21.11.2009 - 00:17 | Son Güncellenme:
KADİFE ŞAHİN
Uluslararası bir şirket olan ISS’in Türkiye’deki şirketi CMC (Custumer Management Center), Malatya’da 4 bin metrekarelik bir alanda 3.5 milyon dolara kurdurduğu ve Şubat 2009’dan beri Digitürk ve Finansbank’a çağrı merkezi (call center) hizmetleri verdiği tesislerini Malatya Valisi Mehmet Ulvi Saran’ın katıldığı resmi bir törenle hizmete açtı.
Malatya’da açılan çağrı merkezinde işe alınan gençler İş Kur’un açtığı garantili meslek edinme kurslarında 30 veya 40 günlük eğitimden sonra işe başlatılıyorlar.
Merkezde 600 kişi çalışıyor. Yeni yılda çalışan sayısı 1200 kişiye çıkacak. Çalışanların aldığı saat ücreti 2.21 TL. 13 ile 16 arasında değişen sayıda vardiyayla çalışan ve günde bir saat mola hakkına sahip olan çoğu lise mezunu gençlerin yaş ortalaması 25. Engellilerin de çalıştığı çağrı merkezinde çalışanlar, prim sistemine göre ücret alıyorlar.
‘İşgücü maliyeti arttı’
Şirketin faaliyetleri hakkında bilgi veren CMC’nin Genel Müdürü Başak Soykan, çağrı merkezleri operasyonlarının önemli oranda Anadolu’ya kaydığını belirterek, “İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde çağrı merkezlerindeki elemanları elimizde tutmakta zorluk çekiyoruz. Anadolu’daki illere yönelmemizde en önemli etkenlerden biri maliyet” dedi.
Anadolu’da Malatya’nın dışında sayıları her geçen yıl artan çağrı merkezleri Erzurum, Yalova, Uşak, Erzincan, Diyarbakır ve Sivas’ta yoğunlaşmış gözüküyor. CMC Genel Müdürü Soykan, zorlu bir eğitimden geçen ancak işin ağırlığına dayanamayıp ağlayarak işi bırakmak isteyen gençlere deneyimli elemanlarla psikolojik destek verdiklerini söyledi. Soykan, işgücünün yüzde 65’nin kadın olduğunu belirtti.
300 merkezde 40 bin kişi alo diyor
- Çağrı merkezleri 15 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyorlar.
- Pazarın büyüklüğü 315 milyon dolar olarak tahmin ediliyor.
- Telekomünikasyon, finans, lojistik ve sağlık sektörlerine hizmet veriyorlar.
- Türkiye’de 300 çağrı merkezi var.
- Toplam 40 bin kişi çalışıyor.
- Çalışan sayısının 2013’te 60 bine çıkması bekleniyor.