Sena Şener’le konuştuk bu hafta. Sesinin pek çok isme benzetilmesini sordum. “Bu kadar farklı ve alakasız vokale aynı anda benzeyen birinin var olması, mümkün değil. Durum buysa belki de, benzeyen kişinin, gerçekten kendine has bir yorumu vardır. Bilmem anlatabildim mi?” dedi
Sena Şener... Dinlediğinizde mutlaka çekiyor sizi. Uçlarda bir ses. Bu haftayı kendisine ayırdık. Tam da yeni teklisi "Çok Geç Kaldın"ın çıktığı zaman diliminde. Havanın öyle kolay aydınlanmadığı tadında bir parça...
İlk soruyu tam da yukarıdaki yorumdan hareketle sordum. "Sesim filtresiz ve olduğu gibi. Yani bir yorum oturtmaya çalışmadım hiçbir zaman. Sesim en çok sahnede şekillendi. O yüzden birileri sesimi seviyorsa da sesimden hoşlanmıyorsa da bu duyguları, doğal bir bütüne karşı duyuyorlar. Kendini bir aralığa, bir tarza sığdırmaya çalışan, vokal değilim" diye başlıyor söze.
Sesini Norah Jones'a benzeten olmuş, “Björk” diyen olmuş, “CocoRosie” diyen de. Merak ediyorum Şener ne diyor bu ses benzeme işine. "Onur verici isimler kabul ediyorum"
VİACOM CBS. Çok uluslu bir medya kuruluşu... Bir ‘özeleştiri araştırması’ yaptırmış. ‘Reflecting Me: Global Representation On Screen’ Özet; ekran beni yansıtıyor mu? 15 ülkede 15 bin kişide yapılmış bir çalışma...
‘Beni kötü gösteriyorlar’
10 kişiden altısının söylediği bu. Bunun alt başlıkları nedir? ‘Ekonomik statü’; aralarında Meksika, Brezilya, Şili Almanya olduğu sekiz ülke vatandaşı bu konudan rahatsız. Irk ve etnik kimlik başlığı bir diğer önemli konu. Burada rahatsız olan ülkeler Nijerya, Singapur, ABD, , Güney Afrika ve Hollanda...
‘Benim gibi değiller’
Ekranda dizilerde ve programlarda ve de filmlerde izledikleriyle ilgili şöyle bir döküm var; ‘Hayat standardı benim gibi’ (Yüzde 33), ‘Benim ile aynı ekonomik seviyede’ (Yüzde 29), ‘Benim gibi konuşuyor’ (Yüzde 22), ‘Benim gibi bir ailesi var’ (Yüzde 21), ‘Benim gibi bir evde yaşıyor’ (Yüzde21)
‘Tipi bana benzemiyor’
Araştırmaya katılanların yüzde 70’i ekranda
Yeni yıla girince diziler, bir süreliğine yayından kalkıyor. Mali durumlar. Bu arada filmler kısa da olsa, bir ‘prime-time’ keyfi yaşıyor. Ağırlık yerli komedi oluyor. Araya gişe yapmış macera-aksiyonlar giriyor. Cumartesi ve pazar günlerinin reyting sıralamasına bakınca ‘Kimin filmi iş yaptı?’ sorusunun da kısa cevabı çıkıyor.
TRT ve Kanal D
Yeni yılın ilk iki gününde ilk 10 içine iki film sokan Kanal D ve TRT 1’in, seçimlerinde izleyiciyi tatmin ettiği görülüyor. ‘Gönül Dağı Kurban’ 1 Ocak günü TOTAL izleyicide birinci olmuş. AB’de ikinci. Geçtiğimiz Kurban Bayramı’na özel olan televizyon filmi aslında. Böyle bir özelliği de var.
Her daim Kemal Sunal
Show TV, Kemal Sunal filmleri uzmanı. Çok eskilere dayanır. Özel televizyon ilk yıllarından itibaren bu kanal, Sunal filmlerinden çok ekmek yemiştir. Hâlâ devam ediyor. ‘Sakar Şakir’ yayınlandı 2 Ocak’ta gün beşincisi oldu. O günün yayınlanan en çok izlenen filmler
listesinde ikinci.
Millet merak etmiş
FOX iki gün
Yılbaşında en çok izlenen program listesi yayınlandı. Biz de bir tahminde bulunmuştuk. ‘Şarkılar Bizi Söyler’ sürpriz yapar demiştik. Yıl içinde ilk 10’da oldu. Ama şöyle bir fırlayamadı program. Yılbaşı akşamı sezonun en iyi derecesini yaptı. AB izleyicisinde ikinci oldu mesela. Total’de dördüncü. Yeni yıl bir ivme kazandırabilir programa. Yeniden keşfetme durumu.
Ata Demirer o kesimde yok
Bir diğer merakla beklenen de ‘Ata Demirer Gazinosu’ydu. Sosyal medyada çok konuşuldu. Ama reytingler öyle söylemedi. Total izleyicide ilk 10 içinde yoktu. Merakım acaba dijital platformlarda yer alan Cem Yılmaz ve Yılmaz Erdoğan açık kanalda olsaydı durum ne olurdu?
Mahsun bir durum
16 yıl sonra şarkı söylemek ve hem de Mahsun Kırmızıgül olarak, karşılığı böyle mi olmalıydı? Çok para harcanmış bir prodüksiyon. “Şatafatlı olsun” demişler biraz da öykünmeci bir kurgu yapmışlar (hem türkü, hem saz, hem piyano kuyruklu, senfoni orkestrası, hatta DJ). Yanlış zamanda yayınlandı diyebilir miyiz?
