Zafer Şahin

Zafer Şahin

zafer.sahin@kanald.com.tr

Tüm Yazıları

Kimi araştırma şirketlerine göre İyi Parti’nin oy oranı yüzde 21 … Kimine göre 16, kimine göre ise 14…

Muhalefetin gözde anketçisi Özer Sencer, Temmuz ayı araştırmasında İyi Parti’nin oyunu yüzde 12 bulmuş. Sencer’in şirketinin Haziran’da açıkladığı raporda ise İyi Parti’nin oy oranı 14 olarak ölçülmüş!

Bir siyasi partinin oy oranının sadece 1 ay içinde 12 ile 21 arasında değişkenlik göstermesi, her anket şirketinin bu parti ile ilgili farklı sonuçlar bulması akla, bilime, mantığa aykırı. Tabii o anketler masa başında hazırlanmıyorsa… Ortada bir siyasi manipülasyon yoksa…

Haberin Devamı

Ama burası Türkiye… Anket şirketlerinin hesap verdiği, uymakla yükümlü oldukları bir yönetmelik ya da sektörün anayasası diyebileceğimiz hukuki bir metin yok. Hal böyle olunca bir partinin oyunu 21 bulana da 12 çıkarana da kimse bir şey diyemiyor. Seçmen davranışı manipülatif anketlerle değiştirilmeye çalışılıyor. Bu tehlikeyi ilk fark eden ve anket şirketlerine denetim getirilmesini isteyen MHP lideri Devlet Bahçeli olmuştu. Aynı anket şirketlerinin bugün MHP’ye yaptıklarına bakınca Bahçeli’nin ne kadar haklı olduğu daha iyi anlaşılıyor.

Peki bütün bu ince siyasi mühendislik çalışmaları neden yapılıyor? Meselenin can alıcı noktası da tam olarak burası…Millet İttifakının iki büyük partisi CHP ve İyi Parti arasında kıyasıya bir rekabet söz konusu. Kameralar önünde verilen o uyumlu birliktelik pozları sizi yanıltmasın. Altılı masada birbirlerine en uzak olan iki parti aslında CHP ve İyi Parti… Ve altılı masa bir gün dağılacaksa bu rekabet yüzünden dağılacak.

Ocak 2022’den beri anket şirketleri üzerinden sistemli olarak İyi Parti’nin oyunun yüksek gösterilmesi özünde CHP’ye ve lideri Kılıçdaroğlu’na yönelik operasyonel bir çalışma. İyi Parti yönetimi seçimin Kılıçdaroğlu ile alınabileceğine kesinlikle inanmıyor. Ve CHP liderine geri adım attırmak için her yolu deniyor.

Ne akıl ve mantık dışı anketler, ne de Kemal Bey’i doğrudan hedef alan saldırılar tesadüf değil. Her şey bir plan dahilinde yürüyor. İyi Parti’nin hesabı son derece basit ve kendi içinde tutarlı. Küçük bir ihtimal ama Kemal Bey’i aday olmaktan vazgeçirirlerse Meral Akşener’i sahaya sürecekler… Bunu başaramazlarsa ana muhalefet partisi olmaya oynayacaklar.

Haberin Devamı

İktidarı değiştirmek için yola çıkanların kendi içlerinde tutuştukları kavgadan yansıyanlar aslında seçmen için her yönüyle ibretlik… Daha muhalefetteyken birbirlerini yemeye çalışanlar iktidar olsalar ülkeyi nasıl yönetecekler? Muhalefetteyken Libya tezkeresine biri ‘evet’ diğeri ‘hayır’ demişti… Yarın iktidar olduklarında aynı tezkere önlerine yine gelecek. O zaman ne yapacaklar?

Yine anket şirketlerini mi devreye sokacaklar?

Anketçilerin İyi Parti sorunu

Hediye Güral

Turizmde umut var

Pandeminin başladığı 2020 yılından beri Türk turizmi ayakta kalma mücadelesi veriyor. 3 yıllık zorlu sürecin ardından nihayet turizmden iyi haberler gelmeye başladı. Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2022 turizm hedefini 42 milyon turist ve 35 milyar dolardan 47 milyon turist, 37 milyar dolara yükseltti. Türkiye Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Hediye Güral da tıpkı Bakan Ersoy gibi 2022’den umutlu.

Haberin Devamı

Güral “2022 sezonu pandemi dönemine göre çok daha iyi başladı ve o şekilde devam ediyor. Antalya bölgesine Avrupa’dan gelen turist sayısında ve rezervasyonlarda büyük artış var. Sadece Antalya’ya 24 Temmuz itibariyle hava yoluyla gelen yabancı turist sayısı 6 milyonu geçti. Bu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 artış demek. Bu rakamlar hem sektör hem de Türkiye açısından sevindirici” diyor.

Bu rakamlar sektörde faaliyet gösteren otel sahibinden acentalara, çalışanlardan bölgedeki esnafa kadar herkese olumlu yansıyacak. Güral’ın verdiği bilgiye göre sektör Almanya, Hollanda ve Polonya’dan gelen rezervasyon artışından çok memnun. Yine Körfez ülkelerinden gelen turist yoğunluğu da devam ediyor. 2022 sonunda yabancı turist sayısında pandemi öncesindeki rakamları yakalamamız hatta geçmemiz sürpriz olmayacak.

Türkiye’nin turizmdeki bu başarıyı Rusya-Ukrayna savaşının olumsuz etkilerine rağmen yakaladığının altını kalın çizgilerle çizmekte fayda var.

Bu ülkenin turizmde alacağı daha çok yol var. Petrolümüz yok ama turizmimiz var. Enseyi karartma Türkiye…