28.10.2024 - 10:18 | Son Güncellenme:
35’den fazla çeşitle Türkiye’nin dört bir yanında bulunan ve başta Kanada olmak üzere 100’den fazla ülkeye ihracat yapan firma, bununla da yetinmeyip farklı damak tatlarına hitap eden ürünlerle çeşitlerini artırmaya devam ediyor.
Sıra dışı çeşitlerin kahramanı
Sıra dışı ürünlerle makarna sektörüne değer katan PASTAVILLA markasının başında yeniliğe açık, genç, dinamik, işini seven, üretimi müşteri beklentilerine göre şekillendiren, idealist ve başarılı Türk kadınlarına örnek olacak çalışmalarıyla dikkati çeken bir Genel Müdür var. 21 yaşında Sabancı Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olan, ardından Kanada’da gıda sektöründe önce ekip lideri, ardından satış müdürü ve satış direktörlüğüne kadar yükselen Dilara Arslan, Türkiye’ye dönüp Genel Müdürlüğünü üstlendiği markanın 1992’de başlayan yolculuğunun dönüm noktası oldu. Kanada’daki deneyimini ülkesinde değerlendiren Genel Müdür Arslan, vizyoner bakışı ve enerjisiyle markasının bayrağını en üst noktalara taşımaya devam ediyor.
Bezelyeden makarna lezzeti
Üretimini klasik çeşitlerin yanı sıra özel seri olan "Serie Speciale” altında toplayan markanın bu serisine eklenen yeni ürünlerinden söz eden Genel Müdür Dilara Arslan, şunları söyledi:
"Bu serimize dâhil edilen ve yüzde 100 bezelyeden üretilen Veggipasta® çeşidimiz glütensiz, katkı maddesi içermiyor, vegan ve çölyak hastalarına uygun. Tüm bunların yanında bildiğiniz makarna lezzetini vadediyor. Aldığımız geri dönüşler oldukça sevindirici. Bu çeşidimiz yüzde 100 glütensiz olduğundan glüten hassasiyeti olanların ve çölyak hastalarının makarna mahrumiyetine son verdi."
Veganlara ve çölyak hastalarına uygun çeşitler de var.
Bu serinin bir diğer ürünü "Bronz Kalıp Serisi". Arslan, bu serinin, içinden geçerek şekil aldığı bronz kalıplar sayesinde sosu iyi tutarak lezzeti katladığını belirterek, şunları söyledi:
"Hepimizin bildiği gibi makarnanın tadına tat katan unsur sosudur. Bu çeşidi üretirken makarna tanelerinin yüzeyi özel bir yapıya bürünüyor ve sosu üzerinde tutuyor. Dolayısıyla makarna çok daha lezzetli oluyor. Bu çeşidimizi deneyenlerde adeta bağımlılık yaptığını söyleyebiliriz. Serie Speciale’in bir başka üyesi Porsiyon Spaghetti çeşidimiz ise kendiliğinden porsiyonlara ayrılmış şekilde tüketiciye sunuluyor. Makarnayı pişirirken göz kararı yanılgısını ortadan kaldırıyor. Hem öğün kontrolünü sağlıyor hem israfın önüne geçiyor. Porsiyon spagetti ile porsiyonlar ne eksik ne fazla. Bu da makarna severlerin işini oldukça kolaylaştırıyor.”
Glütensiz çeşitler ve çocukların vazgeçilmezi Junior Serisi gibi özel ürünlerle farkını hissettiren PASTAVILLA, farklı damak tatlarına hitap eden bunca çeşitle de yetinmiyor. Genel Müdür Dilara Arslan, yurt dışında birkaç ülkede satışa sundukları yeni çeşitlerin çok yakında Türkiye’deki market raflarında yerini alacağını müjdeledi. Özel seri ürünleri 10 yılı aşkın süredir ihraç ettiklerini belirten Arslan, bu ürünlerin Türkiye’de de sevilmesinin haklı gururunu yaşadıkların belirtti.
'En önem verdiğimiz konu tüketici sağlığı ve kalite'
Genç yaşına rağmen vizyoner bakışı, yurt dışı deneyimi ve “başarının bir varış noktası değil yolculuk olduğuna inanan” yaşam felsefesiyle PASTAVILLA bayrağını en üst noktalara taşımaya devam eden Dilara Arslan, her üründe en çok önem verdikleri konunun tüketici sağlığı ve kalite olduğunu söyledi. Arslan, “Araştırmayı, geliştirmeyi ve inovasyonu kurum kültürü haline getiren Ar-Ge ekibimiz ile kalite kontrol testlerini modern ve son teknoloji laboratuvarlarda gerçekleştiriyor, geldiğimiz aşamayla yetinmiyor, hedeflerimizi büyütüyoruz” dedi.
AR-GE’DE hiç bitmeyen yolculuk
Sektörde ilk devlet onaylı AR-GE laboratuvarına sahip olan markanın Genel Müdürü Arslan, Türkiye ve ABD’deki araştırma, geliştirme ve inovasyona yönelik çalışmalarıyla yeni lezzetlere yelken açtıklarını belirtirken, yeni ürünlerin içeriği hakkında ser verdi, sır vermedi. Ancak, yeni ürünlerin yakında market raflarında yerini alacağını, bu konuda Türkiye’de de pazarlama kampanyası oluşturmaya başladıklarını ifade etti.
Kalite beklentisi yüksek pazarlara yüksek ihracat
35’ten fazla makarna çeşidiyle makarna lezzetini taçlandıran marka, Türkiye’nin 81 ilinin yanı sıra global pazarda kalite beklentisi yüksek, üst segment ürünleri tercih eden Kanada, Avrupa ve Asya ülkelerinin de içinde bulunduğu 100’den fazla ülkeye ürünlerini ihraç ediyor. Pastavilla Genel Müdürü Arslan, “Mesela Japonya bizden ürün almak için tesislerimizde üç yıl süren incelemelerde bulundu. Şu anda bu ülkenin en geniş market zincirine makarnayı biz veriyoruz” dedi.
Bu seride makarna bronz kalıplar sayesinde sosu iyi tutarak daha lezzetli hale geliyor.
'Sorumluluklarımızın bilincindeyiz'
Başta kadına şiddet olmak üzere toplumsal duyarlılığı ile de öne çıkan PASTAVILLA Genel Müdürü Arslan, tercih edilen bir marka olmanın kendilerine büyük sorumluluklar yüklediğine de dikkat çekerek, şöyle devam etti: "Bir markayı oluşturmak önemli ancak bundan daha da önemlisi bu markayı sürdürülebilir kılmaktır. Makarnada üst segmentin en fazla satan markası olmanın getirdiği sorumluluklarımızın bilincindeyiz. Tüketiciyle olan bağımızı korumak ve tazelemek adına, sürekli trendleri takip ederek 'dünyada kendi sektörümüzde daha hangi ilkleri yapabiliriz?' sorusunun cevabını arıyoruz ve buna yoğun mesai harcıyoruz. Tam zamanlı çalışan bilim adamlarımız var. Yaptığımız AR-GE çalışmalarından İtalya da faydalanıyor. Mesela yüksek proteinli makarna üretece, bizden bezelye proteini alıyor.”
Genel Müdür Dilara Arslan, sözlerini, “Hem üretim kapasitemizin yüksek olması hem de hammadde anlamında merkez olmamız sebebi ile makarna sektörü Türkiye’de çok güçlü bir konumda. Gelecekte çok daha iyi noktalarda olacağımıza inanıyorum” ifadeleriyle tamamladı.
İlandır