Geçtiğimiz günlerde pazarlama ve reklam teknolojilerine yönelik 7 girişim canlı yayında yatırımcıların karşısına çıktı. Girişimlerin en dikkat çekici yanı çoğunun birkaç ülkede kullanılmaya başlamış olnasıydı. İki girişimci ise yurt dışından katıldı. Bunlar girişimcilerimizin globalleşme kafa yapısına hızlıca adapte olma yoluna girdiğimize dair güzel ipuçları.
Sunum yapan girişimler şu şekilde:
Arvia
Arvia firmaların yüz yüze yaptığı tüm görüşmeleri web sitelerine taşıyarak, hızlı ve verimli bir şekilde satış & pazarlama yapabilmelerini ve hizmet verebilmelerini sağlayan bir görüntülü görüşme altyapısı. 10’dan fazla ülkede aktif olarak kullanılan Arvia, telesağlık, e-ticaret, sigorta, bankacılık, eğitim ve gayrimenkul sektörlerinde yoğun bir talep görüyormuş.
Bilbordia
Biboardia açık havada reklam vermeyi kolaylaştıran bir platform. Bu sayede küçük bir firma bile kolayca açık havada bir reklam alanına reklam verebiliyor.
Earnado
Earnado, Google, Facebook ve rakiplerden aldığı veriler ile dijital pazarlama kararları vererek online çalışanlar ile kobilere SEO, sosyal medya ve reklam yönetimi hizmeti veriyor. Pazarlama aksiyonlarının bir bölümünün sistem tarafından otomatik olarak yapıldığı diğer pazarlama hareketlerinin de "Earnie" adını verdiği online çalışanlar yardımı ile tamamlayan startup, bugün 300'den fazla online çalışan ile 10 farklı ülkede hizmet veriyormuş.
Fenomio
Fenomio, markalar ve fenomenleri performans bazlı çalışmaları için buluşturan bir platform. Fenomio'da markalar sosyal medya fenomenlere tıklama başına, mobil app yükleme başına veya farklı aksiyonlar başına ödeme yapacakları kampanyalar çıkabiliyorlar. Girişim önümüzdeki ay ise yurtdışına açılıyormuş.
LIVAD
LIVAD, markalarla yayıncıları bir araya getiren son teknoloji canlı yayın reklam ürünleri geliştiriyor. Teknolojisi, markaların müdahaleci olmayan, zarif ve etkileşimli reklamlar sunmasına olanak tanırken, her seviyeden yayıncının içeriklerinden istikrarlı bir şekilde para kazanmasını sağlıyor.
Mediaa Ads
Mediaa Ads AG, Randy Adams (PDF mucidi, eski Yahoo yönetim kurulu başkanı), Thierry Kneissler (Eski İsviçre TWINT Genel Müdürü) gibi popüler danışman ve yatırımcıları olan bir yazılım girişimi. Mediaa Ads AG, geliştirmiş olduğu “machine learning" yazılımı sayesinde, mobil açık hava reklamcılığında dataların verdiği güç ile, markalara, ajanslara ve tüm işletmelere çok basit bir görsel veya video yükleyecekleri premium taksi içlerine , bir tablet ekran yerleştirerek yepyeni, akıllı, etkileşimli, eğlenceli yeni bir reklam mecrası sunuyor.
Medialyzer
Nielsen’in bir araştırmasına göre TV izleyenlerin %9’u her zaman, %36’sı da sıklıkla aynı anda akıllı telefonlarını kullanıyor. 2. ekranlar sayesinde artık reklamlarda gördüğümüz ürün ve hizmetlerden ilgilimizi çekenler hakkında anında araştırma yapabiliyor, uygulama indiriyor hatta satın alma dahi yapabiliyoruz. Medialyzer 2. ekranlardan elde ettiği dijital veriler sayesinde markaların çok daha verimli medya yatırımları yapmasını, offline medya kanallarının dijital etkisinin takibinin yapılmasını ve ülkemizde 1989’dan bu yana kullanılan reyting ölçümlemesine büyük veri odaklı bir alternatif sağlıyor. Ayrıca görüntü tanıma teknolojisiyle her bir TV reklamının yayınını tespit edip, Google veya Facebook’a gerçek zamanlı sinyal gönderebiliyorlar, böylece de markaların rakiplerine dijital platformlarda anında cevap verme olanağı sağlıyorlar. Makine öğrenmesi ve görüntü tanıma teknolojilerini kullanan girişim TV reklamcılığında yaşanacak büyük değişimin habercisi.