27.12.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:
Rahmetli Mazhar Amca (Zorlu) bir sohbetinde söylemişti. "Marka oluşturamayan kentin ekonomisi zor kalkınır" diye... Öyle ya, koskoca İzmirin iş dünyası, uzun süre bu sıkıntıyı yaşadı. Bırakın uluslararasını, ulusal düzeyde bile marka oluşturmakta zorlanınca, fason üretimlerle teselli bulundu. Bizim 3e mal edip 4e sattığımız ürünleri elin oğlu 20ye, 25e pazarlarken de ağzımız açık seyrettik. Çünkü onun markası vardı, ne yapsa yeriydi.Ama! Artık bizim de gözümüz açıldı. İzmirli sanayici ve işadamları, fason üretim kolaycılığını terkedip markalaşma konusunda ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Sabırla, azimle, kararlılıkla... Son dönemde gelişen bu önemli akımın öncüleri ise tekstil ve konfeksiyon sektörü oldu. Jimmy Key, Flo doro, Dilek, Banjo, Cicikom, Gordion, Spazio, Ali Erez ve Sobe, İzmirden çıkan ve hemen akla geliveren ilk giyim markaları. Şimdi onlara bir yenisi daha ekleniyor. Üstelik uluslararası marka olabilme iddiasıyla... İşte Fuganın öyküsü: Aslında kendini modacı olarak görse de, yaklaşık bin kişiye istihdam sağlayan büyük bir sanayici Fuat Gözaçan. Yıllarca dünya devlerine fason üretim yaptıktan sonra Fuga markasını yarattı. Şimdi hedef Avrupa. "Fugayı herkes tanıyacak. Çünkü Türk modasının en aykırısı biziz. Atik ve saldırganız" sözleri, genç sanayicinin iddiasını ortaya koyuyor. Fuat Gözaçan, henüz 30 yaşında dünya devlerine partner olma başarısını gösteren, hırslı ve iddialı bir tekstilci. Gurbetçi bir ailenin ortanca çocuğu olarak Almanyada dünyaya geldi. Kalıp ustası annesinin ortalığa saçtığı iğnelerin üzerine basarak, hoplaya zıplaya geçti çocukluğu. Tekstil ve hazır giyim işine aşinalığını, işte ayağına batan o iğnelerin acısına bağlıyor.Türkiyeye kesin dönüşün ardından tekstil ve hazır giyimde hızlı bir çıkış yakalayan Gözaçan, 1997 yılında kurduğu FG Tekstil ile bugün "Türkiyenin en büyük ihracatçıları" listesinde yer alıyor. Bu hızlı çıkışını kanıtlayan en iyi gösterge de zaten ihracat rakamları, İzmir Sarnıçta kurulduğu yıl 500 bin dolarlık ihracat gerçekleştiren firma, 2002de bu rakamı 9 milyon euroya çıkarmış. 2003te 18 milyon euroyu yakalamış. 2004te grubun toplam cirosu (grup diyoruz çünkü lokomotife bir kaç şirket daha eklenmiş) 32 milyon euro olmuş. 2005te ise 40 milyon euro hedefleniyor. Sarnıçtan dünyaya Zara, G.SUS ve Topshop gibi markalarla çalışan FG Tekstilin en büyük süksesi ise ünlü Tom Tailor firmasıyla yaptığı anlaşma sonrasında olmuş. Tom Tailor markasıyla ürettikleri yeşil kotlar Almanyada tanıtılmış ve tanıtımda bu pantolonlar Madonna ile Rabie Williams tarafından giyilmiş. Böylesine sansasyonel bir tanıtım, her firmanın rüyası olsa gerek!Ama dedik ya, ürettiğiniz pantolonu Madonna da giyse, sonunda yapılan iş fason. Siz ağzınızla kuş tutsanız, parsayı başkaları topluyor.FGnin genç patronu Fuat Gözaçan, bu farkı sineye çekmeyecek kadar atak olduğundan bir süredir marka çalışmasının alt yapısını oluşturuyordu. Geçtiğimiz haftalarda "işlem tamam" diyerek ortaya çıktı. Fuga markasıyla... Önce İzmirde markayla aynı adı taşıyan 2 mağaza açıldı. 2005 yılında aralarında İstanbul, Berlin, Avusturya ve Kopenhagın da bulunduğu önemli merkezlerde 12 mağaza daha açacak. Fuga marka ürünler franchising ve corner mağazalarının dışında satılmayacak.Fuga kolleksiyonlarının 17 - 40 yaş arasında kendini genç hisseden herkese hitap ettiğini söyleyen Fuat Gözaçan, markayla ilgili iddiasını bakın nasıl anlatıyor:"Öncelikle kendi tarzımızı kabul ettirmek istiyoruz. Giyen farklılaşsın, ön plana çıksın istiyoruz. Bu çizgimizden de asla ödün vermeyiz. 3 yıldır pazarı test ediyorduk. O yüzden Avrupada ne satılır, ne satılmaz çok iyi biliyoruz. Avusturyada Avrupa dağıtım merkezi oluşturacağız. Kısa süre içinde Fuga markasını herkes tanıyacak. Çünkü atak ve saldırganız. Hatta Türk modasının en aykırısı biziz diyebilirim." ege@milliyet.com.tr Saldırganız