4-kişilik “forfour”, “sessiz sedasız” nisandan itibaren Türkiye’de satışa çıktı. Smart fortwo 60 bin 800 TL, fourfour ise 63 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Yeni nesil smart fortwo ve forfour, aynı ailenin üyeleri olduklarını belli edercesine ortak ön ve arka tasarımları, iç mekan detaylarıyla ortak yönler taşıyor. Kompakt boyutlarının yanı sıra işlevsel ve geniş iç mekanlarıyla pratik kullanım sağlayan fortwo ve forfour, 6 ileri çift kavramalı şanzımana sahip yeni 3 silindirli 999 cc’lik (71 BG) ya da 898 cc’lik (90 BG) motor seçenekleriyle satılıyor. Bolca kişiselleştirme seçeneği de sunan Smart’lar, standart ve isteğe bağlı donanımlara sahip. Yüksek hızda savrulmayı engelleyen “yan rüzgar yardımcısı” (crosswind assist), ESP, isteğe bağlı alınabilen “Çarpışma Önleme Yardımcısı” ve “Şerit Takip Yardımcısı” bunların bazıları.