Küçük büyük her şirketin bir stratejisi vardır. Büyük şirketler, genellikle strateji ve hedeflerini açıklamışlardır. Ancak, çoğu zaman bu stratejilerin nasıl uygulanacağı ve hedefe nasıl ulaşılacağı belli değildir. Price Waterhouse Coopers’un bu konuda hazırladığı yol haritası 10 prensipten oluşuyor.
1. Hedeflerinizi yüksek tutun. Hedefleriniz hakkında açık mesajlar verin ve erişilebilecek hedefler olduğunu; bu konuda, hiç bir ödün verilmeyeceğini açıklayın. Böylece, çalışanlarınız da yaptıkları işi benimseyeceklerdir.
2. Güçlü yönlerinizi belirleyip, daha da güçlendirin. Yeniliklere odaklanın.
3. Çok yönlü düşünün ve hareket edin. Hedefleriniz ve bunlara ulaşmadaki yol haritanız hakkında, yalnız yönetim kurulunuzu değil, toplumun sizle ilgili tüm taraflarını ve çalışanlarınızı ikna etmelisiniz.
4. Şirketiniz çalışanlarının yol haritanız içindeki rolünü açıkça belirleyin. Her küçük atılımın, toplamda ne kadar ciddi başarılar sağlayabileceğini düşünün. Başarılı yöneticiler, personellerinin hedefe ve stratejiye kilitlenme durumlarını, sürekli kontrol ederler. Hedefe bağlı ve kilitlenmeye odaklanmış olan çalışanlar da, yarattıkları sinerji karşılığında, daha iyi yükselme olanağı elde etmelidirler.
Yeniden yapılanma
5. Şirketin yapısını stratejinize göre yeniden kurun. Şirketin hiyerarşisini, karar verme süreç ve yetkileri ile ödüllendirme yönteminizi, stratejinizi destekleyecek biçimde organize edin. Yaptığınız yeni organizasyon, sizi daha güçlendirmeli ve hedefe ulaşmanıza yardımcı olacak biçimde belirlenmelidir.
6. Engelleri aşmayı öğrenin. Bu amaçla, duruma göre, özel eğitimli uzmanları kullanmalı, gereğinde, yetki devrinde bulunmalısınız.
7. Şirketinizi her şeyiyle bilgisayarlaşmış hale getirin. Bu amaçla, teknolojik yatırımlarınızı tamamlayın ve eskimiş teknolojiden kurtulun. Bilgisayarlaşma size, stratejinizi uygulamakta çeşitli ek seçenekler sağlayacaktır. Ayrıca, daha önce uygulama zorluğu çektiğiniz yenilikleri de devreye sokabileceksiniz. Bilgisayar sisteminizi revize etmektense, yerine yenisi koymak, çoğu zaman daha ucuzdur.
8. Şirketinizdeki tüm işlemleri, mümkün olduğu kadar basite indirgeyin. Şirket içi bürokratik engelleri, kaldırın. Daha sonra, gerektiğinde işlemlere biraz karmaşıklık ekleyebilirsiniz.
Değer yaratma zinciri
9. Değer yaratma zinciri kurun. Hiçbir şirket bir adada yalnız başına yaşamaz; mal sağlayıcılarla, aracılarla, resmi kuruluşlarla, perakendecilerle, toptancılarla ve müşterileriyle ilişkileri vardır. Bu ilişkileri, rakiplerinizden daha iyi kurmak durumundasınız.
10. Şirketinizde, birlikte hareketi sağlamak üzere, birbiriyle uzlaşmakta zorluk çeken tüm parçaları birleştirin. Yukarıda bahsedilen prensipleri uygularken, karşılaşılan engelleri ve sizi yavaşlatan unsurları ortadan kaldırın. Şirketinize ait bir “çalışma kültürü” oluşturun. Bu kültür, çalışanların işlerine odaklanmalarını ve daha kolay sonuca ulaşmalarını sağlayacaktır.
Hedefe ulaşmak bir kişinin tek başına başarabileceği bir değer değildir. Ama lider, arkadaşlarının hedefe kilitlenmesine olanak sağlayacak “doğru atmosferi” yaratmakla yükümlüdür.
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024