Okulla ilişkisi kesilmiş ve tanışmamış geride 600 binin üzerinde kız çocuğumuz kaldı. Bir önceki durağımız Urfa'ydı, perşembe günü de Gaziantep'te olacağız.Bugüne kadar 6 bin civarında kız çocuğuna ulaşan kampanya, 21 kız yurdunun yapılmasını da sağladı. Yerel yönetimlerin ilgisi ve desteği de açıkça gösteriyor ki, eğitim Tükiye'nin çağdaşlaşma yolculuğunda genç nüfusuyla buluşma noktası.Metro Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, ÇYDD Başkanı Prof. Türkân Saylan ve kampanyamızın Koordinatörü Nilgün Yorgancıoğlu ile birlikte, İzmir yolculuğumuzda ara durağımız Foça'ydı. İzmir'de Milliyet'in "Baba Beni Okula Gönder" kampanyasına destek veren Metro Group ve Çağdas Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) ile birlikte 100 kızımıza burs vermenin mutluluğunu yaşadık. Tekeoğlu, Metro'nun "Baba Beni Okula Gönder" kampanyasında burs verdiği kız çocuk sayısının bine ulaşmasından duyduğu mutluluğu anlatıyor.Kurumsal sorumluluk bilinciyle birlikte alınan bu yolda şirketin vizyonu da örtüşüyor.Bugüne kadar Türkiye'de 500 milyon euro düzeyinde yatırım yapan Metro, 2007 yılında hedefini büyütüyor. 300 milyon dolar yeni yatırıma soyunan Metro, 3 bin yeni istihdama doğru gidiyor.Türkiye'de 10 adet Metro Cash-Carry, 8 adet Real markete sahip olan Metro, 2007 yılında Metro'lara 3, Real zincirine de 2 yeni halka ekliyor. Bunlara ilaveten bir tane elektronik mağazası Media-Market Saturn ve İstanbul Ümraniye'de "Meydan MI" alışveriş merkezini açıyor.Tekeoğlu, "Alışveriş merkezimiz gençliğe hitap edecek. Nike, Türkiye'deki en büyük spor mağazasını burada açıyor" diyor. Servis elemanlarının patenlerle hizmet vereceği bir alışveriş merkezi yapacaklarını belirten Tekeoğlu, "En büyük sorun yer bulmak" diyerek Türkiye'deki gayrimenkul hareketliliğini de vurguluyor. Gençlere alışveriş merkezi İlk kez 1990 yılında Güneşli'de açılan Metro mağazasıyla Türk sektörüne giren grubun merkezi Almanya'nın Düsseldorf kentinde. Bu süre içinde Alman-Türk yatırımlarında sözcü durumuna gele Metro'nun Köln'deki yönetim kurulu üyesi ve Kamu İletişim Müdürü Dr. Leoprecting, geçen yılın sonunda Almanya'da yapılan Türk-Alman İşadamları Derneği Başkanlığı seçimlerinde Kemal Şahin'in yerine seçildi. O nedenle 19 Mart'ta derneğin Köln'deki yeni binasının açılışına TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da gidiyor.Metro'nun Türkiye'deki varlığı yalnızca iç tüketimde büyümüyor. Yılda 1 milyar euro'ya yakın ciro gerçekleştiren grubun Türk ürünleri ihracatı 600 milyon euro'yu aşıyor. Bunların çoğunluğunu da elektronik ürünler oluşturuyor. Almanya'daki Galeria Kaufhof mağazalarına yılda 2 milyon euro'luk gıda ürünleri ihracatı da gerçekleştiriyor. Gıda ihracatında hedef büyüten grup, Antalya ve Bursa çiftçisine "kontrollü üretim" yaptırıyor. Tüketiciye dokunmak, insana hizmetle başlıyor. İşte belki de bu nedenle perakende sektörünün sosyal projelere ilgisi artıyor. syilmaz@milliyet.com.tr Almanya'da başkan değişti