Uzaktan Detaylandırma son zamanların belki de en popüler konusu, birçok kurum ve kuruluş içinde bulunduğumuz pandemi dönemi içinde iç ve dış müşterileri ile online görüşmeler, toplantılar, detaylandırmalar ile iletişim kurma yolunu tercih etmeye başladı. Ülkeler kendi kararları ile yavaş yavaş normalleşme adımları atsalar dahi halen pandemik dönem bitmiş değil bu nedenle Remote Detailing gündemdeki yerini uzun bir süre korumaya devam edecek gibi duruyor.
COVID-19 salgını öncesinde tüm kurum ve kuruluşlar sahada müşterileri ile yüz yüze iletişim kuruyorlardı ancak bir şekilde online görüşmelere de aşinaydılar ve %80 oranında yüz yüze iletişim kurulurken özellikle uluslararası markalar canlı yayında ekran üzerinden toplantılar yaparak süreçlerinin %20’lik kadar bir kısmında remote detailing yapıyorlardı. Şimdi bu pandemik dönem içinde birden %100 online görüşmeler ile iletişim kurmak zorunda kaldık ve dijital dünyanın bu büyük nimetinden yeterince faydalanmamız gerektiğinin daha çok farkına vardık. Normalleşme ile birlikte yavaş yavaş yüz yüze görüşmeler başlasa dahi halen büyük oranda ekran üzerinden iletişimler devam etmekte bu oran ön görülerimize göre %50 yüz yüze, %50 online görüşmeler şeklinde devam edecek ancak bir süre sonra bu oran %80 Remote Detailing, %20 yüz yüze görüşmeler haline dönecektir.
Özellikle ilaç sektörü bu konuda dönüşüme en hızlı adapte olacak sektörlerin başında gelmektedir.
Gelin hep birlikte artık ‘’Yeni Normal’’ olarak kabul edilen bu dönemin etkili iletişim yöntemi Remote Detailing nedir? ve Nasıl yapılmalı? konularına göz atalım.
Özünde Uzaktan Detaylandırma, yüz yüze görüşmenin tüm adımlarını takip eder bu nedenle ‘’Halo Etkisi’’ aynen burada da geçerlidir. Halo Etkisini biz şu şekilde tanımlıyoruz: ‘’Bir kişi ya da objenin iyi bir özelliğine odaklanarak ona başka pozitif özellikler atfetme ön yargısı.’’ Buradan hareketle şunu söyleyebiliriz ki yüz yüze görüşmede olduğu gibi ekran karşısındayken de saçımız, sakalımız, makyajımız, kıyafetimize dikkat etmeliyiz, artı olarak ise kamera açımıza, ortam ışığına, sesimizin seviyesine, ne zaman Kreşendo (sesin yükselmesi) ne zaman Dekreşendo (sesin alçalması) gerektiğine dikkat etmeliyiz, görüşmelerimizin zaman planını doğru şekilde yapmalı uzun uzadıya saatleri bulan detailing’ler yapmamalıyız.
‘’Siz Nasıl Yapıyordunuz?’’
Sizin şu ana kadar yapmış olduğunuz Remote Detailing görüşmelerinizde bunlardan hangilerini yaptığınızı düşünün!
Sunumunuza önceden hazırlık yapıp, sunumunuzun neresinde hangi soruları soracağınızı planlayarak neresinde sesinizi bir perde yukarı taşıyıp, enerjinizi karşı tarafa geçirmek için stratejik hamle yapıyor muydunuz? Yoksa stabil ve monoton bir ses tonu ile mi detailing yapıyordunuz?
Tüm bunları bu eğitim öncesinde ‘’Siz Nasıl Yapıyordunuz?’’ kısmı ile katılımcılarınızla şimdi tartışın.
Ümit ÜNKER
TEDi Eğitim Danışmanlık
Eğitmen Ve Yazar