12.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
SELEN DENİZ
Flash Türkiye, taşımacılık sektöründe rekabette fark yaratarak ilerlemeyi önemsiyor. Verimliliğin ve proje üretmenin kendileri için önemli olduğunu belirten Genel Müdür Hakan Ertemel, “Ana ilkelerimiz doğrultusunda sektördeki yerimizi sağlamlaştırmayı planlıyoruz” dedi...
- Kovid-19 sürecinde müşterilerinize farklı. ne tür çözümler üretiyorsunuz?
Lojistik sektöründeki faaliyetlerin durmaması, bazı zorluklar altında devam etmesi, bu sektörün ne kadar önemli olduğunu bizlere bir kere daha göstermiştir. Panik ortamı, ekonomik belirsizlik, küresel talepteki düşüş, zor bir dönemden geçiyoruz. Özel, iş ve sosyal hayatta her değişikliğin bir alışma süreci olacak, avantajı ve dezavantajı olacak, kendimizi bunlara hazırlıyoruz.
Yeni bir çalışma sistemine entegre olduk. Devletlerin de ticareti kolaylaştıran adımlar atması önemli hale geliyor. Her şirket gibi süreçlerimizi tekrar gözden geçirdik. Kriz yönetim planımız var, home office çalışma, teknolojinin tüm faydalarından şu dönemde daha çok yararlanılması, şeffaf ve sürekli iletişim, olmazsa olmazlarımız.
- Alternatif taşımacılık çözümlerinden farklı olarak neler yapıyorsunuz?
Müşteri ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabilen bir yapı oluşturabiliriz? Bu anlayışı geliştirecek adımlar atıyoruz.
Müşteri için değer yaratan, rekabette fark yaratan, verimliliği artırıcı inovatif proje üretme, proaktif olma gibi birçok konu, bizim taşımacılık sektöründeki ana ilkelerimiz.
Otomotiv sektörü, 1980 sonrası en büyük aylık düşüşünü yaşadı. Sağlık ve kimya sektörlerinde gelecek dönem için büyüme öngörülüyor. Bu alanlarda daha çok hizmet sağlayacağız.
- Avrupa ile çalışan firmalar açısından, orada 20’den fazla ülkede 40’tan fazla şubesi olan bir lojistik şirketinin getirdiği ayrıcalıklar nelerdir?
Çalıştığımız hemen her ülkede bir ofis olması; ithalat-ihracat ve gümrük noktalarında daha iyi iletişim kurma, daha çabuk çözüme ulaşma, saatlerle yarışılan ortamda çok önemlidir.
Araç müsaitliği ve uygunluğu açısından daha fazla opsiyon olması, müşteriye çabuk geri dönüş ve ihtiyaçlarını karşılama noktasında hızlı aksiyon almamız konusunda yardımcı olmaktadır.
Global müşterilerle fikir alışverişinde bulunulup referans olarak gösterilmek, müşterinin size duyacağı güven ve her zaman size ulaşabileceğini bilmesi noktasında önemlidir.
- Global IT sistemini işinize nasıl entegre ediyorsunuz ve müşterilere bundan dolayı nasıl kolaylıklar sunuyorsunuz?
Avrupa’nın her ülkesinde ofis veya şube olması, güçlü bir IT ağını gerekli kılmaktadır. Müşterilerimizin sadece parolayla sistemimize girip yükü için talepte bulunma, araç müsaitliği sorması, sisteme entegre nakliyecilerimizin araçları için uygun yükleri görmesi, yükünü takip edebilmesi gibi çeşitli imkânlar sağlamaktadır.
‘Güvenle taşıyoruz’
- Her ihtiyaca uygun çözümlerinizle müşterilerinize sağladığınız ayrıcalıklar nelerdir?
Esnek, hızlı, alternatif çözüm arayışları noktasında, kabiliyeti yüksek bir firma olmamız.
En zor noktada, en acil durumda akla sizin gelmeniz, sizden sonra son bir nokta görülmemesi, en önemli ayrıcalığımız.
Birbiriyle bağlantılı ekip oluşturma, anlık olarak bilgileri toplama ve karar alma, uygulama sürecini hızlandırma, yaratıcı çözümler geliştirmede önemli bir noktada olmamız. Müşteriden yükü aldıktan sonra, size güven hissetmesi çok önemli. Sloganımız, we carry trust.
‘Türkiye’nin tercih edilirliği artacak’
- Sektörünüzde Türkiye’nin durumu nedir?
Otomotiv ağırlıklı çalışıyoruz, üretim Avrupa’da düşeceği için lojistik sektör olarak kayba uğrayacak. Avrupa açısından Uzakdoğu yerine Türkiye’nin tercih edilirliği artacak. Avrupalı üreticiler, yakın bölgedeki Türkiye gibi tedarik sanayisine yönelecekler, Çin’e alternatif bir tedarik sanayisi oluşturmak için elverişli bir ülkeyiz. Hammadde tedarik sıkıntısı başladı. Bu, üretimi ve fiyatları etkiliyor. Ülkemizde salgın sonlansa bile ticaret yapılan diğer ülkede devam ederse, bu da engel olarak önümüze çıkacaktır. Eğer süreç uzarsa, stratejik kararlar alınması gerekebilir.
Şirket olarak devletimizin aldığı önlemlere riayet ederek, devletimizce belirlenen desteklerden fayda sağlamaya çalışıyoruz. Nakit yönetimi, bu dönemde büyük önem taşıyor. Gelecek dönemde nakit akışları detaylı olarak gözden geçirilmeli, kısa-orta-uzun vadeli nakit tasarrufu sağlayabilecek önlemler belirlenmeli, tahsilat riski için proaktif iletişim kurulmalıdır.