Eski Mısır’ın ‘son yıllarında’, Kleopatra-Jül Sezar zamanında geçen ‘Assassin’s Creed Origins’, suikast kardeşliğinin kökenine inerken, tarihi gerçeklerle örtüşen engin bir macera vaat ediyor. Oyunun devasa haritası, açık dünyanın tüm nimetlerini özgürce sunuyor...
Eski Mısır’da paramiliter polis gücü olarak görev yapan “medjay” isimli bir sınıf vardı.
Toplumda “kimsesizlerin kimsesi” olan medjay’lar, antik Mısır’ın en ücra köşelerinde firavunun da çıkarlarını korurdu.
Milattan önce 11., 12. yüzyıldan sonra hiyerogliflerde artık “adı” geçmeyen medjay’lerin başka bir isme ya da yapıya evrildiği düşünülüyor.
Eski Mısır tarihine aşina olanlar dışında fantazi meraklılarının hayatına “Mumya” filmleriyle giren medjay bu kez Ubisoft’un “Assassin’s Creed” serisininin yeni oyunu “Origins”de emrimize amade.
MÖ 1. yüzyılda, aşağı yukarı Sezar ve Kleopatra döneminde geçen “Assassin’s Creed Origins”de Bayek isimli bir medjay’a, “medjay’ların sonuncusu”na hayat veriyoruz.
“Assassin’s Creed”, Haçlı Seferlerinden, Karayip korsanlarına, 16’ncı yüzyıl İstanbul’undan, Amerikan Bağımsızlık Savaşı’na tarih boyunca bir suikast
loncasının iç hesaplaşmalarını, başka loncalarla mücadelelerini konu alıyor.
İstanbul’a da geldi
Serinin genelinde bu zaman yolculuğunu, nesiller boyu suikastçı olan bir familyanın genetik kodlarını taşıyan 21. yüzyıl insanı Desmond Miles sayesinde gerçekleştiriyoruz.
Miles, makine aracılığıyla tarih boyunca maceradan maceraya koşturmuş bu suikastçıların hatıralarına ortak oluyor.
2011’de çıkan ve büyük bölümü Muhteşem Süleyman döneminde İstanbul’da geçen 4. oyunu “Revelations”la seriye dahil oldum. 15’inci yüzyılın Galata sokaklarında aylaklık bile, burnumuzda çeşit çeşit baharat kokularını tüttüren başlı başına bir mucizeydi.
2013’te “Black Flag”le Karayip Korsanı olduk; yelkenlerimizi Küba, Jamaika, Florida arasında fora ettik.
2017’ye kadar 8 “Assassin’s Creed” oyunu daha çıktı.
Rehberli tur gelecek
Tam 2007’de başlayan “Assassin’s Creed” efsanesi artık kabak tadı vermeye başladı” sesleri yükselmeye başlamıştı ki “Origins” bombası patladı. “Origins” Yunan asıllı Mısırlılar olan Ptolemaios Hanedanı’nın son döneminde vuku buluyor. Firavun 13. Ptolemy ile kardeşi Kleopatra iktidar için çatışırken, Jül Sezar komutasındaki Roma ordusu da Mısır’ı işgal etmek için hazır kıta bekliyor.
İşte böyle bir ortamda parmaklarımızın ucunda hayat bulan kahramanımız Bayek, halkın yardımına koşarken, diğer yandan karmakarışık ülkede tarihin ilk suikastçısına (assassin) doğru evriliyor.
Müthiş bir konu, mükemmel bir ortam, uçsuz bucaksız bir harita ve açık dünya tipi oyunların tüm özellikleriyle “Assassin’s Creed Origins” onlarca saatinizi çalmaya aday.
Senaryodaki görevleri yerine getirdikçe Bayek yeni yetenekler kazanıyor.10 saatte “Origins” evreninin ancak yüzde 5’ini bitirebildim.
Origins’e güncellemelerle eski Mısır’ı anlatan rehberli turlar ekleneceği de dedikodular arasında.
Bayek ile maceradan maceraya
Devasa bir haritası olan Mısır dünyasında -sizin keyfiniz bilir- kafasına göre de takılabilen Bayek, at, deve sırtında veya Nil’de teknelerle yolculuk edebiliyor. Senu isimli kartalıyla Bayek, mesela bir tepenin ardındaki düşmanlarını tespit edip, şok baskınlar gerçekleştirebiliyor.
