Aslında Türkiye’deki genel motosiklet algısını işaret eden “başlıktaki soru”, Eurasia Moto Bike Expo’da en çok duyulan sözcüklerdi. BMW’nin R 1200 GS, Honda’nın CRF 250L’yle hava attığı fuar her zamankinden kalabalıktı
Motosiklet sezonunun başlangıcını işaret eden Eurasia Moto Bike Expo, İstanbul Fuar
Merkezi’nde tam gaz sürüyor. Kapılarını bu akşam kapatacak fuara 100 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor.
Moto Bike Expo da turumuza fuar alanının en coşkulu köşelerinden BMW’den başladık. Aynı zamanda Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı olan BMW Motosiklet Marka Müdürü Başarı Erbaş, yeni amiral gemisi R 1200 GS’ten iki günde 33 adet satmanın mutluluğunu yaşıyordu.
Bu sayının fuar kapandığında ikiye katlanmış olması bekleniyor. BMW mühendislerinin baştan yarattığı R 1200 GS’in dokuz farklı versiyonunun fiyatları 23.300-26.000 euro arasında değişiyor. R 1200 GS, binicisine üst üste birkaç dünya turu attırabilecek kudrette, şehir içindeyse cüssesinden beklenmeyecek kıvraklıkta.
BMW’de dikkat çeken bir diğer ürün ise yarışa hazır üretilen HP4’tü. Bu seneye özel yapım 33 bin euro’luk HP4’ten çoğu fuar öncesinde 10 adet satmış BMW.
Sektörde geçen yıl yüzde 10’luk bir daralma olmasına dikkat çeken Erbaş ve diğer markaların yöneticilerinden edindiğim izlenim, büyük bir sıçrama beklemeyen sektörün bu yıl mevzilerini korumaya çalışacağı şeklinde oldu.
ÖTV dilimlensin!250cc motosikletlerin üzerindeki modellere uygulanan yüzde 37 ÖTV’den yakınan Erbaş şöyle bir öneride bulundu: ÖTV oranları dilim dilim olsun. 250cc’ye kadar olan motosikletlerden yüzde 8, 250-800cc arası yüzde 18, 800-1200cc arası yüzde 22, 1200cc üzeri belirlenecek daha yüksek bir oran. Kulağa ve akla mantıklı gelen bu öneri umarım hayata geçirilir de yüksek ÖTV yüzünden 250cc üzerine terfi edemeyen motosiklet sevdalıları hem kendilerini hem de sektörü şenlendirir.
Fuardaki ikinci durağım iki yeni modelle dikkat çeken Honda oldu. İstanbul’un efsanevi Honda bayii Engin Pazarbaşı nezaretinde, yepyeni CRF 250L’i inceledim. 10 bin TL gibi gayet erişilebilir bir etiketi olan CRF 250L’nin en büyük artısı on road/on road olabilmesi. Yani hafta içi evden işe, haftasonu bekle bizi dağlar, bayırlar. CRF 250L’in düşük yakıt tüketimi de cazip.
En pahalı model üç tekerlekli...
Fuarın en pahalı modeliyse üç tekerlekliydi. Dağıtımcı Depar Motor’dan Vidal İtkin’e göre motosikletle, üstü açık bir otomobil arasında duran üç tekerlekli Can-Am SPYDER Roadster ST, motosikletin açık yapısı, oturuş pozisyonuyla bir otomobilin dengesi ve fren performansına sahip. 200 km. hız yapabilen SPYDER ST, tam 44.250 euro.
Honda Anadolu’yu fethedecek
Honda’nın bu yıla özel diğer motoruysa CB 125ACE. Yalnızca 3.190 TL’ye satılacak bu motosiklet, Honda tarafından başta Nijerya olmak üzere, zorlu yol koşullarına sahip Afrika pazarı düşünülerek geliştirilmiş. Honda, CB 125ACE’den özellikle Anadolu’da 15 bin adet satmayı hedefliyor. Honda’nın bu yılki toplam motosiklet satış
hedefiyse 40 bin!