EğitimEğitimin geleceğini oyladılar

Eğitimin geleceğini oyladılar

04.12.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:

Şûrada görüşülen 128 maddenin 109’u oy birliğiyle kabul edildi. Komisyonlarda görüşülmemesine rağmen son dakika eklenen ve kabul edilen “Okul öncesi öğretimde din, ahlak ve değerler eğitimi yer almalıdır” maddesi, 46 ret oyuyla en fazla karşı çıkılan madde oldu.

Eğitimin geleceğini oyladılar

AYSEL BOZAN YILMAZ - Şûra’nın son gününde Genel Kurul’da, komisyonlarda görüşülen tüm maddeler oylamaya sunuldu. Komisyonlarda 124 madde ele alınmıştı. Maddelerin hepsi oylandıktan sonra Genel Kurul’a 4 madde daha sunuldu. 600 civarında üyenin katıldığı Kurul’da toplam 128 maddenin 109’u oy birliğiyle, 19’u da oy çokluğuyla kabul edildi. Eğitim-Bir-Sen’nin genel başkan yardımcılarının Şûra Başkanlık Divanı’na sunduğu “Okul öncesi öğretim programında çocuğun gelişim düzeyi dikkate alınarak din, ahlak ve değerler eğitimi yer almalıdır” maddesi, komisyonalarda görüşülmemesine rağmen Genel Kurul’a getirildi. 46 oyla en fazla red oyu kullanılan bu madde, oy çokluğuyla kabul edildi.

Haberin Devamı

Öğrencinin önerisi eklendi

Genel Kurul’da söz alan lise öğrencisi İsmet Çağrı Kızılağıl “Bilgisayar, tablet gibi teknolojik aletlerde öğrencilere vergi indirimi gibi olumlu durumlar sağlanmalı” teklifinde bulundu. Bakan Özer’in Genel Kurul’a sunduğu öneri oy birliğiyle kabul edildi. Kurul’da eklenen “Kalkınmada öncelikli sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerde görev yapan öğretmenlere ilave özlük hakları ve teşvikler verilmelidir” maddesi oy birliğiyle, “Çocuğun yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınarak bağımlılık yapıcı etkenlerle ilgili eğitsel içerikler hazırlanmalıdır” maddesi oy çokluğuyla kabul edildi.

Komisyonlarda öne çıkan maddeler

Genel Kurul’da, 108. madde olan “Etkili ve verimli eğitim denetiminin yapılabilmesi için teftiş sistemi yeniden yapılandırılarak müfettişlerin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı yapmaları amacıyla denetim ve rehberlik hizmetleri sunmaları sağlanmalıdır” maddesi oylanıp kabul edildikten sonra Bakan Özer, ilgili maddeyle ilgili kararın Resmi Gazete’de yayımlandığını açıkladı. Bakan Özer, “Burada görüşülen maddelerden biri hayata geçirilmiş oldu” dedi.

Haberin Devamı

124 madde ele alındı

Özel ihtisas komisyonlarında, üç başlık altında, 124 madde ele alındı ve oylamaya sunuldu. Başlıklara göre içlerinde öne çıkanlar şöyle:

Dezavantajlı bölgeler ve gruplara yönelik okul öncesi eğitime erişimi kolaylaştırmak için gezici öğretmen sınıfı, gezici sınıf, yaz eğitimi gibi farklı modeller kullanılmalı.

Tüm okullarda ücretsiz öğle yemeği ve beslenme desteği sağlanmalı.

Bursluluk sınavına giriş koşulları daha çok öğrenciyi kapsayacak şekilde genişletilmeli ve burs verilen öğrenci sayısı artırılmalı.

Resmi ve özel tüm mesleki ve teknik eğitim kurumlarında ulusal ve uluslararası sektörlerin ihtiyaçları doğrultusunda programlar açılmalı.

Hazırlık sınıfı bulunan Anadolu teknik programlarında verilen derslerin en az yüzde 30’u yabancı dil olarak verilmeli.

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında eğitim alan öğrenciler tüm sigorta kollarına dâhil edilmeli ve bu süre emekliliğe sayılmalı.

Haberin Devamı

Öğretmen mesleki gelişim programları yeniden yapılandırılmalı, kıdem ile ilişkisi kurularak belli kıdem aralıkları için eğitim paketleri oluşturulmalı.

Adaylık Kaldırma Sınavı (AKS) kaldırılmalı.

Öğretmenlik mesleğini ve yöneticiliği daha cazip hâle getirecek şekilde maaş ve özlük hakları yeniden düzenlenmeli.

Öğretmenler için ödüllendirme sistemi yeniden düzenlenmeli.

Planlama yapılarak ihtiyaca göre öğretmenlerin alanlar arası değişikliklerine imkân sağlayacak düzenlemeler yapılmalı.

‘Zorunluluk yok’

Genel Kurul’un ardından basın mensuplarının sorularını cevaplayan Bakan Özer’e okul öncesi eğitimde din eğitimi verilmesi kararı soruldu. Özer, şunları söyledi: “Buradaki önerinin doğruluğunu ve yanlışlığını Milli Eğitim Bakanı olarak tartışamam. Şûra kararları, tavsiye niteliğindedir. Uygulanma, yaptırım zorunluluğu yoktur. MEB olarak Şûra’da kabul edilen tüm kararları yeniden değerlendireceğiz, belirlemiş olduğumuz eğitimde fırsat eşitliği çerçevesinde alt başlıklarda gerekli yerlere derç edip ona göre yol haritamızı çıkaracağız. Yani burada alınan her kararı, MEB olarak benimsediğimiz, reddettiğimiz veya kabul ettiğimiz anlamına gelmiyor.”