Togg, bir yandan ilk modeli C-SUV’u bantlarından indirirken diğer yandan da model yelpazesindeki değişikliği açıkladı. Yani C-Hatchback yerine C-X Coupe geliyor
Önceki gün düzenlenen resmi törenle ilk modeli olan C-SUV’u seri üretim bandından indiren Togg, bir yandan bu aracın tüm onaylarını almaya odaklanırken diğer yandan da ardından gelecek yeni modeller üzerinde çalışıyor. Nitekim Gemlik’teki Togg Teknoloji Kampüsü’nün açılış töreninde yaptığı sunumda, şirketin geleceğe yönelik çalışmalarını anlatan Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, C-SUV’un ardından sırasıyla C-Sedan ve C-X Coupe modellerinin geleceğini söyledi, görsellerini paylaştı.
Karakaş, projenin başında tek bir ürünle değil akıllı cihaz ürün portföyü ile yola çıktıklarını belirterek, “Hedeflerimiz doğrultusunda 2030 yılına kadar 5 farklı model planladık. İlk akıllı cihazımız C-SUV ile 2023 yılının ilk çeyreğinde kullanıcılarımızla buluşacağız. 2025 yılının ilk yarısında C-Sedan, 2026 yılında ise C-X Coupe yollara çıkmaya hazır olacak. B-SUV ve MPV modellerimiz için de çalışmalarımızı heyecanla sürdürüyoruz” dedi. Karakaş, bununla birlikte daha önce açıklanan C-Hatchback modelinden vazgeçildiğini de kaydetti. Görüntüler, söz konusu yeni C-X Coupe’nin, coupe görünümlü bir SUV ya da crossover olabileceğini gösteriyor.
Ortak platform
2030’a kadar ortak platform kullanarak 5 farklı model ve toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlayan Togg, banttan indirmeye başladığı C-SUV’un seri üretimi ve satışa sunulması için homologasyon testlerinin tamamlanmasını bekliyor. 2023 yılının Mart ayında piyasaya sunulacak C-SUV’u yine C segmentindeki Sedan ve C-X Coupe modelleri izleyecek. Sedan için 2025, X Coupe içinse 2026 yılı işaret ediliyor. B-SUV ile C-MPV ise aileye önümüzdeki yıllarda katılacak ve aynı DNA’yı taşıyan 5 modellik ürün gamı tamamlanacak. Böylece tam kapasite olan yıllık 175 bine ulaşılması hedefleniyor.
Ferrari’den ‘24 saatlik’ bir hiper oto
İtalyan süper spor otomobil üreticisi, dayanıklılık yarışlarında, özellikle de 24 saatlik Le Mans’ta yarıştırmak üzere “Hypercar” klasmanındaki yeniliğini tanıttı. “499P” adını verdiği araç, Ferrari’nin üretici olarak yarışlara “50 yıl sonra geri dönüşünü” simgelemek amacıyla “50” ve marka için önemli yere sahip “51” kapı numaralarıyla start alacak. 3 litrelik çift turbo beslemeli V6 hibrit motorla donatılan araç, elbette şimdilik sadece pistler için tasarlanmış. 700 HP’ye yakın güç üreten otomobilin, ileride bir yol versiyonunun da yapılabileceği fısıldanıyor kulislerde. Sürücülerin ise, Ferrari “pilot havuzu” içinden seçilecekmiş. Heyecanla ilk yarış beklenecek demek ki...
Amorti süresi düştü
Elektrikli araçlara yönelik çabalar artarken, bu araçların benzinli veya dizel araçlara göre pahalı oluşu, tüketicilerde, özellikle de ticari araçlar için “Verdiğim parayı ne zaman amorti ederim?” sorusunu gündeme getiriyor. Ford Türkiye İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, ticari araçta elektrikliye olan ilginin daha yüksetk olmasını beklediklerini kaydederken, Kasım ayında piyasaya sürecekleri elektrikli Transit’i şirketlere test ettirdiklerini ve olumlu dönüşler aldıklarını kaydetti.
