EgeReklamcılardan çağrı: Hızla markalaşmalıyız

Reklamcılardan çağrı: Hızla markalaşmalıyız

15.01.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:

İRD Başkanı Türkay: Türkiye’deki reklam cirolarının yüzde 95’ine İstanbul’daki 50 firma sahip. Hızla profesyonel pazarlama iletişimi ekiplerimizle el ele verip markalaşmalıyız

Reklamcılardan çağrı: Hızla markalaşmalıyız

İzmir Reklamcılar Derneği (İRD) Başkanı Murat Türkay, Türkiye’deki reklam harcamalarının artması için yerele önem verilmesi gerektiğini söyledi. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen toplantıda konuşan Türkay, Türkiye’deki reklam cirolarının yüzde 95’ine İstanbul’daki 50 firmanın sahip olduğuna dikkat çekti. Türkay, “Biz ise evrensel olabilmek için öncelikle yerelde gelişmek gerektiğine inanıyoruz. Türkiye’deki reklamcılığın gideceği daha çok yol var. ‘Batıyor’ denilen Yunanistan’da kişi başına düşen reklam harcaması 81 dolar, İspanya’da 101 dolar, Türkiye’de ise 14 dolar. Reklamcılık sektörünü İstanbul içine hapsetmeye zorlarsak bu rakam nasıl artacak? Bizler gerçek ulusaldaki markaları ittirmek zorundayız” dedi.

‘İzmirli tembel değil’
“İzmir tembel” eleştirilerine de rakamlarla yanıt veren İRD Başkanı, “İzmir, İstanbul, Ankara, Denizli, Bursa, Gaziantep, Eskişehir ve Kayseri gibi önemli kentlerde yapılan bir araştırmadaya göre, İzmir 13 bin 558 marka, 65 patentle üçüncü sırada bulunuyor. Bu tablo o sözün tümüyle bir efsane olduğuna dair somut veridir. Sonuçta işimiz, ‘Bunu kaça basarsın, bunu kaça yaparsın’dan çok ötede. Hızla profesyonel pazarlama iletişimi ekiplerimizle el ele verip markalaşmalıyız. Yoksa diğer şehirlerin yaptıklarına bakarak kendimizi ezmeye devam edeceğiz” dedi.
Türkay, 36 dernek üyesinden 14’ü arasında bir araştırma yaptıklarını ve bunun sonucunda İzmir’de 285 markanın çıktığını vurgulayarak, sözlerine şöyle devam etti: “Elimizde böyle gizli güçlerimiz var. Kurumsallaşmış firmaların markalaşma süreçlerini yine İzmirli ajanslarla yaşamaları, her iki taraf için de olumlu sonuçlar yaratıyor. İzmir’in yaratıcı gücü ve finans kaynağı yine İzmir’de kalıyor.”

Reklamverenlerde öne çıkanlar
Akdeniz Kimya, AKG Gazbeton, Alsancak Estetik, Altınyunus Resort&Thermal Otel, Arkas Holding, Babylon Alaçatı, Batıçim, Bintur, Bossa Denim, Crowne Plaza İzmir, Carisma Spa, Biofarm, DYO, Cumhurbaşkanlığı Kurumsal Çalışmaları, Çamlı Yem Besicilik, Çanakkale Seramik, Çimentaş, Çizgi Film Eğitim Kampusü, Eczacıbaşı Kozmetik, Efes Pilsen, Ege Göz Merkezi, Cevher Grubu, Ege İhracatçı Birlikleri, Ege-Koop, Ege Seramik, Ege Tüp Bebek Merkezi, FY Mobilya, Harborlite, İZair, İTOB, İzmir Kalkınma Ajansı, İzmir Ticaret Odası, İzmir Devlet Opera ve Balesi, Kastaş Kauçuk, Koçtaş Mavişehir AVM, Marmara Birlik, Muğla Belediyesi, Mövenpick İzmir, Öztüre Holding, Nemport Limanı, MSC Gemi Acenteciliği, Park Bornova Outlet Center, Pınar, Salihli Belediyesi, Sandalyeci, Sir Winston Tea House, Tesco Kipa, Tuborg, Safkar, Urla Şarapçılık, Vestel Dış Ticaret, VOB, Yaşar Holding, Yörsan, Yazgan Şarapçılık, Yeni Rakı, Vodafone, Seramiksan

Pazarcı üç saat tezgah kapattı
Manisa Belediye Meclisi’nin, sokak aralarında kurulan Perşembe Pazarı’nın kapalı yere taşınması yolunda aldığı karar, burada tezgahı olmayan esnaf tarafından protesto edildi. Eylemci pazarcılar, üç saat süreyle tezgahlarının üzerini kapattı, satış yapmadı. Protestoya katılmayanlar ise pazara gelen müşteriyi cezalandırmaya hakları olmadığını belirtti.