20.09.2022 - 21:31 | Son Güncellenme:
Toplantıda konuşan ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, imam hatip okullarının 100 yılı aşkın büyük bir müktesebata sahip köklü okullar olduğunu belirterek müfredatını, öğretmenlerini MEB’in belirlediğine dikkat çekti.
İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Bilal Erdoğan da imam hatip okullarının Türkiye’nin din eğitimine ürettiği özgün bir model olduğunu söyleyerek, İmam hatip okullarının doğuyu, batıyı çok iyi bilen ama kendi ayağının bastığı toprakların değerlerinden, kimliğinden ödün vermeden gelişmeyi öngören bir vizyon çizdiğini aktardı.
ÖNDER İmam Hatipler Derneği Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Yapıcı’nın paylaştığı verilere göre Türkiye genelindeki liselerin öğrenci sayısı 4 milyon 977 bin 344. İmam hatip liselerinin (İHL) öğrenci sayısı ise 514 bin 630. Bu rakamın genele oranı 10,34. Yıllara göre bakıldığında 1996’da 188 bin 896, 2004’te 84 bin 898, 2022’de ise 514 bin 630 öğrenci bulunuyor. Ortaokullara bakıldığında, Türkiye’deki tüm ortaokul öğrencilerinin sayısı 5 milyon 121 bin 124. İmam hatip ortaokulu öğrenci sayısı, 710 bin 264; genel içindeki oranları yüzde 13,87. Kesintisiz temel eğitimin 8 yıla çıkarılmasıyla tamamen kapatılan okulların 2012-2013 yılında açılmasıyla oran arttı. İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin yıllara göre sayıları şöyle: 1997’de 318 bin 175, 2013’te 94 bin 467, 2022’de 710 bin 264.