Öncelik ticarinin oldu
E-Transit’in fiyatının, içten yanmalı motorlara sahip Transit’in yaklaşık iki katı olduğunu kaydeden Yücetürk, “Buna rağmnen kullananlar çok memnun. Ciddi ilgi var. Zira avantajı büyük. Günde 150-200 km yol yapan bir dağıtım şirketi, turunu tamamladıktan sonra aracını akşam deposunda şarj ediyor. Daha önce elektrikli aracın amortismanı, geri ödemesi 4-5 yılı bulurdu. Kullanım maliyetlerini kıyasladığınızda ise bu süre 2-3 yıla indi. Artan yakıt fiyatlarını ve içten yanmalıların bakım maliyetini hesaplarsak, elektrikli daha avantajlı. Bu da ilgiyi artırıyor” ifadelerini kullandı.
Ford’un pandemi ve çip krizi döneminde Avrupa’daki üretimini ciddi şekilde daralttığını, ülkeler arasında bir tercih yapmak zorunda kaldığını hatırlatan Yücetürk, binek otomobilde bu daralmadan etkilenmelerine karşın, ticari araç üretiminde kesinti yaşamadıklarını hatırlattı. Yücetürk, şöyle devam etti:
“Ford çipte önceliğini ticari araçlara verince, Ford Otosan’ın, bundan olumlu etkilendi. Yani stratejik olarak tercihini ticariden yana kullandı. Şayet çipi ticari yerine otomobile vermeyi tercih etseydi, bu kez Ford Otosan’ın üretimi olumsuz etkilenecekti... Bu sayede son iki yılda orta ve hafif ticaride ciddi pazar payı kazandık.”
Fiesta tarih oluyor
Ford’un bir dönem Avrupa’daki en çok satan modeli olan Fiesta, elektrikliye geçiş seferberliğinde tarihe gömülüyor. Fiesta’nın Almanya’nın Köln kentinde bulunan fabrikası, gelecek yıl Haziran ayında bu modelin üretimini sonlandırarak yeni bir elektrikli aracın üretimine başlayacak. Kısacası bu fabrika, tamamen elektrikli araç üreten bir tesise dönüşecek. 47 yılda 10 nesil üretilen ve dünyada yaklaşık 18 milyon adet satılan Fiesta’nın, Türkiye’deki satışları ise 225 bin adedi aşmış. Ford, Mondeo’dan sonra Focus modelinin üretimini de durduracağını açıklamıştı.
100 bininci otobüs
Türkiye’de 1967’den bu yana ağır ticari araç endüstrisinin önemli oyuncularından biri olan Mercedes-Benz Türk, 100 bininci otobüsünü bantlardan indirdi. Hem Türkiye hem de dünyanın önemli entegre otobüs üretim tesislerinden olan Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın bantlarından inen 100 bininci otobüs, 3. nesil Travego modeli oldu.
Kazandıran iş birliği
Enterprise Rent A Car’ın ana franchise sahibi Enterprise Türkiye, Pegasus Hava Yolları ile önemli bir iş birliğine imza attı. İş birliği dahilinde Enterprise Türkiye Mobil Uygulamasını indirip araç kiralama hizmeti alan Pegasus Hava Yolları’nın Bol Bol üyeleri, harcadıkları her 1 TL için 5 puan elde ediyor ve topladıkları puanlarla Pegasus’tan uçak bileti alabiliyor.
Tunca Bengin
İsrail teröründe neredesiniz?
23 Aralık 2024
Abdullah Karakuş
‘Benim teröristim iyi’ çıkmazı
23 Aralık 2024
Hakkı Öcal
Suriye’de barışı önlemenin yolu: YPG’yi korumak
23 Aralık 2024
Eren Aka
Belediyelerin borç tartışması bitmiyor!
23 Aralık 2024
R.Hakan Kırkoğlu
2025 size ne getirecek? Yengeç | Jüpiter ile şans ve bolluk sizinle olacak
23 Aralık 2024