Firmalar da ülke ekonomileri gibi, önce büyüme, sonra da gelinen seviyeyi koruma yolunu seçiyorlar. Gelinen seviyeyi koruyamayanlar ise, gittikçe küçülüyor. Aşağıda büyümeye odaklanan ve yerini korumaya çalışan firmaların davranış biçimlerini görüyoruz:
Stratejik bilgiler
Devamlı büyümek isteyen şirketler, aşağıdaki prensiplere uygun biçimde davranmak durumundalar:
* Hem sorun, hem de fırsatların üzerine süratle gitmek.
* Piyasadaki talebi çok sıkı takip etmek ve talebe göre iş gücü ve üretim kapasitesini ayarlamak.
* Büyük şirketlerden ya da rakiplerden gelebilecek tehditlere hazırlıklı olup; süratle karşılık vermek.
* Şirket birleşmeleri; satın alma veya şirketini satmaya hazır olmak. Şirketinin artı ve eksilerini iyi bilmek.
* Yenilik ve icatlara açık olup; bu konudaki tekliflere çok süratle cevap vermek.
* En büyük değil; ama en iyi olmaya çalışmak.
* En az araştırma ve geliştirme harcamasıyla yeni ürünler geliştirebilmek ve icatlar yapabilmek.
* Daha ucuza mal edilebilecek tüm hizmetleri, dışarıdan almak.
* Müşterilerin değişen ihtiyaçlarını takip etmek ve şirketteki mal ve servis değişimini ona uygun biçimde yeniden düzenlemek.
* Düşük gelirli tüketicinin daha çok kazandırdığını hiç unutmamak.
* Şirkete özel ürün ve servisler geliştirmek.
* Diğer şirketlerle satış ortaklıkları ve iş birlikleri yapmak.
* Dağıtım ağını, her aşamada mutlaka kontrol etmek.
* Bulunulan pazarların dışındaki, yeni pazarlara yönelmek.
* Yaratıcı kişilerle çalışmak.
* Şirketteki bürokratik işlemleri mümkün olduğunca azaltmak.
* Mümkün ise, rakiplerinizi satın almak.
* Çalışanlarınız için, şirketinize özgü, heyecan verici bir kültür yaratmak.
* İnternet üzerinden pazarlama ve satış tekniklerini hızlandırmak.
* Global ölçüde bir firma oluşturmaya çalışmak.
(Bu bilgiler için, önemli ölçüde Alfred A. Marcus’un “Big Winners and Big Losers” kitabından faydalanıldı.)