21.07.2024 - 00:00 | Son Güncellenme:
Türk demir-çelik sektörü, 2022 ve 2023 yıllarında yaşadığı 9 milyar dolarlık ihracat kaybının ardından, 2024 yılının ilk altı ayında ihracatta yüzde 31’lik bir artışla toparlandı. 6,7 milyon tondan 8,8 milyon tona yükselen ihracat, gelir olarak da 8 milyar 178 milyon dolardan 8 milyar 853 milyon dolara çıktı. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Yalçın Ertan, yüksek enerji fiyatları ve enflasyonun neden olduğu maliyet artışları yüzünden rekabet gücünü kaybeden Türk demir-çelik sektörünün, Süveyş Kanalı’ndaki geçiş sorunları nedeniyle Uzakdoğu ülkelerinin Avrupa pazarında yaşadığı zorluklar sayesinde yeniden ivme kazandığını belirtti. Çin, Güney Kore, Japonya ve Vietnam’dan Avrupa ve Akdeniz’e yapılan sevkiyatların gecikmesi ve navlun fiyatlarının artması, Türk demir-çelik sektörünün rekabetçiliğini artırdı.
Ertan, Türkiye’deki ekonomik koşulların halen istenilen düzeyde olmadığını da belirterek, “Yüksek girdiler halen aynı yerde, orada bir iyileşme yok. Üstelik son elektrik zammı olumsuzluğu da var. Diğer kalemlerde de girdi maliyetleri sürekli artıyor. Sektörümüzün üzerine büyük yük bindiren yüksek enerji maliyetlerinin yanı sıra Avrupa Yeşil Mutabakatına uyum kapsamında ihracatçı firmaların yapmak durumunda oldukları yatırımlar da var. Kur artışının enflasyon artışı karşısında düşük kalması, döviz bozdurma zorunluluğunu da ilave edersek bunların tümü ihracatçılar açısından büyük engel teşkil ediyor” diye konuştu.