‘BÖRÜ 2039’ HALİ
Yeni yıla kalabalık girdik. Genç ev ahalisi yurt dışından salgın nedeniyle gelmedi. Görüntülü teknolojik bir yeni yıla giriş yaptık. Notlar aldım, ortak görüşler olarak.
Nostalji iyidir
Yılbaşı gecesi “Neydi o eski şarkılar” ruh hali olur. TRT Müzik Arşiv vardı akşamüstü. Devam etse, başka kanala geçmezdik. Uzay Heparı’yı, Cem karaca’yı gördük. ‘Uçan Kuş’ta Ajda Pekkan, Sinan Akçıl ve Nur Yerlitaş’ın birlikte seslendirdikleri şarkı vardı. Kanal b’de ‘Anka’ programında Nil Burak, Scorpions filan iyiydi yani. Flash TV, ‘özlenen eğlencesinden’ bir demet sundu.
Çok konuşulanlar
Sosyal medyamızın ilgisine mazhar olan üç isim. Selda Bağcan, ‘Yaz Gazeteci’ dedi, pek manidardı. Mahsun Kırmızıgül 16 yıl aradan sonra ekranda şarkılar söyledi. “Masraftan kaçmamışlar, bir kuş sütü eksik” sahnesiydi. Ata Demirer’in gazinosu olabildiğince az sansürlü geldi. Tebrik etmek lazım yayınlayanları.
‘O Ses Türkiye’; lunapark gibi
Ev ahalisi,
Doğan Duru hem solo albümünün müjdesini verdi hem de Redd’in yeni çalışmasının...
Redd grubunun bas gitarcısı Doğan Duru kendi çalışmalarına devam ediyor. Duru, Instagram hesabından yeni albümünün haberini verdi. Öte yandan Redd ise konserlerine devam ediyor. Duru’yla hem albümünü hem de grubun yeni projelerini konuştuk. Önce albüm… Duru albümü “İlk solo albümüm ‘Epoch’da olduğu gibi, kendi solo kayıtlarımda söz, müzik, düzenleme ve miksler bana ait. İki şarkının davulları Berke Özgümüş tarafından çalındı. Albümün görsel dünyasını Mahir Uysal ile birlikte yürüttük, ayrıca Uysal, 'Off’un videosunun yönetmenliğini yaptı. İlk single olan 'Taraf’ın videosu ise çok sevgili Pınar Öğün’ün imzası taşıyor. Uzaklardan bana destek verdi” diye anlatıyor. Albümün ismi belli ama Duru sürprizi kaçırmak istemiyor: “Albüm mart ayının ilk günlerinde çıkmış
“En çok hangi program izlendi?” yılbaşının klasik sorusudur. Bu satırları yazdığımda daha, programlar yayınlanmamıştı bile... Ve fakat falcılık yapalım dedik. Geçtiğimiz yıl ‘O Ses Türkiye’ birinci olmuş, onu ‘İbo Show’ takip etmiş.
Arkasından ‘Güldür Güldür Show’ ve ‘Çok Güzel Hareketler Bunlar 2 Yılbaşı Özel’ gelmiş. Bu sene de ‘O Ses Türkiye’ ilk sırayı alır. ‘İbo Show’ ilk üçe girer. ‘Güldür Güldür Show’ eski havasında değil. ‘Şarkılar Bizi Söyler’ de sürpriz yapabilir. ‘Sansür ve bipsiz’ olabilse (bir öngörü ki doğru çıkacaktır) ‘Ata Demirer Gazinosu’ asıl sürpriz olurdu. Bu senenin yanlış seçimi Ahmet Özhan konseri saat itibarı ile...
TRT 2 ‘Berlin Filarmoni’ yılbaşı konseri koymuş, ne güzel. Sonra? ‘İhmal Edilebilir Nasihatler’ görülüyor akışta. Koy bir konser, millet izlesin.
Golü kaçırdı!
Ziraat Türkiye Kupası Galatasaray-Denizli
‘Erken final’ yapan dizi sayısı fazla oldu bu yıl. ‘Tutmadı yayından kaldırıldı’nın daha kibarcısı oluyor. “Uyarlamalar kesin tutar” sanırım, bu yıl pek yerini bulmadı. ‘Yalancılar ve Mumları’ BBC yapımı ‘Mistress’ uyarlamasında Birce Akalay, Elçin Sangu, Şafak Pekdemir, Burçu Gölgedar uyuşamadı. Beşinci bölümde final yaptı. ‘Misafir’ çok izlenen Japon dizisi ‘Oassis’ uyarlaması. Hazal Kaya ve Buğra Gürsoy ile vitrinde iddialı yapımda, sıradan oldu. O da beşinci bölümde final yaptı.
Anlaşılamayanlar
Ev ahalisinin “Millet anlamadı” diye final yapmasına pek bir kızdıkları iki dizi oldu; ‘Kağıt Ev’ ve ‘Yalancı’... İngiliz ‘Liar’ uyarlaması olan yapım için “Tam kıvamında bitti yoksa bayardı” diyenler de var. Onuncu bölümde final yaptı. Salih Bademci bu yılın en iyi performanslarından birini sergiledi. Burçin Terzioğlu da ayak uydurdu. ‘Kağıt Ev’ konusu ile sezonun en özgün yapımlarından biriydi. Bizim açık kanal izleyici profiline uymadı.