02.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’de hazır giyim sektörünün köklü markalarından olan ve adı lüksle özdeşleşen Beymen, halka arz için gün sayıyor. Beymen’in halka arzında 3-4 Mayıs tarihlerinde talep toplanacak. Boyner Perakende ve Tekstil Yatırımları, Beymen’in yüzde 43’ünü ortak satışı yöntemiyle halka açıyor. Ek satış olması durumunda bu oran yüzde 49’a kadar çıkacak. Hisse başına 12.80-15.36 TL fiyat aralığında gerçekleşecek halka arzın büyüklüğü yaklaşık 1 milyar ile 1.2 milyar TL arasında olacak.
‘Global markalar bizi tercih ediyor’ Dünyaca ünlü moda markaları ile uzun yıllara dayanan iş ortaklıkları olduğunu da vurgulayan Elif Çapçı, “Beymen portföyünde 900’ü aşkın moda markası yer alıyor. Büyük global lüks moda markalarının önemli bir bölümü ise Türkiye’de sadece Beymen’lerde satılıyor. Global lüks moda markalarının Türkiye’de tercih ettiği iş ortağı olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Beymen’in net perakende satışlarının uüzde 79’unu aralarında Valentino, Dolce & Gabbana, Celine, Fendi, Moncler, Saint Laurent, Canali, Corneliani, Bottega Veneta, Balmain, Givenchy, Etro gibi dünyaca ünlü moda markaları, yüzde 21’ini ise Beymen’in özel markaları oluşturuyor. Markalar bize güveniyor, mağazalarımıza, müşteri know-how’ımıza ve büyüme potansiyelimize inanıyor” dedi. |
Beymen CEO’su Elif Çapçı, markanın 2010’dan bu yana kesintisiz şekilde 5 kat büyüdüğünü ve ortalama yüzde 25’lik büyüme performansı ortaya koyduğunu belirterek, “2017’de yüzde 28 büyüyerek ciromuzu 1.3 milyar TL’ye çıkarttık. E-ticaretin yanı sıra omnichannel ve dijital müşteri deneyimlerine ciddi yatırımlar yaptık. 86 mağazada, toplam 56 binden fazla metrekarede, 1800’ün üzerinde çalışanımız ile hizmet veriyoruz” dedi.
3.6 milyar TL’lik pazar
Dünyada ve Türkiye’de lüks sektörünün büyüdüğüne de işaret eden Çapçı, “2011’den 2017 sonuna kadar her yıl ortalama yüzde 19 büyüyen ve toplamda 3.6 milyar TL’ye yaklaşan Türkiye lüks moda pazarı yoluna devam ediyor. Beymen olarak yüzde 35’lik pazar payımızla lüks moda sektöründe açık farkla pazar lideriyiz. Lüks perakende pazarındaki büyümenin en önemli nedenlerinin başında iç pazardaki güçlü talep geliyor” diye konuştu.
Elif Çapçı, Türkiye’de lüks pazarındaki turist satışlarının geliştiğini de vurgulayarak, “Türkiye, dünyada en çok tercih edilen 10 destinasyon arasında ve giderek bir global lüks merkezine dönüşüyor. Bu nedenle seyahat perakendesinde yükseliş sürüyor. Beymen olarak toplam ciromuzun yüzde 11’ini turist satışları oluşturuyor. Geçen yıl 144 milyon TL ile toplam turist ciromuzda yüzde 65’lik bir büyüme gördük” açıklamasını yaptı.
Online satışlar da arttı
Son yıllarda perakende sektöründe en büyük değişimin dijitalleşme alanında yaşandığını da dile getiren Çapçı, “Online lüks modada yüzde 80’e yaklaşan bir pazar payımız var. Şirketin en hızlı büyüyen kanalı olan bu alanda son üç yılda ortalama yüzde 60’a yakın büyüdük. Mobilde de çok hızlı büyüyoruz. Beymen’lerde ve e-ticarette ciromuzun yüzde 45’i, çok güçlü olduğumuz ayakkabı ve çanta kategorisinden geliyor” bilgisini verdi.