Gotham’ı tehdit eden bir düşman, Bruce Wayne’i, dolayısıyla Batman’i çekildiği inzivadan çıkarıyor..
“Kara Şövalye Yükseliyor / Dark Knight Rises”
Yön.: Christopher Nolan
Oyn.: Christian Bale (Bruce Wayne), Gary Oldman (Gordon), Tom Hardy (Bane), Joseph Gordon-Levitt (Blake), Anne Hathaway (Selina), Marion Cotillard (Miranda), Morgan Freeman (Fox), Michael Caine (Alfred) Sen.: Jonathan Nolan, Christopher Nolan Gör.: Wally Pfister
Müz.: Hans Zimmer
"Kara Şövalye Yükseliyor”, Christopher Nolan’ın devralmasından sonra geniş bir izleyici kitlesine kavuşan serinin muhtemelen bu yönetmenle son filmi...
Film alışılmadık şekilde barış içinde bir Gotham ve emekliye ayrılmış bir Bruce Wayne ile başlıyor. “Savaş zamanının kahramanı” polis komiseri Gordon temkinli olmak gerektiğini söylese de kimseyi inandıramıyor. Derken, maskeli Bane liderliğinde yer altından bir ‘ordu’ yükseliyor. Acıyla beslenen, ‘cehennem’den çıkmış bu kötü, şehri büyük bir karışıklığa sürüklerken en kırılgan haline şahit olduğumuz; canından bezmiş Bruce Wayne, kostümünü kuşanıp yine karanlıklardan çıkmak zorunda kalıyor.
Karşımızdaki her yönüyle büyük bir film ve bazı yönleriyle bu iddiasının altını dolduruyor ve takdiri hak ediyor. Senaryoyu kardeşi Jonathan’la yazan Christopher Nolan, uzmanı olduğu karışık anlatımıyla filmin büyük komplosunu ustalıkla idare ediyor, merakı ve gerilimi sonuna kadar ayakta tutuyor. Neredeyse üç saatlik uzunluğuyla adeta epik bir çizgi roman uyarlaması olan film, başarılı kurgusuyla çok hızlı akıyor ve ritim sorunu yaşamıyor. Batman’i sayıca çok fazla yan karakter sarıyor; hepsinin tutarlı bir şekilde işlenmiş trajedileri var. Bu hikayelerin en ilginci ise müthiş aktör Michael Caine’nin hüneriyle akıllara kazınan, uşaktan çok bir babaya yakın olan Alfred’inki.
Nolan sonunda kapitalist düzenin yanında yer alıyor
Ancak filmin büyüklüğün ve iddiasının altının dolmadığı yerler de yok değil. Nolan filmi içinden çıkamadığı metinlere de itiyor. “Kara Şövalye Yükseliyor”u Wall Street İşgali’nden, derin devlet ve kapitalizme; günümüz düzenine dair bir alegori olarak kullanan Nolan, birkaç küçük pürüz bulduğu kapitalist düzenin yanında yer alıyor eninde sonunda. Nolan’ın Batman’leri gerçekçi yapıları yüzünden sevilmişti ama burada filmin ahkam kesme dozu biraz fazlaya kaçmış görünüyor. Nolan’ın iddiası dünya düzeniyle ilgili de değil sadece. Umut, ölüm korkusu, aşk, mahremiyet, ahlak gibi varoluşsal meselelere dair de söyleyecek çok sözü
var filmin. Bunların altının her zaman doldurulabildiğini söylemekse güç.
“Kayıp”
Eski usul gerilim
Brezilyalı yönetmen Heitor Dhalia’nın imzasını taşıyan Amerikan filmi “Kayıp / Gone”ın başrolünde Amanda Seyfried bulunuyor. Seyfried’in canlandırdığı Jill’in kız kardeşi bir gece ortadan kaybolur. Jill, kız kardeşini kaçıranın kim olduğunu bildiğini düşünmektedir. Ancak polis ona inanmamaktadır. Hal böyle olunca, kız kardeşini bulmak için adamın peşine düşmek de Jill’e kalır. Gerilim türündeki film, Jill hayal mi ediyor, doğru mu söylüyor ikilemi üzerinde fikir yürütmenize izin veren, orijinal bir yanı olmasa da düzgün çekilmiş bir yapım.
“Polis”
Çocukları koruyan polisler
Geçen yılki Cannes Film Festivali’nden jüri ödülü ile dönen “Polis / Polisse”, Fransız oyuncu Maiwenn’in hem yönetmenliğini hem de başrollerinden birini üstlendiği bir dram. Film Fransa’da çocukları koruma biriminde çalışan bir grup polise odaklanıyor. Onların baktıkları davalardan, kişisel sorunlarına pek çok alana yayılan filmin sorunu da bu odaksızlığı. Maiwenn’in kendisini de dahil ettiği bir aşk öyküsü, ağır bir sosyal konuyla uğraşan filmi zayıflatıyor. Bir noktada polisler arasındaki ilişkiler arasında çocuklar kaybolup gidiyor. Belgesele yakın, bol diyalog ve karakterli anlatımla sosyal bir konuya odaklanması açısından referans noktası olarak Altın Palmiyeli “Sınıf / Entre les Murs”ü almışsa benzeyen film, aşk, meşk işlerine saptıkça söylemek istediklerinden uzaklaşıyor.
“Max Maceraları 2: Krallığa Yolculuk”
Max’in rekabeti
Animasyon “Max Maceraları 2: Krallığa Yolculuk”, aslan Max ve baş düşmanı Gölgelerin Efendisi arasındaki mücadeleye odaklanan ve çocuklara hitap eden bir film. Yapımın Türkçe seslendirme kadrosunda Sezen Aksu, Yekta Kopan ve Engin Altan Düzyatan’ın da aralarında olduğu isimler yer alıyorlar.