27.05.2021 - 11:29 | Son Güncellenme:
Toplam kalite yönetiminin asıl amacı, piyasanın ihtiyaçlarında tüm alanlarda kaliteyi sağlama, yoğunlaşma, süreçlerin sürekli geliştirilmesi, kalite standartları oluşturma ve iletişimin sağlanmasıdır.
Toplam Kalite Yönetimi Nedir?
Toplam kalite yönetimi, organizasyonlar için çok önemli bir kavramdır. Toplam kalite yönetimi, bir organizasyonun çalışanları ve yönetimi tarafından benimsenen bir anlayış biçimidir. Bu anlayış, aynı zamanda sarf edilen bir çabayı ifade eder. Bu çabanın nedeni ise, müşteri memnuniyeti sağlamak ve müşterileri organizasyona çekmektir. Toplam kalite yönetimi, kısa vadeli planlanmış bir organizasyonel süreci ifade etmez.
Uzun vadelidir ve geleceğe dair bazı hedefleri içerir. Bu anlayış, kaliteyi ucuza üreterek müşteri tatminini sağlamak, sürekli iyileştirme felsefesi ile hareket eden bir yönetim şeklidir. Toplam kalite yönetiminin bu amacına ulaşabilmesi, büyük ölçüde işletme çalışanlarının tamamının kalite iyileştirme çalışmalarına gönüllü bir şekilde katılmasını sağlanması ile mümkün olur. Bu ise, işletmelerin, çalışan odaklı bir şekilde faaliyet göstermesinin gerekliliğini ortaya çıkarır.
Toplam Kalite Yönetiminin Özellikleri ve Amaçları Nelerdir?
Toplam kalite yönteminin başlıca özellikleri arasında verimliliği ve kaliteyi arttırma, savurganlıkları önleme, maliyetleri azaltarak eldeki kaynakların optimum kullanımını sağlama, şikayetleri ortadan kaldırma, işlem zamanını kısaltma ve gelişmelerin sürekli bir şekilde izlenerek örgütsel faaliyetlerle aktarılması gibi sıralayabiliriz. Toplam kalite yönetimin amacına ulaşabilmesi için, işletme çalışanlarının tamamının kalite iyileştirme çalışmalarına gönüllü olarak katılmasının sağlanması gerekir. Toplam kalite yönetiminin başlıca amaçları ise şu şekildedir;
Savurganlığı önlemek
Verimliliği arttırmak
Maliyetleri düşürmek
Kaliteyi sürekli iyileştirmek ve geliştirmek
Müşteri memnuniyetini sağlamak