Su altında da hazine peşinde koşturan adamımızın bir düşmanı da timsahlar ve hipopotamlar.
Silah çeşitliliği geniş oyunun dövüş mekaniği, düşmanları belirli organlarından sadece yaralayacak şekilde güncellenmiş.
Zaman zaman karşımıza çıkan arena dövüşleriyse giderek artan zorluk dereceleriyle soğuk terler döktürüyor.
PS VR’da en iyi yarış oyunu Gran Turismo Sport
PlayStation VR, birkaç oyun dışında -ki bunlar benim için REZ, Dirt Rally, Drive Club’la sınırlı; Resident Evil’ı cesaret edemediğim için oynamadım- daha potansiyelini ortaya koyamadı. Prodüksiyon maliyetlerinin yüksekliği yapımcıları genelde basit sanal gerçeklik oyunları yapmaya itiyor. Ama yukarıda bahsettiğim birkaç oyun bile başlı başına bir VR set sahibi olma nedeni. Bu oyunlara geçen günlerde Gran Turismo Sport da eklendi.
Türk oyun pazarı 775 milyon dolar!
Oyun konsolları geleneğinde bu son nesle gelene kadar kuşak döngüsü aşağı yukarı 7-8 yılda 1’di.
1972’de Magnavox Odyssey’in başlattığı konsol soyağacında, bugün PS4 ve Xbox One’ın da dahil olduğu sekizinci kuşak
hüküm sürüyor(du).
Ancak Sony geçen yıl ilk kez tanık olunan bir hamle yaparak PS4’ün Pro versiyonunu piyasaya sürdü.
PS4 sahiplerinin büyük bölümü yeni bir konsola yönlendirildiği için hüzünlense de aslında bu, hükümdarlığını ilan eden 4K’nın doğurduğu bir gereklilikti. Microsoft da daha da gelişmiş özelliklerle donattığı Xbox One X’i 7 Kasım’da çıkarıyor.
Dünyada 125 milyar $
Microsoft Türkiye, konsolun tanıtımı için oyun, teknoloji yazarları, blogger’lar’dan oluşan yaklaşık 50 kişilik bir kalabalığı Antalya Belek’e götürdü.
Tanıtımın ardından Microsoft Türkiye Tüketici Kanalından Sorumlu Genel
Müdür Yardımcısı Halil Gökoğlu’yla sohbet imkânı buldum.
Xbox One X’i dünyanın en güçlü oyun konsolu diye tanımlayan Gökoğlu, yazılım geliştiriciler ve oyuncular için en çok tercih edilen konsol olmayı hedeflediklerini anlattı. Gökoğlu, 1 milyar oyuncunun yaklaşık 125 milyar dolar harcadığı oyun pazarında Microsoft’un yaklaşımının oyuncuların istedikleri oyunları, istedikleri insanlarla, istedikleri cihazlarda oynamalarını sağlamak olduğunu söyledi.
Yani Xbox’da başlanan bir oyuna PC’de devam edilebilecek. Bunun için oyunu bir kere satın almak yeterli.
Gökoğlu, Türkiye’de aktif oyuncu sayısının 31 milyon, oyun pazarı büyüklüğünün 775 milyon dolar olduğu gibi veriler de verdi.
775 milyon doların 322’si mobil, 433’ü PC ve konsollardan. Türkiye’de oyun pazarı emin adımlarla büyüyor. Birkaç yıl öncesine kadar orijinal oyun satın alanlar parmakla gösterilirken, orijinal şimdi gerçek oyunculuğun temel kriteri olarak görülüyor.
Ankara Silikon Vadisi olma yolunda
Ankara’nın Türk oyun dünyasının Silikon Vadisi olması amacıyla bir çalışma resmi organlar tarafından yürütülüyor. Bu ekosistemden çıkacak oyunlarla yılda 5 milyar dolarlık bir ihracat olabileceği hesaplanıyor. İşte bu yüzden Microsoft da İTU Magnet, ODTÜ Teknokent ATOM, Bahçeşehir Üniversitesi’nin oyun laboratuvarı BUG’daki birçok yazılım geliştiriciyle yakın temas ve işbirliği içinde.