14.01.2024 - 00:00 | Son Güncellenme:
Su ürünleri sektörü 1.7 milyar dolarlık ihracatla lokomotif oldu. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, su ürünleri sektörü olarak 2023 yılı ihracat hedefin ilk yakalayan sektörlerin başında geldiklerini söyledi. Kızıltan, geçen yıl levrek ihracatının yüzde 2 artışla 517 milyon dolar, çipura ihracatının yüzde 12 artışla 418 milyon dolar, Omega-3 deposu Türk somonunun ise yüzde 9 artışla 376 milyon dolara yükseldiğini kaydetti. Alabalık ihracatının yüzde 12 artışla 112 milyon dolar, orkinos ihracatının 51 milyon dolara ulaştığını vurgulayan Kızıltan, “92 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz ve bunun yüzde 42’sinin AB ülkelerine yapıyoruz. Türkiye’nin su ürünleri ihracatının yüzde 67’sini Egeli ihracatçılarımız gerçekleştiriyor. 2023 yılını Ege’de 1 milyar 127 milyon dolarlık su ürünleri ihracatıyla geride bıraktık. Su ürünleri sektörü, gıda ürünleri arasında 1 milyar dolar barajını geçen tek ürün grubu oldu” dedi.
Hava şartları balığı vurdu!
Fırtına İzmir’de balık tezgahlarını etkiledi. Türkiye genelinde ve İzmir’de yaşanan fırtına nedeniyle balıkçılar denize açılamazken tezgahlardaki balık sayısında azalma yaşandı. Fiyatlar yükselişe geçti. Balıkçı tezgahlarında hamsi 70, sardalye 70, çupra 180, levrek 200 ile 250, barbun 300 ile 400, somon 200, kefal 80 liradan satışa sunuluyor. Havaların soğuduğu için balık çeşitliliğinin az olduğunu vurgulayan balıkçı Kenan Peker, “Balık, tezgahlarımıza kısıtlı geliyor. İnşallah birkaç güne havalar düzeldiği zaman balık çeşitleri tekrar eskisi gibi tezgahlarda yerini alır. Balık bol olunca fiyatlar ucuz olur, talep daha çok artar. Vatandaş da rahat bir şekilde balığını yer” dedi. Ali Uzman da, “Havalar böyle devam ederse balık daha da çıkmaz” ifadesini kullandı.