25.09.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Boyner Grup CEO’su Cem Boyner, Asya Pasifik Perakende Konferansı’nda yaptığı konuşmada, “Müşteriye özel olduğunu hissettirir, onun isteklerini bir adım önceden anlarsanız, size müteşekkir kalır. Şeytan detayda gizlidir, ‘ortalama’yı unutun” dedi.
Ortalama müşteri diye bir şey olmadığını söyleyen Boyner, “Nasıl tek testis ve tek göğüslü müşteri yoksa ortalama müşteri de yok. Her bir müşteriyi anlama ve seçimlerine saygı duymak durumundayız” diye konuştu.
‘Her şey özelleşecek’
Her müşterinin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak bir ipucu bıraktığını anlatan Boyner, “Ben 465 mağaza, 800 marka yönetmiyorum. 12 milyon müşterinin isteğini yönetiyorum. Herşey kişiye özelleşecek” dedi.
2014 yılında 2 milyon yeni müşteri hedeflediklerini anlatan Boyner, işlerinin ne perakende ne hizmet, sadece ‘müşteri’ olduğunu belirtti. Boyner şöyle devam etti: “Çizgi dışı düşünmek zorundayız. Örneğin ABD’de Mc Donalds ilk çıkışını ‘temiz tuvalet’ konsepti üzerinden yaptı. Atlantik Records Kurucusu Ahmet Ertegün, o dönem 9-6 saatleri arasında yapılan ‘kayıt’ işini; ‘müziği ne zaman hissederseniz, biz buradayız’ sloganıyla değiştirdi. Farklı düşünmek gerekli.”
Migros’a ödül geldi
Asya Pasifik Perakende Konferansı ve Sergisi kapsamında dağıtılan FAPRA ödülleri, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen bir törenle sahiplerine verildi. 4 kategoride 12 uluslararası firmanın ödül aldığı törende Migros Ticaret A.Ş. Müşteri Hizmetleri Mükemmeliyeti Ödülü’nün sahibi oldu. Ödüller, FAPRA Başkanı Dato’Dr.Jannie Chan, FAPRA Genel Sekreteri Prof. Xiaoning Cao, TAMPF Başkanı Vahap Küçük ve AMPD Başkanı Mehmet Nane tarafından takdim edildi.
Daikin, Avrupa’ya klima ihracatına başlıyor
Isıtma ve soğutma sektöründe faaliyet gösteren Daikin, Türkiye’de büyümesini devam ettiriyor. Temmuz 2011’e Airfel’i satın alarak Türkiye’de yatırımcı olan Daikin’in iki yılda iki kat büyüme kaydettiğini belirten Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, 2015’teki 1 milyar liralık ciro hedefine emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı.
Önder, şunları söyledi: “Yıl sonu için belirlediğimiz 640 milyon liralık ciro hedefimizi bu yıl da aşarak, 2013 yılını 670 milyon lira kapatmayı planlıyoruz. Bu da Daikin Türkiye’nin önceki iki yılda olduğu gibi, bu yıl da çift haneli büyüyeceğini gösteriyor.”
Daikin Türkiye’nin Avrupa’ya kombi ve radyatörün yanı sıra split klima ihracatına da başlayacağını açıklayan Önder, “120 bin adet klima üretecek yeni üretim hattımızı devreye alıyoruz. Bu üretimin önemli bir bölümünü Avrupa’ya ihraç edeceğiz” dedi.
‘Kalıcı işbirlikleri hedefliyoruz...’
Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük ise toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: “İpek yolunun kalbi İstanbul, 7 trilyonluk Asya pazarının en güçlü oyuncularını ağırlıyor. APRCE vesilesiyle kalıcı ve sağlam işbirlikleri kurmayı hedefliyoruz, kısmetimizi paylaşacağız. Perakende sektörünün gelişimi, kadın ve genç nüfusa istihdam sağlaması açısından çok önemli. Turquality, Türkiye’nin ekonomik hedeflerine ciddi destek sağlayacak.”
Perakende sektörünün büyümeye devam ettiğini belirten Küçük, “AVM yatırımları 40 milyar doların üzerinde. 2023 yılında 520 AVM olacak. 2013 yılında yeni açılacak 53 AVM ile kiralanabilir alan toplam 9.9 milyon metrekareye ulaşacak. APRCE’nin Türk perakendesinin yeni bölgelere açılımları konusunda fırsatlar barındırdığına inanıyorum. Sağlam ve köklü ilişkilere vesile olmasını temenni ediyorum” dedi.