Muhittin Akbel

Muhittin Akbel

muhittin.akbel@dogangazetecilik.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Bayramda yollar yine kan gölüne döndü.
Onca uyarı boşunaydı.
İşte Ege Bölgesi’nin dört günlük bilançosu:
210 kaza, 22 ölü, 335 yaralı.
İzmir’e 180 kilometre uzağa, Nazilli’ye, memleketime gittim bayramın ikinci günü akşam saatlerinde... Ertesi akşam da döndüm.
Otoyolda 110-120 kilometre hızla giderken yanımdan fırtına gibi geçen, bir anda gözden kaybolan arabalardan başım döndü.
Şehir merkezlerinden geçişler tam bir kabustu.
Yolları işgal eden motosikletler, beni daha çok korkuttu.
24 saatlik Nazilli seyahatimde 1000’den fazla motosikletli gördüm yollarda...
Fakat kasklı -Ben onlara kask kafalı diyorum- motosikletli hiç görmedim.
Kask kafalı olmayanlara ne demek lazım, bilemiyorum.
Onun adını da siz koyun.
İnsan, bile bile ölüme gider mi?
Kasksız bir motosikletlinin, otoyolda 120 kilometre hıza ulaştığını gördüm.
Yaşları 13 ila 20 arasında gençlerin yarışları, artistik hareketleri, tüylerimi ürpertti. Gözümün önünde iki motosiklet devrildi, yüreğim ağzıma geldi. İki sürücü de yerden kalkıp yollarına devam ettiler.
* * *
Turgutlu, Salihli, Akhisar, Nazilli... Bu şehirlerin yolları motosiklet işgali altında.
Nitekim en çok motosiklet kazası haberleri de buralardan geliyor.
Motosiklet, motosikletle çarpışıyor, hem de kafa kafaya...
Motosiklet, motosikleti sollarken kaza yapıyor.
Şaka gibi...
İki motosikletin yan yana gitmesi yasak ama kim dinler...
Bu endişe verici duruma el koyma zamanı geldi sanırım.
Eğer birileri motosiklet terörüne “dur” demezse, gazetelerin üçüncü sayfaları her gün motosiklet kazası haberleriyle dolmaya devam eder.
Anneler gözyaşı döker.
Peki ne yapmak lazım?
Öncelikle kask, motosikletin bir aksesuvarı değil, aracın mutlaka kullanılması gereken bir parçası olarak kabul edilmeli.
Bu nedenle kullanıcıya motosikletle birlikte, iki kask verilmeli. Biri sürücüye, diğeri yolcuya...
Otomobillerde emniyet kemeri, yasal bir zorunluluk getirilerek nasıl aksesuvar olmaktan çıkarıldıysa, kask da o hale getirilmeli.
İkincisi, ehliyetsiz çocuk motosiklet sürücülerine değil, onlara bu motosiklete binme izni veren anneler babalar cezalandırılmalı.
Bakın o zaman anneler babalar çocuklarına motosiklet veriyorlar mı...
Üçüncüsü, denetimler artırılmalı.
Geçtiğimiz günlerde Manisa’da 600’den fazla motosiklet denetlendi, 400’e yakınına işlem yapıldı. Bir kısmı trafikten men edildi. Manisa’nın duyarlığı, diğer şehirlere de yansımalı.
* * *
Sevgili gençler, motosiklet meraklıları...
Heyecanınızı elbette anlıyoruz.
Fakat ölüme meydan okumanızı anlayamıyoruz.
Kafanıza kask taksanız, motosikletinizi trafik kurallarına uygun kullansanız, daha uzun yaşasanız, sevdiklerinizi acılara boğmasanız, diyorum.
Kurallara uymadığı için hayatlarını kaybeden motosikletlileri düşünün.
Çoğunun kask kullanmadığı için öldüğünü göreceksiniz.
O zaman da “Kask kafalı” olmanın kötü bir şey olmadığını daha iyi anlayacaksınız.