16.10.2021 - 11:57 | Son Güncellenme:
Derleyen: Selçuk Bulut - Kullanıcı sayısı günden güne artan TikTok, son zamanda meydana gelen olaylarla gündemden düşmüyor. Bunlardan sonuncusu ise milyonlarca takipçisi olan fenomenlerin, gerçek insanlar olmadığının ortaya çıkması oldu. Oyuncular tarafından canlandırılan bu kurgusal karakterlerin her geçen gün hayran sayısı artıyor.
HAYRANLARININ HABERİ YOK
Birçok sosyal medya platformlarında faaliyet gösteren FourFront isimli şirket, toplamda 1,93 milyon takipçili ve her gün milyonlarca izlenen 22 TikTok fenomeninin aslında kurgusal karakterler olduğunu açıkladı.
Şirketin oluşturduğu karakterleri canlandıran oyuncular, #fictional (kurgusal) hashtag’ini kullanarak video paylaşımları yapıyor. Yapılan açıklamada pek çok takipçinin bu durumu anlamadığını dile getirildi.
TAKİPÇİLER KARAKTERLE BÜTÜNLEŞİYOR
FourFront'un kurucu ortağı Ilan Benjamin’in verdiği demeçte, yapılan çalışmayla takipçiler ve fenomenler arasında bir bağın oluşturulmaya çalışıldığını, karakterlerin hikâyelerini takipçilerin isteği yönünde şekillendirebildiklerini dile getirdi. Benjamin, bu hesapların 281 milyon kişiye ulaştığını sözlerine ekledi.
Fenomenler ise kimseyi aldatmadıklarını, bunun bir proje olduğuna dikkat çekti. Yaptıkları şeylerin kendilerine olumlu etkileri olduğunu dile getiren 'Tia'yı canlandıran Cameisha Cotton, kendisini bir yönetmen ve yapımcı olarak geliştirebildiğini dile getirdi. Takipçilerinin bu durumdan haberdar olmasını isteyen Cotton, insanların sadece hikâyelerinde kendilerinden bir parça bulmasını istediğini belirtti.
GENÇLERİN FAVORİSİ
Ortaya çıkan fenomen haberlerinin yanı sıra son dönemde TikTok büyümesini sürdürüyor. Özellikle pandemi döneminde kullanıcı sayısını arttıran TikTok diğer sosyal medya platformlarını geride bıraktı. Yapılan araştırmalarda gençlerin favori uygulamasının Snapchat’ten sonra TikTok olduğu, Twitter ve Facebook’un ise daha gerilerde kendine yer bulduğu ortaya çıktı.
Gençlerin yüzde 35’inin Snapchat, yüzde 30’unun TikTok, yüzde 22’sinin ise Instagram’ı tercih ettiği araştırma sonuçlarına yansıdı. Facebook’un TikTok’un birçok özelliğini kopyalaması ise TikTok’un başarısına örnek gösteriliyor.
ALINMASI İÇİN TRUMP BASKI YAPTI
TikTok’a dair ilginç bir gelişme ise geçtiğimiz günlerde yaşanmıştı. Microsoft’un CEO’su Satya Nadella, TikTok’un geçen yıl kendileriyle iletişime geçtiğini ve kendilerini satın almalarını istediğini söyledi. Şirketin sahibi ByteDance, tek çıkış yolunu olarak ABD’li yerel bir firma tarafından alınmak olarak görmüştü.
Ağustos 2020’de çıkan satın alma haberleri sonrası birçok kişi satışın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini merak ediyordu. Beyaz Saray ve Trump’ın yoğun baskılarına rağmen bu satışın gerçekleşmediğini söyleyen Nadella "Öncelikle şunu unutmamalısınız ki TikTok bize geldi, biz TikTok'a gitmedik. Sonra birçok sorunla karşılaştılar ve bizimle iş birliği yapmak istediler" dedi.
TİKTOK İNDİRİRKEN İKİ DEFA DÜŞÜNÜN
Öte yandan geçtiğimiz dönemde hakkında çıkan haberler TikTok’un yoğun eleştiriler almasına neden olmuştu. Eski TikTok çalışanları uygulamanın Çin hükûmeti tarafından yakından takip edildiğini, çalışmalarının izlendiğini söylemişti.
Siber güvenlik uzmanları TikTok kullanırken dikkatli olunmasını, veri güvenliğinin tehlikede olabileceğini belirtiyor.