07.02.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
PELİN AYKIN - Müzik sektörünün patronları, sanal gerçeklik alanlarında dijital konserler düzenlemek için yıldızları "metaverse" evrenine çekmeye başladı. Müzik şirketleri, insanların sanal avatarlarla temsil edildiği çevrim içi dijital dünyalar olan "metaverse"ün kazanç potansiyelini görünce harekete geçti. Şirketler sanal konserler düzenlemek ve milyonlarca sterlin değerindeki dijital ürünleri, şarkıcıların hayranlarına satmak için çevrim içi platformlarla anlaşmalar imzalıyor.
Justin Bieber, Cardi B ve Ariana Grande gibi sanatçıların sanal avatarları bulunurken, Ed Sheeran, Madonna ve Rita Ora'yı temsil eden Warner Music Group, "The Sandbox" adlı metaverse'te çevrim içi konser mekanı yaratmaya karar verdi. Bu, metaverse'teki ilk kalıcı müzik alanı olacak.
Sanal kariyer
Sony Music, çevrim içi dünyalar yaratma ve sanal mal satma konusunda uzmanlaşmış “Roblox” ile iş birliği yaptı. Universal, Billie Eilish, Taylor Swift ve Abba gibi yıldızlarını metaverse’e getirmek için dijital avatar şirketi “Genies” ile ortaklık kurdu. Roblox’ta başkan yardımcısı ve müzik başkanı olan Jonathan Vlassopulos, teknolojinin, sanatçıların artık “başarılı kariyerlerini sanal olarak sürdürebilecekleri” anlamına geldiğini belirtti. Vlassopulos, “Yüzde yüz fiyat etiketleri sanatçıları metaverse’e katılmaya teşvik ediyor” dedi.